Tweakers zegt: 8,5

Specificaties Tower, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

NZXT S340 Special Edition Review

Foritain 26 november 2015, laatste update op 26 mei 2017, 7.088 views

NZXT S340 Special Edition

De NZXT S340 combineert een zeer compacte, zeer strakke vormgeving met praktisch ultiem inbouw-, en afwerkgemak. Inbouwopties zijn niet extreem, maar voldoen ruim voor de meeste game-systemen. Deze 'Special Edition' voegt aan dat toppertje een flinke dosis 'Razer' toe die niet voor iedereen zal zijn, maar stiekem best tof is.

Pluspunten

• Lekker strakke vormgeving
  • Bouwkwaliteit prima voor de prijs, afwerking zelfs uitstekend.
  • Compact voor een ATX behuizing, maar met meer dan zat opties voor een dik game systeem
  • Meer dan zat inbouw opties voor een dik game systeem, inclusief grote grafische kaart en Kraken X61
  • Koelmogelijkheden ook niet heel extreem, maar zat voor een dikke build.
  • PSU cover en slim kabelmanagement maakt het een ongelofelijk lekkere behuizing om vlot een mooi resultaat mee te halen.
  • 'Special Edition' voegt Razer-touches en groene verlichting toe. Niet voor iedereen, maar de meerprijs is bescheiden gezien wat je er voor krijgt. Die verlichting is wel met knop uit te schakelen
  • Prijs-kwaliteitverhouding echt uitstekend

Minpunten

• Beperkte opslag mogelijkheden, en geen 5.25" bays meer. SD kaartlezer ter compensatie had niet misstaan.
  • Ontwerp richt zich op een typische build met full-size ATX bord voor top uitstraling. Hou ook rekening dat evt niet-NZXT 280mm AIO kits mogelijk niet passen. Maar echt 'beperkingen' kan ik dat bijna niet noemen.

In deze review bespreek ik twee producten, de bovenstaande samenvatting is van toepassing op het in de prijsvergelijker gekoppelde product, Voor de samenvatting en het overzicht van de plus- en minpunten van het andere product zie de review die daar aan is gekoppeld

Review: NZXT S340 Special Edition & Hue+ review

- Inleiding
- Verlichting
- Conclusie

Productpagina NZXT S340 Special Edition
Productpagina NZXT Hue+

De review van vandaag krijgt een speciaal kleurtje, of eigenlijk: heel veel kleurtjes. We gaan namelijk een behuizing review, in dit geval van de NZXT S340 Special Edition, combineren met een review van het nieuwe LED pakket van NZXT, de Hue+.

Special Edition in de naam staat in dit geval voor de Razer uitvoering van NZXT hun inmiddels zeer bekende en populaire S340 uitvoering. De Hue+ van NZXT is een pakket met vier RGB LED strips, een controller en een software pakket om tal van LED effecten mogelijk te maken. NZXT plus Razer plus een RGB LED kit? Dat zou toch een kleurrijke review met visueel geweld moeten worden.

De NZXT S340 Special Edition is verkrijgbaar vanaf een tientje of acht, een relatief bescheiden meerprijs van ca 15 a 20 euro boven de S340 modellen in andere kleurtjes. De NZXT Hue+ is verkrijgbaar voor ca 60 euro.

We beginnen met de specificaties van de NZXT S340 Special Edition:

De S340 is een ATX behuizing, maar kijken we naar de afmetingen aan de buitenkant dan is het eigenlijk een bescheiden afgemeten kast. Het gewicht van iets meer dan 7 Kilo is gezien die afmetingen nog best aardig en tevens een indicatie van een niet geringe hoeveelheid staal.

NZXT lijkt een duidelijke keuze te hebben gemaakt dat externe 5.25” bays verleden tijd zijn, deze zien we niet meer terug op de S340 en tal van andere recente behuizingen. Een NAS bak zal je er ook niet van willen maken gezien je wat HDD’s beperkt bent tot drie 3.5” HDD’s en een paar SSD’s. Meer dan genoeg natuurlijk voor de meeste systemen. Die categorie lijkt NZXT ook op te richten want er is maar liefst 364mm ruimte voor je grafische kaart (min de ruimte die je waterkoeling in beslag neemt) en ook 161mm ruimte voor je processorkoeler is niet verkeerd.

Koelmogelijkheden zijn niet extreem, maar gezien de beperkte afmetingen zeker niet verkeerd. Er is ruimte voor vier ventilatoren, en je krijgt er standaard twee bij. Voor liefhebbers van waterkoeling biedt deze kast precies genoeg ruimte aan een NZXT Kraken X61 aan de voorzijde, en een 120mm model zoals de Kraken X31 aan de achterkant. De S340 is voorzien van stoffilters aan de onderzijde en aan de voorzijde.

