Tweakers zegt: 8,5

Sony Xperia Z5 Compact Zwart - Reviews

Specificaties 4,6" • 1280x720 (HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia Z5 Compact Zwart Review

tijnt 19 november 2015, laatste update op 1 december 2015, 329 views

Sony Xperia Z5 Compact Zwart

goede telefoon met slechts kleine minpuntjes, maar uitstekende batterijduur, goede camera.

Pluspunten

• goede batterijduur, stamina-modus
  • goede fotos
  • min of meer waterdicht.
  • redelijk compacte telefoon, fijn formaat

Minpunten

• voor een nieuwe telefoon niet supersnel
  • wat appjes waarom ik niet heb gevraagd, waarvan niet alles te verwijderen is
  • Opname filmpje blijf hangen

Na 2 weken erg tevreden met het toestel. De accu houdt het 2 à 3 dagen vol, maar moet aangeven dat ik geen heavy user en misschien ook wel niet een doorsnee gebruiker ben.
Mijn overwegingen: een telefoon zou zo'n 4 jaar mee moeten gaan en in m'n broekzak moeten passen. Verder is het uitbreidbare geheugen en het min of meer waterdicht zijn een pre. Ik kom van een iPhone 4s.

Ik vind de stamina-modus, waarin de telefoon je rust geeft en je slechts stoort voor telefoongesprekken en sms-jes en verder niet, ideaal.
De telefoon werkt vlot maar dat zou hier en daar wel wat beter kunnen (opstarten camera, wisselen van app's), ik heb goede hoop dat dat met android 6 net wat vlotter gaat.

Geen problemen met hitte oid. Maar na een kwartier of wat skype was het een kruikje... Verder de telefoon al wel eens uit mijn vingers laten glippen en géén schade, waarmee ik hoop dat de problemen met schermbreuken verleden tijd zijn voor de Sony-telefoons.

Bij een eenvoudig filmpje 1980*1080, 17 sec blijft het beeeld de laatste seconden hangen. Bijzonder voor een toestel dat 4k kan filmen...

Heb jij ook een Sony Xperia Z5 Compact Zwart?