Sony Bravia KD-49X8309C Zwart Review

prutspapa 26 november 2015, laatste update op 26 november 2015, 1.598 views

Sony Bravia KD-49X8309C Zwart

Zeer leuke TV voor scherpe prijs als je de mogelijkheden bekijkt

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Android werkt snel
  • Zeer makkelijke installatie

Minpunten

• Last van Bleeding
  • PVR werkt nog niet

De oude beeldbuis TV begon langzaam aan te klein te worden voor mijn ogen, dus werd het tijd voor iets groter, en dus ook onmiddellijk platter en moderner.

Na lang wikken en wegen toch maar voor android gekozen, alhoewel ik hier eerder sceptisch tegenover stond, voornamelijk door de slechte recencies van de philips android TV's. Lang had philips ook mijn voorkeur omdat deze samen met panasonic een van de weinige tv's was met een dual CI+. Philips is afgevallen door de buggy software, panasonic door het feit dat de aps waarschijnlijk niet zo snel zullen worden ontwikkeld dan voor bv android. Uiteindelijk beslist een digicorder te kopen als videorecorder en zo de lijst met mogelijke TV's langer te maken, door ook TV met enkele CI+ toe te laten .

Veel TV's gaan kijken, uiteindelijk dus voor de sony gegaan. De installatie van de TV heb ik zelf gedaan, als goede tweaker, en was een fluitje van een cent. Koppeling met de smartphone ging erg vlot. (is ook een sony, mss vandaar).
Tip : De sideview app van sony vervangt de touch afstandsbediening, die niet is meegeleverd.

Features : Android werkt erg vlot. Ik heb kodi er bij op gezet, omdat ik hier op de RPI goede ervaringen mee heb, en dit werkt zeer snel op de TV. Alle aps werken trouwens heel erg vlot. Ondertitels vanop de nas heb ik enkel via kodi werkend gekregen.
CI+ (telenet kaartje) werkt prima. Zappen gaat iets trager dan de oude analoge TV, maar niet hinderlijk (1a2 sec).
Hier 4 sterren omdat de PVR nog niet werkt. Deze zou komen met de update van 24 december.

Beeld : wanneer er een egaal donker beeld wordt getoond, dan merk je wel wat bleeding in de hoeken, wat normaaal is bij een edge lit. Bij normaal gebruikt merk je er niets van.
Youtube 4k filmpjes zijn ronduit schitterend. Ze doen pijn aan je ogen, zo scherp is het beeld.
Pixeldefecten 4 sterren omdat ik hem nog niet lang genoeg heb om te kunnen oordelen op lange termijn

Geluid is goed voor een LCD TV, maar als ik de onkyo met kef-eitjes bij inschakel in het verschil wel duidelijk hoorbaar, maar dat in normaal denk ik. HDMI ARC werk prima icm met de Onkyo.

Afwerking is prima, zoals je van een firma als Sony mag verwachten. Enig minpuntje, is dat de voet zeer laag is, zodat de center speaker en niet onder kan. Vandaar 4 sterren voor de vormgeving.

Prijs; 4 sterren, omdat ik van mening ben dat het altijd beter kan :) . Bewust ook niet meer uitgegeven omdat ik liever terug sneller een nieuw toestel koop, ipv na een tijdje met een verouderd high-end toestel te zitten.

Heb jij ook een Sony Bravia KD-49X8309C Zwart?