Tweakers zegt: 8,5

Samsung Galaxy S6 edge+ 32GB Zwart Review

peize9 21 november 2015, laatste update op 10 december 2015, 335 views

Samsung Galaxy S6 edge+ 32GB Zwart

Leuke mobiel. Alleen is mijn download snelheid op de wifi maar ~1/3 van wat het moet zijn en dus ook t.o.v. de upload snelheid. Echter is dit bij 4g wel goed.

Pluspunten

• Design
  • Formaat
  • Snelheid
  • Kan binnenkort mijn OV kaart worden

Minpunten

• Geen IR
  • Geen radio
  • Slechte wifi download snelheid (bij mij in iedergeval 30/100 ipv 100/100)

Een paar week geleden heb ik deze mobiel gekocht. Hij verving mijn ondertussen 2 jaar oude s4 ivm abonnement en de verslechterende performance van het toestel.
deze was met de 75 cashback van samsung 25.
Al mijn kritiek is dus ook gebaseerd op deze mobiel t.o.v. de s4.

In eerste instantie zou ik de dingen die ik er goed aan vind noemen.
De mobiel ziet er goed uit, met de edge. Hij is groot wat ik ook wel mooi vind, maar denk er aan dat hij echt groot is, mijn handen zijn vrij groot dus kan ik met mijn duim het gehele scherm bereiken maar dat zou niet zo zijn bij iedereen.
Ook Is de mobiel ten opzichte van de s4 snel en loopt hij bijna niet vast (tot nu toe 1x gebeurd)
Alles behalvende het volgende doet hij verder eigenlijk uitstekend;

Direct toen ik de mobiel kreeg viel mij 1 ding op. De wifi was traag, erg traag. Zo traag dat ik geen youtube videos kon kijken en ik kon pagin's laden in chrome. Ik heb toen een uur gespendeerd met een medewerker van de xs4all internet helpdesk en zij hebben mijn wifi een apart 4ghz en 2.24ghz (geloof ik) netwerk gegeven. Op de 2.24 haalde hij namelijk rond de 1mbit wat veel te laag is. op de 4ghz verbinding haalt hij nu een download van 30mbit en een upload van 100. dat is ook niet echt goed en ik heb contact opgenomen met samsung. Ik wacht nog op hun respons en zou de review daarop gebaseerd ook aanpassen.

Verder viel me op dat ik geen tv's meer kan bedienen met deze mobiel. Ik gebruikte mijn mobiel op mijn tv wat ik erg handig vond. Ik vind het dus jammer dat dit niet meer in de mobiel zit.

Ook zit hier, net als in de s4, geen radio ontvanger in. Nu moet ik radio luisteren via mijn telefoon wat bandbreedte gebruikt. het is niet een super groot probleem, maar ik gebruik een deel van mijn internet daarvoor wat ik jammer vind. ik had liever die bandbreedte voor youtube videos of iets dergelijks.

Verder kan hij NFC gebruiken, dus kan ik hem binnenkort als OV-chipkaart gebruiken. Dus geen eindeloze zoektocht naar dat kleine kaartje meer.

Over het algemeen een goede mobiel, alleen of ik hem aanraad hangt af van hoe hit zit met die wifi

-Peize9

Heb jij ook een Samsung Galaxy S6 edge+ 32GB Zwart?