De specificaties van de Hue+

In eerste instantie zou je denken dat 60 euro voor een LED set best fors is, echter zodra je de specificaties bekijkt dan snap je dat er flink wat in het pakketje zit. We zien een controller, 4 RGB LED strips van 30cm per stuk en vier verlengkabels in verschillende lengtes. De LED strips zelf zijn zowel magnetisch als voorzien van 3M tape in het geval dat je ze echt vast wilt plakken. Het is dus echt een kant en klaar pakketje.

Aansluiten vereist een molex adapter om de controller en strips van prik te voorzien, en een vrij USB 2.0 header op je moederbord om de controller op je systeem aan te sluiten.

Laten we wederom met de behuizing beginnen, de Hue+ gaat daar tenslotte straks in. De verpakking is voor een ATX behuizing opvallend compact, maar ziet er visueel wel aantrekkelijk uit, zeker voor een behuizing in de prijsklasse waar bruine dozen nog vrij gebruikelijk zijn. In de verpakking zien we een handleiding en wat schroefjes in losse zakjes; netjes maar niet spectaculair.

Net als de H630 en H440 is deze S340 een hele strakke vertoning, de standaard S340 heeft zelfs een geheel vlak voorpaneel zonder ook maar iets van een ‘vormpje’, maar bij deze Razer uitvoering is daar uiteraard wel een logootje aan toegevoegd. Het resultaat is er niet minder om, want het Razer logo is nog best bescheiden tenzij je er echt flink licht op zet. De basisvorm is eigenlijk zo recht-toe-recht-aan als maar kan en veel strakker kan haast niet: Geen gekke hoeken, geen opvallende vormen, gewoon strak-strak-strak, maar wel met een venstertje. De voetjes zijn netjes en stevig, maar eigenlijk ook vooral onopvallend. Kwalitatief voelt en oogt het allemaal erg netjes als we ons oog op de prijs houden. Gezien het feit dat de standaard S340 nog een stukje goedkoper is en de materialen daar hetzelfde zijn was mijn eerste ingeving dat de prijs-kwaliteitverhouding van het basismodel S340 erg sterk moet zijn.

Aan de bovenkant is het enige wat de strak zwarte (of eigenlijk, diep donker grijze) constructie opbreekt de ruimte voor een 120mm of 140mm ventilator waar we tevens reeds een voor geïnstalleerde 120mm ventilator in zien. Aan de voorzijde zien we een flinke lichtinlaat en de frontpanel aansluitingen. Voor deze special edition zijn de USB poorten groen uitgevoerd, en tevens zal de ronde ring van de power knop groen oplichten. In de close-ups zie je goed hoe keurig het spuitwerk van de S340 is, niet alleen gezien het prijspunt, maar ook geheel op eigen beentjes verdient deze NZXT hier een dikke pluim.

De achterzijde is een indicatie van een vrij typische ATX toren. Zeven expansie sloten, een ATX voeding onderin, en een 120mm ventilator aan de bovenkant. Positief is dat overal duimschroeven zijn gebruikt. Aan de onderkant zien we dat er een flink stoffilter onder ziet voor de voeding (Deze mis helaas een schuifmechanisme), wederom een flink gat voor luchtstroom aan de voorzijde, en tevens twee LED-strips. Deze LED-strips zijn enkel aanwezig op de special edition, de goedkopere standaard S340 moet deze missen.

De weg naar het interieur beginnen we met het verwijderen van de zijpanelen, deze zijn voorzien van duimschroeven die blijven hangen, lekker praktisch. Afwerking van het zijpaneel ziet er ook keurig uit. Ook het voorpaneel klikt eenvoudig los en dit brengt ons bij het grote stoffilter aan de voorzijde. Deze zit met magneten vasten laat zich dus eenvoudig onderhouden.

Het binnenwerk is keurig, en je ziet direct dat alles stuurt naar een strakke, mooi afgewerkte build. Een no nonsens primaire ruimte, een grote afdekking van je voeding en 3.5” HDDs, en daarbij een directe front-to-back airflow. Aan de voorzijde is ruimte voor twee ventilatoren of een 240mm of 280mm radiator, uiteraard past de NZXT Kraken X61 hier precies in. Achter de uitsparing met het Razer logo zien we aardig ruimte voor kabels. Geen rubberen grommets of iets dergelijks, maar gezien de constructie is dat ook niet nodig.

De grote PSU cover is niet alleen strak voor het oog, maar ook verdomd praktisch. Geen modulaire voeding? Of een minder aantrekkelijke voeding? Hoppa, weg. (Nou ja, je ziet de uiteindes van de kabels natuurlijk nog, maar het kan zo maar een paar tientjes schelen). Op die cover vinden we twee 2.5” bays met gaten er achter waar de kabels direct kunnen verdwijnen. Aan de voorzijde van de cover zien we wat ventilatieroosters. Alles lijkt er op te richten dat je eenvoudig een ‘nette’ build kan maken.

