Specificaties HTPC, 1 interne bays - Bekijk alle specificaties

LC-Power LC-1340mi Review

onnaj 26 november 2015, laatste update op 26 november 2015, 335 views

LC-Power LC-1340mi

Leuke behuizing voor kleine prijs, maar heeft wel wat zaken om rekening mee te houden voordat je deze koopt: Weinig ruimte voor de ATX kabel, veel warmteproductie, minder ruimte voor montage goed proc koeler, etc

Pluspunten

• Goedkoop
  • Solide behuizing
  • Inclusief voeding
  • Klein

Minpunten

• Warmteproductie
  • Kabelmanagement
  • Geen al te brede proc koeler mogelijk ivm 2.5" montageframe
  • Te felle led

Kwaliteit voeding Score: 4
Ik heb deze gekocht om mijn AMD Athlon 5350 + ASRock AM1B-ITX in te monteren.
Ik had verwacht dat de behuizing goedkoop aan zou doen, maar het tegendeel is waar. Het voelt zeer solide aan en het ijzer is dikker dan verwacht.

De montage is simpel en duidelijk en gaat prima. Alleen vind ik persoonlijk dat de ATX kabels teveel geplet worden door het 2"5 montage frame. Dit had in mijn optiek beter gekund.

Dit zorgt ook voor het volgende nadeel. Het kastje produceert erg veel warmte en de processor wordt op idle al ca 40 graden, dit met de koelerstand op normal en niet eens op silent en zelfs nadat ik gaten had geboord aan de zijkant van het kastje. Om dit te verhelpen heb ik een Gelid Silent AM1 fan gemonteerd maar dat maakte geen verschil. Ook montage van 2 casefans maakt niets uit. Temperatuur blijft te hoog. Gelukkig ondersteund het moederbord ook een aansluiting via een Laptop adapter dus deze heb ik dan ook besteld. Het verwijderen van de originele voeding van de LC moet zeer simpel zijn in ieder geval en dan ben ik van een boel overbodige kabels af. Een update na gebruik van laptop adapter zal z.s.m. volgen.

Verder had ik in eerste instantie de Alpine Arctic M1 koeler gekocht. Deze past qua hoogte prima in het kastje (even hoog als de originele AM1 koeler), maar qua breedte dus niet. Het metalen framepje voor montage van de 2.5" HD is nét te breed en het metalen randje wat op het einde zit helpt ook niet. Nu ben ik overgegaan op de Gelid AM1 silent koeler.

Je betaalt du niet absoluut niet veel voor de behuizing zeker niet omdat er ook een 75W voeding bij zit, maar het kastje heeft dus absoluut zijn nadelen. Denk hier goed over na voordat je er eentje aanschaft. Ik geef hem een voldoende omdat de prijs zo scherp is, anders had deze van mij een onvoldoende gekregen

Heb jij ook een LC-Power LC-1340mi?

Dank voor de review!

Een week of 3 exact dezelfde combinatie gekocht (wel een Gigabyte MSI mobo ipv Asrock, maar specs zijn vrijwel hetzelfde).

De standaard fan van de Athlon paste maar net en de CPU werd inderdaad erg warm. Niet gek natuurlijk als de cpu fan niet genoeg ruimte krijgt om (koele) lucht aan te zuigen. Hiervoor heb ik gaten in de bovenkant van de behuizing geboord (precies ter hoogte van de CPU fan), dit werkte bij mij eigenlijk perfect.

Verder vind ik de kast en dan met name de laklaag, van erg slechte kwaliteit. Het valt er zo af en was in eerste instantie al niet vrij plekken waar je de oorspronkelijke metalen ondergrond zag.

Kabelwarboel herken ik helemaal, je kan een hoop oplossen door een msata disk te plaatsen, echter kan dat niet op mijn moederbord helaas. In dat geval kun je het montageframe ook achterwege laten.

Maar voor het bedrag... ach ik zou hem niet in het zicht willen plaatsen en daar is de behuizing gelukkig klein genoeg voor ..;)

[Reactie gewijzigd door rikhartman op 27 november 2015 15:36]

Wat zijn jouw temperaturen in idle als ik vragen mag?
Kom ik op terug!
Toevallig het nog na kunnen kijken voor me?
Zojuist even gedaan, onder Windows 8.1 PRO 64 bit. Gemeten met Core Temp:
Idle max 31 graden, gemiddeld 25. Gemeten nadat de PC een half uur heeft aangestaan.
Na een stresstest van 15 minuten (100% CPU load op alle cores): 51 graden.

Ter info: dit is met de bijgeleverde cooler en de geboorde gaatjes.
In de bios staat min fanspeed op 12,5% en de target voor een hogere fanspeed vanaf 50 graden. Hiermee is het systeem eigenlijk praktisch onhoorbaar, ook tijdens de stresstest.
Bedankt voor je snelle reactie! Dat is toch een stuk lager dan bij mij. Heb je verder ook nog casefans?

Misschien binnenkort maar eens de koelpasta vervangen, misschien is de gelid koelpasta niet top.
Nee geen casefans.. apparaat staat niet in een afgesloten kast o.i.d. (kan genoeg koele lucht aanzuigen).
Heb je wel precies boven je cooler de gaten gemaakt? Heb je een foto voor me?
Heb je wel precies boven je cooler de gaten gemaakt? Heb je een foto voor me?
Ja gaten zitten exact boven de koeler. Helemaal precies uitgemeten. Kan je evt wel een foto mailen?
Pm je wel even.