Specificaties Rad. R9 390 (1,025GHz), 8GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD Review

Tijgertje 21 november 2015, laatste update op 21 november 2015, 817 views

Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD

Uitstekende prestaties. Alle nieuwe spellen loopt hij soepel op ultra settings; GTA V, Battlefield 4, The Witch Hunter etc.

Pluspunten

• 8GB Geheugen
  • Uitstekende prestaties
  • Acceptabele temperaturen

Minpunten

• Hoog stroomverbruik
  • Voltage hardlocked(belemmert het overclocken)

Drivers en compatibiliteit Score: 3

De videokaart is redelijk overclockbaar, helaas is de voltage hardlocked, dus kan er niet extreem veel extra's uitgehaald worden. Mijn kaart loopt stabiel op 1.15GHz Core clock en 1.6GHz Memory clock. Dit is dan ook echt wel het limiet, verder overclocken dan dit en er komen artifacts.

Tijdens het gamen komt de temperatuur niet boven de 75 graden.

De 8GB komt hier en daar zeker van pas, bijvoorbeeld bij GTA V gaat het verbruik boven de 4GB, een GTX970 zou hier dus problemen mee kunnen hebben. Een reden om dus voor deze kaart i.p.v. de 970 te gaan.

Stroomverbruik is echter wel tamelijk hoog, hoger vergeleken andere videokaarten van dit formaat.

Ik raad deze videokaart aan als je van plan bent niet bijzonder veel te overclocken, ben je dat wel dan kun je beter gaan voor de MSI variant, daarbij zul je toch net wat extra's uit de videokaart kunnen halen.

Heb jij ook een Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD?

Kan je niet in MSI Afterburner de locks erafhalen in de settings? Meen te herinneren dat dat kon.
Voor zover ik heb kunnen zien is het niet mogelijk, ook niet met Afterburner. Ook op internet heeft iedereen het erover dat het niet mogelijk is.
Is een 450W PSU genoeg voor deze kaart denk je?
Goede vraag, heb zelf nooit het verbruik gemeten, maar ik zal deze week een lenen van iemand.

Heb zelf een 550W voeding icm een i5 6600k. Dat is iig altijd genoeg geweest. 450W zou nog eens krap kunnen worden bij een zwaar spel.