Open Hour Chameleon 8GB Review

kingmenno 27 november 2015, 553 views

Open Hour Chameleon 8GB

Ik heb de OHC nu een dikke maand. Had een mede8er, speelde alles prima af, maar vond het scraping mechanisme/gui niet zo heel mooi. "Blind" deze OHC gekocht. mooi kastje! Als mediaspeler niet geschikt in mijn optiek. Veel instellingen in kodi/spmc maar de video playback is NIET soepel te krijgen.

Pluspunten

• mooie behuizing
  • stil! (passief gekoeld)
  • android draait prima.

Minpunten

• kodi of spmc niet soepel te krijgen.
  • product een jaar op de markt, nog geen stutter free mkv afspelen.

Geluidskwaliteit Score: 4
Tweakers, een korte review. ik heb de OHC nu een dikke maand. ik had een mede8er, deze speelde alles prima af, maar vond het scraping mechanisme en gui niet zo heel mooi. vrij "blind" deze OHC gekocht. mooi kastje! maar als media speler niet geschikt in mijn optiek. ontelbaar veel instellingen in kodi/spmc maar de video playback is NIET soepel te krijgen. vele instellingen geprobeerd, geen geluk. ook op de officiele fora zijn er veel klachten. ik ga lubuntu eens proberen met kodi, maar als dat ook niet werkt maar een raspberri aanschaffen... jammer, product heeft de juiste hardware en potentie, slechte F/W ontwikkelaars. voor android on tv een leuk ding, als media speler voor mij onvoldoende.

Heb jij ook een Open Hour Chameleon 8GB?

intussen stutterfree video... maar, dan alleen maar als er 2.0 channels worden aangeboden. als je 5.1 wilt stuttert de boel weer... pff... come-on met deze HW is er toch wel een fatsoenlijke mediaplayter te creeeren!?
Zijn er nog mensen die dit ding gebruiken? Ik heb er ook nog een liggen die ik destijds opzij geschoven heb uit irritatie over de belabberde interface, de matige ondersteuning van video-formats en de beperkte instelmogelijkheden. Evengoed is het wel leuke hardware en zou ie geschikt moeten zijn om er alternatieve besturingssystemen op te draaien. Helaas is daar online maar weinig over te vinden. Iemand die nog tips heeft hierover?