Specificaties 5,1" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S6 Duos 32GB Zwart Review

por200 26 november 2015, laatste update op 21 maart 2016, 2.222 views

Samsung Galaxy S6 Duos 32GB Zwart

Dual sim werkt goed. Je kan alleen niet een inkomend gesprek op sim 1 in de wacht zetten als je gelijktijdig op sim 2 wordt gebeld. Verder alle opties met abonnement en data te combineren

Pluspunten

• snelheid
  • beeldscherm
  • bouwkwaliteit
  • overal kwaliteit cijfer 9

Minpunten

• batterij
  • opslag

Gekocht icm een zorgeloos abonnement van KPN. Dus de prijs is dan een stuk lager. Over twee jaar betaal ik 1100 inclusief een zeer uitgebreid abonnement van KPN met Spotify.

Het dual-sim gedeelte werkt prima. Je kunt niet gebeld worden op je ene sim, als je reeds aan het bellen bent op je andere sim. Verder makkelijk en duidelijk gebruik wanneer je met sim 1 of sim 2 wilt bellen of sms'en. Tevens kun je instellen dat je data gebruik op de ene sim gaat en het bellen op de andere sim. Ik ben er blij mee

Update na 7 maanden (maart 2016)

Telefoon werkt nog steeds naar behoren. Camera bevalt zeer goed, scherm is heerlijk om onderweg filmpjes of series op te kijken. Update naar Marshmallow nog niet gedaan. Accu niet slechter geworden oid, is nog steeds net aan voldoende (6 uit 10 punten). Zou ik hem nu nog kopen? Nee, ik zou wachten op de S7 duos. Die komt weliswaar niet in Nederland uit, maar voor een duos moet je sowieso de alternatieve routes bewandelen. Ik zou wachten op de S7 duos ivm de accuduur. Niet zozeer vanwege het niet uitbreidbare geheugen, of de uitstekende camera.

Ik gebruik een thule beschermhoesje (derhalve geen hinder van uitstekende camera) en een simpele screenprotector. Geen probleem gehad met wat vochtigheid ondanks dat ik hem de badkamer in had gehaald met douchen en ik heb hem inmiddels een paar keer laten vallen: Ook geen problemen mee gehad.

Succes met je keuze!

Heb jij ook een Samsung Galaxy S6 Duos 32GB Zwart?

Hoi, wat zijn je ervaringen mbt de batterij na een paar maanden gebruik? Ik ben nl op zoek naar een highend dual sim als opvolger van mijn HTC one M7 dual-sim (die een belabberde batterij heeft trouwens).

[Reactie gewijzigd door Baddie09 op 21 maart 2016 15:23]

@Baddie09

De batterij is niet minder geworden, hij houdt het een dag vol. De batterij laadt idd snel, maar ik merk dat ik best vaak de instellingen zo zet dat de batterij langer meegaat. Zoals met drie keer snel de homebutton indrukken, een zwart wit scherm instellen. Ik houd mij verder redelijk goed aan het tijdig opladen en daarnaast niet te lang de telefoon in de oplader laten zitten als hij al vol is. Sterker nog, ik probeer de accu tussen de 30 en 90 % te houden. Dat betekent voor mij dat ik de telefoon niet 's nachts oplaad, maar eerder ff een klein uurtje op werk, of tijdens avondeten. Onbewust ben ik er dus best veel mee bezig, en dat maakt dat ik mij er af en toe aan irriteer.

Ik heb helaas maar weinig kennis van andere high-end dual-sim varianten. De S5 dual sim heeft mijn vriendin en die is voor mij toch echt minder high end, maar die heeft wel uitbreidbaar geheugen en een betere accu. Nu ook bekend is dat de dual sim S7 niet naar Nederland komt, adviseer ik je om je heil te zoeken bij een andere fabrikant. Succes
De S6 Dual is ook nooit officieel in NL uitgekomen, dus dat is geen probleem. Ik heb ook andere toestellen op het oog (o.a. Xiaomi Mi 5, maar wacht de eerste uitgebreide recensie af). Reden dat ik de S6 overweeg is omdat je via Ebay de S6 redelijk geprijsd kunt kopen. Mij gaat het met name om een goede camera en goede batterijduur.

Heb je al een update naar Marshmallow gehad? Ik lees verschillende ervaringen over veranderingen in batterijduur, sommige positief, andere weer niet.

[Reactie gewijzigd door Baddie09 op 21 maart 2016 15:40]

Ik heb nog geen update naar MM. Daar heb ik mij nog niet op ingelezen, maar er zal vast een gewone S6 gebruiker zijn die dat wel heeft gedaan. De camera van de S6 is uitstekend, als je het mij vraagt. Ik heb mijn S6 Duos op phoneshop.nl gekocht, icm een KPN contract.

En tja, goed zal de batterijduur niet zo snel worden. Acceptabel is het woord dat realistisch is.

[Reactie gewijzigd door por200 op 21 maart 2016 17:22]