Intern vinden we de twee standaard aanwezige ventilatoren, ééntje achterin, en ééntje bovenin. Als je niet van plan bent waterkoeling toe te voegen, of extra ventilatoren, doe je er vermoedelijk verstandig aan één van die twee naar de voorzijde te verplaatsen als intake.

De achterkant van het binnenwerk is niet minder indrukwekkend dan de primaire ruimte: Strak, meer dan zat ruimte voor kabels, en een flink aantal plekken om je tie-wraps aan te binden. Onderin zien we ruimte voor twee 3.5” drives.

Normaliter zou ik nu naar het ingebouwde systeem gaan, maar we leggen de aandacht vandaag natuurlijk op de Hue+, en laten we wel wezen: het inbouwen van een ATX toren stap voor stap beschrijven worden we een beetje te oud voor. Geen zorgen overigens want er komen zo echt meer dan genoeg foto’s van het ingebouwde systeem waar uit je alles op kan maken. De Hue+ komt in een relatief compacte verpakking, een 5.25” drive past er niet eens in. Intern vinden we een net doosje met een flink aantal kabels. Drie verlengkabels in verschillende lengtes, een interne USB 2.0 kabel om de Hue+ op je moederbord aan te sluiten, een kabel om de Hue+ via een molex aansluiting te voeden.

Die collectie aan kabels maakt het mogelijk om de maar liefst 4 LED-strips van 30cm per stuk (en 10 LEDs/30cm) op tal van manieren aan te sluiten, de LED-strips zijn zowel magnetisch als van 3M tape voorzien, dus je kan zelf kiezen voor de wijze van ‘plakken’. Het aansluiten doe je via de controller, een compact kastje wat precies in een 2.5” bay past (mits die ruimte genoeg biedt in de hoogte). Deze controller is wat opvallend vormgegeven met een glimmend en een mat deel, en een witte LED-streep daar tussen in. Om het glanzende deel goed te tonen een fototje toegevoegd met overdreven licht er op, zoals je straks ziet is hij gewoon zwart. De controller vereist wat prik (via een molex), USB verbinding, en heeft vervolgens twee uitgangen. Je kan zelf kiezen of je vier strips aan één kanaal hangt, twee-twee doet, of ze anders verdeeld. Ik heb nog geen optionele extra strips op de markt gezien maar het is aannemelijk dat deze binnenkort zullen komen. In dat geval zou je tot acht strips kunnen gaan.

Mijn nieuwe ATX setup voor behuizingen reviews bestaat uit een MSI Z97 Gaming 9 AC moederbord, een setje Corsair Vengeance Pro DDR3 geheugen (al heb ik hier gekozen voor standaard zwart Vengeance geheugen), en een Cooler Master V850 Modulaire voeding. Welke processorkoeler er in komt hangt van de behuizing af, en in dit geval heb ik uiteraard de NZXT Kraken X61 280mm AIO waterkoeling gebruikt. Dat de S340 daar precies genoeg ruimte voor biedt is natuurlijk niet heel vreemd. De behuizing is overduidelijk gemaakt voor een full-size ATX moederbord in combinatie met deze koeler, niet alleen past het precies, maar het wegwerken van de kabels is ook praktisch automatisch opgelost. Hoewel kleinere moederborden zoals mATX of smallere ATX borden wel passen doe je er gezien de kabelmanagement opties beter aan een full size model te kopen.

NZXT stapt geheel af van 5.25” bays, waardoor hun vorige Hue systeem en fan controllers niet passen in de nieuwe behuizingen. Net als de Kraken past ook de Hue+ ‘precies’ in de S340, in dit geval aan de onderzijde. In dit geval kost het je een 2.5” plekje, al kan je dat kastje natuurlijk ook prima elders verbergen als je meer SSD’s hebt en ook twee 3.5” drives kwijt wilt. De LED-strips laten we in een rondje gaan.

De S340 is niet de behuizing voor je als je een doe-het-zelf NAS wilt bouwen met tig harde schijven, maar met een mooi full-size bord, een Hue+ set, een SSD of twee, een 3.5” HDD of twee, een grafische kaart (of twee), heb je je systeem zo in elkaar en netjes afgewerkt. Een vijfde HDD plek is beschikbaar onder de twee 3.5” sledes, echter gezien dat een bodemmontage is zou ik daar enkel een SSD overwegen, niet een mechanische 3.5” drive. Compacte behuizingen kosten vaak wat meer tijd om te bouwen, maar in dit geval laat NZXT je echt niets te wensen over.

