Arctic Silver Cleaning Kit Review

PoJa84 20 november 2015, laatste update op 20 november 2015, 399 views

Arctic Silver Cleaning Kit

Pluspunten

• werkt perfect
  • 2 stappen voor grof en fijn schoonmaken
  • geen agressieve chemicalien
  • goedkoop

Minpunten

• veel meer product dan voor persoonlijk gebruik nodig

Met Arcticlean is het schoonmaken van heatsinks, waterpompen en cpu's een eitje. In tegenstelling tot de meer traditionele manier van schoonmaken met isopropyl alcohol is deze manier veel beter voor de metalen van de processor en heatsinks.

Stap 1
Met de eerste vloeistof verwijder je de oude thermal compound. Een paar druppels vloeistof op de laag pasta, een paar minuten laten inwerken. Je ziet de oude laag pasta loskomen. Met een paar tissues of een papieren zakdoekje veeg je in een keer de pasta weg.

Ik heb het gebruikt om de fabrieksaangebrachte koelpasta van mijn Kraken X61 waterpomp te verwijderen, ik kan dus (nog) niets zeggen over oudere lagen koelpasta.

Stap 2
Met de tweede vloeistof prepareer je de cpu en heatsink voor het aanbrengen van de nieuwe koelpasta. Ook deze vloeistof druppel je op de cpu/koeler. Na even inwerken veeg je met een papieren zakdoekje of tissue de vloeistof weg. Ineens is het oppervlak weer brandschoon, alsof het net gepolijst is. Je ziet aan het papier dat de vloeistof toch nog heel wat restjes pasta heeft losgeweekt.

Al met al een product dat niet duur en precies doet wat het belooft.

Als ik al een nadeel moet opschrijven is dat het voor een 'gewone gebruiker' ontzettend veel vloeistof is, je gebruikt maar een paar druppels per schoonmaakbeurt. Met deze twee flesjes kan ik de rest van m'n leven doen, gezien de snelheid waarmee ik CPU's wissel (en dan dus dit product nodig heb)

Heb jij ook een Arctic Silver Cleaning Kit?

Ik gebruik al jaren IPA (alcohol), Isopropanol 99,9%, voor 'weinig' een lifetime supply voor de hele familie.
Zelfs 'alcohol 96%' van de drogist en een katoenen doek voldoet al zeer goed om oude pasta-resten te verwijderen en de vlakken te prepareren voor een verse installatie. ;)

[Reactie gewijzigd door bitshape op 20 november 2015 23:52]

Voor het gemak van verwijderen van harde pasta is het zeer makkelijk om (zoals in het eerste flesje hiervan) een vorm van olie te gebruiken. Dan wordt de harde pasta uitgedund en vloeibaar en kun je hem makkelijk verwijderen. En met alcohol (flesje 2) haal je de olie weg.

Dit product is dus veel te overpriced. Ze hebben er alleen een lekker geurtje aan toegevoegd. Beste is gewoon in twee stappen iets van olie en zo puur mogelijke alcohol in grote hoeveelheid te kopen.