Specificaties 15,6" (1920x1080), 1,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI Gaming Series GE62 2QC-232NL Review

FabarioNewbie 20 november 2015, 526 views

MSI Gaming Series GE62 2QC-232NL

Hij heeft alles wat nodig is om de nieuwste games op ultra te spelen. Maar hij crasht na vrijwel elke handeling die je verricht. Ik heb deze laptop drie keer geretourneerd. Vrijwel na elke keer één dag in gebruik kon hij niet meer starten. Tijdens de reset crashte hij ook.

Pluspunten

• Games op ultra spelen

Minpunten

• Crasht na verwijderen norton
  • Crasht na een windows update
  • Crasht tijdens gebruik office 2016

Op het eerste gezicht lijkt dit een zeer krachtige laptop. Hij heeft alles wat nodig is om de nieuwste games op de hoogste settings te spelen. Maar al na één enkele dag in gebruik is opstarten niet meer mogelijk. Na het verwijderen van het standaard voorgeïnstalleerde programma norton antivirus startte hij niet meer op. Artikel geretourneerd en bij het tweede exemplaar herstartte hij niet meer na een windows update. Na wat onderzoek bleek dit te wijten te zijn aan de vijfde generatie i7 processor. Deze zorgt onder andere ook voor crashes tijdens het gebruik van Microsoft office 2016, CSGO en dota2. Wie weet waar hij nog meer van crasht.

Heb jij ook een MSI Gaming Series GE62 2QC-232NL?

Speciaal een account gemaakt om te zeiken zelfs (had een oplossing neergezet, maar je mag mooi zelf gaan uitzoeken)
Misschien had je gewoon even eerst moeten researchen, en dan pas gaan janken.
Andere reviewer hier geeft namelijk gewoon 4 sterren.

[Reactie gewijzigd door Ting87 op 20 november 2015 16:45]

@Ting87
Blijkbaar vind jij het doodnormaal dat een laptop van duizend euro fouten mag bevatten die het herstarten van de laptop al niet meer mogelijk maken na het uitvoeren van een windows update. Dan nog niet te spreken over het feit dat het resetten van de laptop niet meer mogelijk was na deze crash.
Ik heb deze review geplaatst om mijn ervaring met deze laptop te delen. Deze informatie had ik namelijk ook graag gehad voordat ik de laptop kocht. In welke wereld leef jij dat je het vanzelfsprekend vindt dat de consument het product eerst moet repareren en aanpassen voordat het werkt zoals het hoort.

Ik hoop dat je de volgende keer even nadenkt voordat je een account aanmaakt om te gaan ''zeiken'' en je tijd en energie in iets nuttigs stopt.
Ik begrijp je volledig, Ik heb exact dezelfde laptop en kreeg ook telkens blue screens, heb mijne uiteindelijk retour gestuurd naar alterate en die hebben hem terug gestuurd naar MSI. Het zou 3 weken duuren. Na 5 weken kreeg ik bericht dat ze de laptop terug hadden maar dat die helemaal niet meer aan wou,Dus moet nog 2 weken wachten. Ik vind dat je wel wat meer mag verwachten van een laptop die ¤1300 kost.
Nu ben ik toch wel benieuwd WAAROM deze laptop crashde en hoe dat is verholpen, iemand een linkje?
Ik heb mijn laptop Inmiddels terug van alternate/ msi en krijg nog steeds blue screens
wauw damn man.. ik zat zelf ook te kijken naar deze want de 600NL heeft blijkbaar een slechter scherm dan deze 232NL.
Ik zou je ten zeerste afraden deze laptop te kopen.
Na drie keer retourneren heb ik mijn geld terug gevraagd en ben ik voor de dell inspiron 15 7000 serie gegaan.
Waar heb jij hem gekocht? Want ik bij alternate en die weigeren geld terug te geven.
Ik had hem gekocht via bol.com
Gelukkig hebben zij een 30 dagen retour garantie.
Je kunt beter kijken naar een laptop met skylake. Een groot gedeelte van de Intel 5700HQ series heeft deze issue. Intel geeft het zelf toe.
Zag deze review zojuist, was benieuwd of nog anderen een review hadden geschreven.

Jammer dat je problemen hebt met je laptop, weet niet of je hem hebt aangeschaft na het lezen van mijn review (zo ja, ik voel me schuldig ;( )
Gelukkig zelf geen crash problemen ondervonden. Hoewel ik inderdaad hier op de Steam fora iets tegen ben gekomen:

Dus mocht iemand dit lezen, hoop dat het van pas komt :D
Heb hem al in augustus gekocht. Heb vandaag gebeld met microsoft en die hebben me een intern bericht geven van msi waarin msi de fout al toegeeft in augustus.
Dus het probleem deed door 5e gen i7 57xx voor?

Ik wil namelijk MSI Gaming Series GE62 6QD-006NL
Deze heeft 6e gen i7 67xx processor.
Het leek te komen door de 5e generatie maar dat is niet 100% bevestigd.

Wel weet ik dat net iets andere modellen van MSI nergens last van hadden.
Het zou dus goed kunnen dat de GE62 6QD-006NL normaal draait.