Nee, we zijn nog niet klaar met de NZXT product spam! Ook nog even een kijkje naar de nieuwe Grid+ V2 fan controller. De eerste versie paste ik toe in de NZXT Phantom 820 NZXT-mega-build, en inmiddels is de tweede versie uitgebracht. Het doel is eenvoudig: je sluit de Grid+ v2 intern op je moederbord aan, verbergt hem ergens in je case, en vervolgens kan je er zes ventilatoren mee 'beheersen'. De Grid+ v2 sluit je aan op een interne USB 2.0 header, dus een PWM header zoals bij de ingebouwde fan hub van de NZXT H440 is niet nodig.

De verpakking is compact, keurig, en in intern vinden we klein schattig kastje, een stapeltje tie-wraps, en 2 verlengkabels voor fans. Ook prettig is de aanwezigheid van wat 3M 'dual lock' tape, om de Grid+ v2 met stevig klittenband vast te zetten, maar om hem toch tijdelijk er even uit te kunnen halen indien gewenst. Het kastje zelf is schattig compact, weinig opvallend, en voorzien van zes 3-pin aansluitingen met ruimte genoeg om eventueel 4-pin ventilatoren er in te prikken indien gewenst; de meeste 4-pin fans kunnen tenslotte ook met DC-control worden gecontroleerd.

Heel goedkoop is de Grid+ v2 niet, met een prijskaartje van ca vier tientjes. Op zich niet overdreven veel voor een fan controller, zeker niet ééntje met een degelijke software aansturing, maar in de praktijk voldoet een degelijke PWM hub veelal ook, en als je ziet dat een S340 plus een Grid+ v2 tezamen richting de 100 euro gaat dan wordt een H440 met ingebouwde fan hub, meer fans, en een stevigere kwaliteit toch wel verdacht interessant. Heb je echter al een behuizing en zoek je een (verborgen) fan controller dan is de Grid+ v2 echter best interessant. Hou wel rekening dat je zes ventilatoren maximaal 30W samen mogen gebruiken, zat voor de meeste gangbare ventilatoren, maar er zijn genoeg aftermarket modellen die meer dan 5W trekken.

Zowel de NZXT Kraken, de NZXT Hue+, als de NZXT Grid+ v2 maken gebruik van de CAM software en worden via USB 2.0 aangesloten op je moederbord. Dat houdt wel in dat je voldoende USB headers moet hebben natuurlijk, nu zal een combinatie van twee zelden een probleem zijn, maar hou er wel altijd even rekening mee.

CAM software is een kwestie van installeren, en vervolgens krijg je wat informatie over je systeem te zien: huidige temperaturen, kloksnelheden, CPU belasting in grafiekjes, en als je de 'advanced' opties volgt nog tal van andere informatie over je grafische kaart, moederbord, etcetera.

Gezien er een Grid+ v2 is aangesloten wordt de Grid feature geactiveerd in de software. We zien dat ik drie ventilatoren heb gekoppeld van de zes maximaal mogelijke, en wat de RPM en het verbruik is van elke fan. Ook kan je per ventilator instellen hoe hij zich moet gedragen. Dit kan met standaard 'silent', 'performance', en dergelijke profielen, maar ook automatisch naar de CPU of GPU temp, of geheel handmatig ingesteld.

Ook de Hue+ verschijnt vanzelf in CAM nadat je deze aansluit. De software is rijkelijk voorzien van LED opties, al mag er nog wel wat gepoetst worden aan hoe intuïtief het is evenals hoe het opslaan en gebruiken van je eigen presets verloopt. Het werkt, maar het is af en toe gewoon wat houterig. Dat terzijde, wat je allemaal met de verlichting kan doen ging mijn verwachtingen ruim te boven. Tal van standaard presets zijn aanwezig, waarbij je afhankelijk van het effect uiteraard wat specifieke kleuren kan kiezen. Vooral ‘spectrum wave’ bleek zeer geliefd en zal je straks in het videotje zien.

Als je echt los wilt heb je de optie om elke individuele LED zelf aan te passen, maar dan zal je echt flink tijd willen investeren. Leuker, en praktischer, zijn de aanwezige opties om de verlichting naar je GPU of CPU temperatuur aan te passen, of van je FPS af te laten hangen. Wordt je behuizing opeens rood als hij te warm wordt. Er zit ook een audio feature in, om de verlichting met je muziek mee te laten kleuren. De naam ‘beta’ lijkt wel op z’n plek gezien het mij in korte tijd in elk geval niet helemaal duidelijk werd hoe ik dat echt naar wens in zou moeten stellen, maar goed, ga lekker los zou ik zeggen.

Goed, Ik had het over visueel geweld. Laat ik het simpel stellen: De NZXT S340 Special Edition geeft je weliswaar de optie om de verlichting uit te schakelen, maar moet het natuurlijk hebben van zijn groen verlichte Razer logo en de LED-strips aan de onderzijde. Wat je in deze drie foto's ziet is onderdeel enkel van de S340 Special Edition, niet de Hue+.

