Tweakers zegt: 7,5

Sony Xperia Z5 Premium Chroom

Specificaties 5,5" • 3840x2160 (4K) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia Z5 Premium Chroom Review

Arie De Ruiter 25 november 2015, laatste update op 29 november 2015, 1.136 views

Sony Xperia Z5 Premium Chroom

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de mooiste in (telefoon) land? Xperia Z5 Premium: fantastisch scherm, prachtig design, misschien iets minder goede batterij duur

Pluspunten

• "Premium" kwaliteit
  • Prachtig scherm
  • Supersnel

Minpunten

• Accu

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de mooiste in het (telefoon) land? Wat mij betreft is dat de Chrome versie van de Xperia Z5 Premium. Het uiterlijk is gewoon solide, goed gemaakt en straalt een Premium gevoel uit. De achterkant spiegelt en dat maakt dat het geheel er indrukwekkend uitziet. Je hebt in ieder geval altijd een spiegel bij je, handig voor lensdragers ;-). Verder is het scherm prachtig en lijkt default wat minder blauw afgesteld dan de Z3, het is groot en ziet er heel erg goed uit. De telefoon is snel en de Android versie is kaal, alles gaat rap en ook bij veel taken lijkt de telefoon niet (te) heet te worden. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds een aantal nodeloze apps direct verwijderd heb. Ook de vingerafdrukscanner werkt feilloos. Ik ben nog niet echt aan de slag gegaan met de camera dus daar kan ik weinig over zeggen. Zijn er minpunten? Ja, de batterij lijkt minder lang mee te gaan dan de batterij in de Z3. Een hele dag haal ik makkelijk bij redelijk intensief gebruik maar twee dagen ga ik niet halen. Verder vind ik de volume rocker onhandig geplaatst. Die zit rechts onderop, wat hoger zou handiger geweest zijn. Ik moet nu op zoek naar een andere autohouder omdat de houder tegen de volumeknop aanzit. Dat zijn dan wel de enige minpunten. Wat mij betreft is dit echt een toffe telefoon die tegen wat water kan en waar je zelfs nog een koordje aan kan bevestigen. Uiteraard heb ik er direct een gelcase omheen gedaan en screenprotector opgeplakt om de telefoon helemaal klaar te maken voor outdoor gebruik.

Edit zondag 29 november: Ik heb de telefoon retour gestuurd naar Bol.com omdat de usb connector onderin los lijkt te zitten. Dat leek me niet de bedoeling en heb dan ook om reparatie verzocht. Knap irritant....

Heb jij ook een Sony Xperia Z5 Premium Chroom?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.