En de Hue+, wat ik er ook over kan zeggen, ik kan beter wat plaatjes laten spreken. Met tal van opties, die ook nog eens super vloeiend over de strips heen vliegen, een flinke helderheid en een breed kleurspectrum, is de Hue+ gewoon genieten. Oordeel zelf zou ik zeggen. Excuses voor de foto-spam, maar nadat ik met pijn in mijn hart het aantal plaatjes van 400 terug bracht naar 100, en dat ik zelfs met tranen in mijn ogen de laatste keren op de ‘delete’ knop drukte, gaf ik het uiteindelijk toch op met alsnog een iets te grote selectie. Sue me.

Uiteraard staat niets je in de weg om de Hue+ gewoon geheel groen te stellen. Eventueel aangevuld met breathing of pulse effecten als je dat wilt, of kleine kleurnuances om toch iets extra leven in te blazen. Alhoewel, gewoon static groen mag er zeker zijn. Groene moederborden zijn zeldzaam, maar als je serieus in de markt bent voor een Razer build zou ik aanraden grotendeels zwarte hardware te overwegen, de Hue+ doet de rest.

En omdat het kan, nog een afsluitertje:

Bij NZXT hebben ze een aantal jaar geleden een duidelijk pad uitgestippeld, een pad versierd met strakke behuizingen en daarbij passende accessoires. De H630 was mijn eerste (indrukwekkende) ervaring op dat pad, en inmiddels staan hier nieuwe H440 modellen in huis enkel omdat die strakke toon hier goed bevalt maar ik toch iets compacter wilde. De S340 wederom is wederom een praktisch perfect voorbeeld van een no-nonsense uitstraling, want veel strakker komen behuizingen niet. Dat de speciale Razer uitvoering daar uiteraard een verlicht Razer logootje, groene LED-strips (beide overigens uit te schakelen), en groene USB poorten aan toe voegt past natuurlijk uitstekend bij Razer fanaten en zelfs met die details is het niet lastig in te schatten hoe de standaard S340 er uit zou zien. Strak, en compact, gaat in dit geval wel ten koste van externe bays, optische stations of cardreaders kan je vergeten. Voor de meerderheid tegenwoordig een prima keuze, al had NZXT best een SD kaart lezertje in het frontpaneel mogen verwerken.

Met ‘passende accessoires’ praat ik uiteraard in eerste instantie over de Hue+ kit die we hier uitvoerig hebben laten zien en die je voor een tientje of zes maar liefst vier RGB LED-strips, een zak kabels, en een hippe controller geeft. Gezien de prijs van een losse (enkele kleur) LED-strip al snel richting de 15 a 20 euro gaat, zeker als je correcte alternatieven bekijkt die magnetisch en 3M tape beplakt zijn, is het totaalpakket m.i. niet te duur. Chinese alternatieven zijn goedkoper, maar deze NZXT controller geeft je tal van toffe standaard effecten die vloeiend door de strips vliegen en eindeloze mogelijkheden alles naar eigen smaak in te richten, en laat alle strips in elke opstelling/combinatie ook nog eens perfect samenwerken. Ze snappen in elk geval dat ze meerwaarde moeten creëren, en het niet enkel op basis features en prijs moeten spelen als het op accessoires aan komt. Het resultaat is uiteindelijk gewoon heel erg tof, en hoewel de software zeker nog wel wat intuïtiever mag werkt het gewoon en blijft de Hue+ één van de leukste case accessoires die ik heb ervaren. Je systeem wordt er niet sneller van, maar dit is echt een aanradertje voor (RGB) LED liefhebbers.

Toch gaat de NZXT product synergie verder dan kleine kastjes die precies in de 2.5” bays passen, want we zien dat deze zeer compacte toren gewoon op de millimeter ruimte biedt aan de NZXT Kraken X61 280mm AIO waterkoeler. Niets weerhoudt je dus om in een klein kastje ‘high-end’ te gaan, mits je binnen de specs blijft van wat past. Dat wil zeggen: twee SSD’s, twee 3.5” HDD’s (drie kan evt wel, vereist dat je die op de bodem schroeft) en een dikke grafische kaart of twee, eventueel aangevuld met een dikke Hue+ kit of een Grid+ V2 fan controller. In dat geval kan je in een kwestie van minuten een systeem neerzetten wat er heel strak uit ziet, en je kan gerust zeggen dat ‘intern strak’ net zo’n prioriteit is voor NZXT als ‘extern strak’. Mijn enige kritiek bij dit NZXT-totaalpakket wat ze voor ogen hebben is eigenlijk de prijs van de Grid+ v2, welke samen met een S340 bijna op het prijsniveau komt van een H440 die standaard is voorzien van PWM hub, vier stock ventilatoren (t.o.v. 2 in de S340), meer HDD plekken, en kwalitatief nog een stapje hoger zit, in dat geval is de H440 toch echt de sterkere koop. De H440 is wel wat groter, en de charme van de S340 zijn nou net die compacte afmetingen: zelden zien we ATX behuizingen van dit formaat waar je eenvoudig zo’n tof ogende game pc in kan bouwen.

Kijken we naar de prijsvergelijkers zien we dat de standaard S340 voor ca 63-70 euro te krijgen is, en in die prijsklasse biedt de NZXT S340 naast iets unieks ook één van de scherpste prijs-prestatieverhoudingen. Over de kwaliteit en afwerking van de S340 geen slecht woord vergeleken met de concurrentie, en hoewel er behuizingen zijn met meer ruimte is het lastig een alternatief te bedenken die een dusdanig strakke uitstraling biedt of een dusdanig strak interieur waarin het kinderlijk eenvoudig is om een chique ogende build neer te zetten. Lang niet iedereen zal de iets opvallendere special edition waarderen, maar als je Razer in je hart hebt zal een meerprijs van ca 15 euro voor wat groene details en twee LED-strips is zo gek niet klinken.

Al met al is de NZXT S340 een ijzersterke behuizing voor weinig centjes, en de Hue+ een complete en aantrekkelijke RGB LED kit om welke behuizing dan ook mee op te fleuren. Twee producten waar ik echt heel enthousiast van ben geworden, en ik begreep dat ik de Hue+ ook al mocht overhandigen aan vrouwlief die haar witte H440 van roze verlichting wil gaan voorzien. Oftewel: To be continued...

Als laatste enkel nog even een kusje voor mijn lieftallige dame die zo lief was dit allemaal in elkaar te zetten en in beeld te brengen. We sluiten af met een filmpje van de Hue+ in de S340 'in actie' om nog één keer te tonen dat dit spul gewoon heel erg tof is.

Enkele hogere res foto’s voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

tweakers - nomineer voor review van de maand

Terug naar boven

Heb jij ook een NZXT S340 Special Edition?

Alleen die foto's van de build is al een +2 waard en de review een +3, maar ik kan geen +5 geven :/
Met je 3 ben ik al helemaal gelukkig ;)

Mooi spul he :D
Zeker mooi spul, ik sta open voor donaties :+
Ahhh, you from Holland yes? "Kijke kijke nie kope"? My friend is from Holland. Nice place. You like product? Yes? Good quality. I make special price for you my friend. Good price because you are my friend.
1 woord. WOA..... die verlichting. De behuizing is niet mijn smaak, gelukkig is dit persoonlijk, maar de verlichting maakt van elke behuizing een beest.
Mooie review met mooie foto's, was weer erg lekker bij een bakkie English blend met een stuk spekkoek.
Dank je wel :D Met niet je smaak, bedoel je dan de SE uitvoering, of de S340 an sich?

En spekkoek, damnit, lekker man :D Tijd niet gehad, krijg er spontaan trek van!
De S340 opzich. NZXT maakt erg mooie behuizingen. Ooit een Hades gehad waar ik een raam in heb laten maken en de Phantom series vind ik ook geweldig om te zien. De bovenkant en de voeten van de S340 vind ik erg vreemd eruit zien, het binnenwerk is erg netjes en ruimtevol.
Ja zelf gemaakte spekkoek nogwel, elke keer weer smullen.
Hotdamn, doe mij dat receptje aub? :D Dame zou dat ongetwijfeld eens willen proberen!

Ik vind het leuk dat NZXT twee extremen heeft, de extreem ingetogen Source kasten (dit is eigenlijk de Source 340 natuurlijk) en natuurlijk de Phantom reeks bekend om het extreem opvallende. Persoonlijk meer gecharmeerd door de strakke reeks (o.a. H630, H440, etc), maar dat is enkel omdat het beter op ons plekje past. Volgens mij vindt jij de Noctis dan wel een mooie, of niet?
Het concept van de Noctis vind ik erg netjes, toch houd ik zelf van symmetrie, dat is dan ook de enige reden waarom ik geen Phantom heb. zou de voorkant symmetrisch zijn zou ik die kasten echt master vinden,
Zo absurd veel case keuze, maar soms is het nog lastig om precies dat te vinden wat je hebben wilt nietwaar? :D
Ja en daarom zijn reviews zoals dit ideaal. Ik koop alleen producten waarvan ik een goede review kan vinden zodat ik weet wat ik koop.
Eens :D

Ben wel benieuwd welke case je zelf hebt?
Ik had een Antec 300, deze heb ik meegenomen van een oud server systeem. Mijn vorige PC had ik compleet met Hades verkocht en budget reikte niet voor een mooie behuizing. Sinds een jaar ofzo een Bitfenix Ronin welke ik goedkoop via Tweakers op de kop heb kunnen tikken. Binnenkort wil ik een nieuw systeem bouwen en ook een nieuwe muis kopen.
Ronin was één van mijn eerste case reviews :D En wat muizen betreft, morgen even reviews in de gaten houden ;)
Hee Foritain :D Super mooie review, ik heb je genomineerd voor review van de maand!
Ik bouw over enkele weken waarschijnlijk mijn computer in deze kast. Had er al zin in, maar door deze review heb ik er nóg meer zin in :)
Bedankt!
Tof! Dank je wel :D Enne, fototjes wanneer 'ie klaar is natuurlijk in Het Show je Build! Topic

:D Veel plezier alvast!
Dankjewel! Dat zal ik zeker doen.
Ik ga de Gigabyte G1. Sniper Z170 gebruiken, dus past er goed bij. Alleen zijn daar nog steeds geen prijzen van bekend :(
Het is inderdaad lastig om groene hardware te vinden. Heel af en toe had GB een Sniper bordje, en het leek er zelfs even op dat die in de Z170 reeks helemaal niet meer ging komen. Ik denk dat het nog even wachten is voordat ie daadwerkelijk beschikbaar komt.

Vervolgens moet je ook nog iets doen met je GPU. MSI heeft wel weer een Millenium edition, maar ook lang niet van alle kaarten. Het gevoel wat ik krijg is dat je het beste af bent met vooral zwarte hardware, enkel voor praktische redenen. Zoiets bijv. pricewatch: MSI X99A SLI Plus en het geheel vervolgens groen verlichten.

X99 is nog best interessant gezien de volgende gen core extreme daar op blijft draaien, en met de huidige prijzen zijn de 5820Xjes ook niet slecht.
Haha alleen dat is toch iets te high end (duur dus) voor mij :)
Inderdaad zwarte hardware, ik ga de Gigabyte Windforce R9 380/390 doen. Die is mooi zwart maar heeft ook nog een verlicht RGB logo! Dat moet er goed uit zien, denk ik.

X99 misschien voor 'the future'... :)
:D Ach, zwarte Z170 moet evt ook lukken toch? :D Ben wel benieuwd naar het resultaat!
Ja moet goed komen. Het duurt nog wel een maandje denk ik dus misschien heb ik geluk en is de Sniper er dan wel :) We'll see.

Je zult 'm vast voorbij zien komen op het "Show je build"-topic. Fijne avond nog ;)
Top, kijk er naar uit! Veel succes alvast, en hoi ;)
De Gigabyte Windforce R9 380/390 heeft een vel blauw logo, niet RGB dat heeft alleen de Gigabyte Windforce 980ti.
Ik meende dat die die wit waren, blauw is.. lekker praktisch :D
Echt? Oh das dan weer jammer. Maar blauw?
Ja echt waar. Het is echt blauw het is ook niet zo dat het op wit lijkt dus past het alleen bij een blauwe build.
wat een rare keuze, wit kan je meestal wel wat mee.. maar blauw?
Vind ik ook een rare keuze. Daarom dacht ik ook ik meld het maar even om eventuele teleurstelling na aanschaf te voorkomen.
Dat is vriendelijk van je. Is het licht wel uit te schakelen? Bedankt.
Leuk! Mede door jouw reviews ben ik NZXT-fan (nee ik bedoel dus niet zo'n ronddraaiend rad) geworden. Deze review met de mooie foto's bevestigt dat weer.

Wat betreft het overslaan van de inbouwbeschrijving in je review: als 'herintreedster' op het gebied van pc's in elkaar zetten heb ik veel gehad aan http://buildapc.nzxt.com/ :)

Ik vrees dat ik binnenkort ook zo'n Hue+ en Grid+ in m'n pc heb. Marketing doen ze goed bij NZXT, lastig te weerstaan.
Dank je wel, en leuk dat we zo kunnen inspireren. ;) Die buildapc link kende ik niet, geen slechte basis moet ik zeggen.

Hue+ is inderdaad heel erg leuk. Grid+ lijkt mij niet heel nodig in een H440, of merk je bepaade beperkingen met de PWM fan hub?
Reden voor een fan controller is dat ik de ingebouwde van de H440 niet helemaal werkend krijg. Software en bios van MSI (er zit een MSI Krait in) vind ik onduidelijk, ik moet elke keer na het opstarten handmatig de fans op default zetten om ze stil te krijgen, waarna Command Center vastloopt. Dan gebruik ik liever de CAM app :)
Vaag joh. Aan mn Asus Z170 Hero werkt het als een tierelier. De witte H440 van mn vrouw met ASRock Z97 Extreme 6 staat net aangesloten, straks even kijken hoe dat gaat, maar vooralsnog lijkt die standaard al praktisch stil.
Heeft de SE ook het probleem met het iets te goedkope raam? Dat wanneer je met je nagel er overheen gaat je krassen krijgt die er niet meer uit gaan. Niet dat ik een SE wil (vanwege het logo), maar misschien zou ik het raam dan met iemand kunnen omruilen met een kleine bijbetaling.

Verder prachtige review! Alle functies zijn duidelijk en gecomplementeerd met prachtige foto's. En het Hue-filmpje vond ik wel mooi, want ik wist niet dat er zo veel mee mogelijk was! Het is toch eigenlijk wel erg leuk speelgoed, zelfs buiten de kast :P
Ik was niet bekend met evt window issues met de S340? Deze heeft hier aardig wat 'outside time' gehad ivm het testen van de Hue, de grid, en ook een tweetal Krakens, maar het venster ziet er (zonder beschermfolie er op) gewoon keurig uit. Wat ik natuurlijk niet ga doen is met mijn nagels er over heen om problemen om te zoeken, maar zo op het blote oog ziet het er allemaal ok uit. daarbij moet ik toevoegen dat ik zelf zelden echt warm kan worden van de kwaliteit van plexiglas, maar dat is niet inherent aan de S340. Ik zal het voor de aardigheid eens navragen.

En dank je wel natuurlijk. Doe normaal niet veel met filmpjes, maar die Hue+ moet je gewoon f laten zien toch?
Ja, het liefste zie ik gehard glas, maar dan zal de prijs stijgen en op dit moment is het prijskaartje wel ideaal. Niet te laag om geen stevige kast meer te kunnen bouwen en niet te hoog om niet meer te kunnen zien hoe de markt reageert op zo'n strakke behuizing.

Ik snap dat je het niet expres gaat proberen, maar ik dacht, misschien zitten er toevallig al een aantal krassen op de kast. Ik heb even op YT gekeken om te zien of ik me niet had vergist, maar het volgende filmpje laat het duidelijk zien:
(vanaf ongeveer 2:30 tot 2:46)

Maar ja, dan maar gewoon wat voorzichtiger zijn. Met die hoogglans voorkant moet je toch al geen borstel pakken wanneer je hem schoonmaakt :P En als je al zo veel hebt ingebouwd zal het ook wel meevallen.

[Reactie gewijzigd door Ample Energy op 28 november 2015 17:08]

Ik handel best wat cases, dus maak er gewoonte van om op te letten waar ik ze vast pak. Dat heeft er meestal mee te maken dat bepaalde materialen niet zozeer gevoeliger zijn, maar eerder dat ze lastiger zijn schoon te maken dan anderen. Aluminium bijv.. brr...

Gisteren de RV05B uit elkaar gehaald, die zag er na al die maanden ook nog echt als nieuw uit, venster ook. Hoogglans Silencio 550 ook uit elkaar gehaald, dan is het onvermijdelijk dat er wat kleine lijntjes in het glanzende deel zitten, maar die ontstaan simpelweg al door af en toe even af te stoffen. In elk geval is er geen goede reden dat een behuizing, mat, glazend, venster etc, er niet netjes uit ziet na een jaar of 2, gewoon voorzichtig doen :D

Wil niet zeggen dat ik geen cases heb gehad met een deukje omdat die grote voeten er een keer tegen aan zaten ;)

Overigens heeft deze versie geen hoogglans afwerking he, wit en zwart zijn wel glossy, ik weet niet of de zwart/kleur combinaties glans zijn of niet.

[Reactie gewijzigd door Foritain op 28 november 2015 17:18]

+3 voor jou , wat een meesterwerk kerel.

3 Mooie producten in 1 review , laat toch zien wat jij in je Mars hebt.

Ook NZXT is goed bezig zo te zien met een serie van Leuke producten voor mooie prijzen !
Dank je wel. Overigens koste dit geheel meer tijd dan menig '3 andere' reviews :D Al die kleurtjes op de foto's zetten gaat nog, maar vervolgens er wat deleted is echt uren aan pijn man :D Het is inderdaad echt heel tof speelgoed!
Probeerde je nu voor de 3e keer reviewer van de maand te worden? :P
Mooie review! Je kan duidelijk zien dat er flink wat tijd in is gestoken!
Dank je :D En het duurt inderdaad eventjes voordat dit in elkaar zit.

mbt reviewer van de maand. Zou altijd leuk zijn natuurlijk, maar een doelstelling zal het niet worden ;)
Wederom een TOPPER!!
Kan je die HUE ook koppelen aan de HUE App op mobiel?
Oh wow. Dat zou inderdaad moeten kunnen, maar daar ben ik tijdens het testen niet aan toe gekomen. De hue+ gaat vandaag de h440 in en dan ga ik dat even bevestigen!
Oeh, zulke gimmicks zijn altijd leuk.

Zou je misschien een paar foto's willen maken van de Hue+ in de H440? Zit erover te twijfelen deze zelf te halen, en misschien trekt het me net over de streep O-) :)

[Reactie gewijzigd door Szwoar op 30 november 2015 10:36]

Deze reactie gemist. Ik heb nog geen foto's van de Hue+ in de H440, komt spoedig. Mooi vind ik het wel ;)
Wederom een zeer gave review :) een welverdiende dikke + 3