Steelseries Siberia 200 Zwart Review

All0The0Web 19 november 2015, laatste update op 19 november 2015, 6.122 views

Steelseries Siberia 200 Zwart

Hoewel de Siberia V2 erg populair was kon de V3 het niveau van zijn voorganger niet tippen. Steelseries probeert met de Siberia 200 het succes van de V2 te evenaren.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Vrij discreet
  • Niet volledig gesloten

Minpunten

• Comfort kan beter
  • Microfoon puur voor Skype
  • Voelt wat goedkoop / licht

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 3
Dit is mijn review over de Siberia 200 van Steelseries. Want hoewel de Siberia V2 een zeer geslaagde headset was, viel de V3 wat tegen. Met de Siberia 200 probeert Steelseries de V2 weer nieuw leven in te blazen.

Ik heb van Steelseries de Siberia 200 in het zwart mogen ontvangen. Hoewel ik deze headset gratis heb gekregen zal dit mijn mening niet benvloeden.

Specificaties

Uitvoeringen

De headset komt in 7 kleuren. Ik heb de 'zwarte' genomen, echter is het jammer dat er geen volledig zwarte versie is. Wel heb ik die met een goude accentkleur overwogen maar toen ik de kleur in het echt zag was het een stuk groener dan mooi goud. De witte versie is dus het meest neutraal.

Unboxing
Uiteraard zit de headset in een doos, en hoewel het duidelijk een 'gaming-headset' is vind ik het fijn dat dit niet overal op geschreven is. Het is gewoon subtiel verpakt waar n keer het woord 'gaming' op de voorkant voorkomt.

Hoewel prima verpakt is de unboxing-experience geen wonder, iets wat een merk als Logitech iets beter voor elkaar heeft.

Naast de headset vind je een klein adaptertje, hiermee kun je de twee 3,5 mm jacks omzetten naar eentje die ook in je mobiel past. Hoewel dit niet een enorme prestatie is is het toch mooi meegenomen. Maar, ook wel iets wat je mag verwachten bij een headset van 80,-

Comfort
Hoe zit de headset? Ok, zou ik zeggen. Ik heb misschien een wat groot hoofd, en daardoor kwam de onderkant van de oorschelp niet tegen mijn hoofdhuid wat niet heel comfortabel zat, maar bij mijn stuk kleinere broertje zat dit wel weer goed. De oorschelp zelf is van nep-leer gemaakt.

De hoofdband is aan de bovenkant wederom van nep-leer gemaakt waar subtiel het steelseries logo is geprint, en dit is een ding wat ik heel erg fijn vind aan de producten van Steelseries: Als je er naar kijkt zie je duidelijk dat het een Steelseries product is, maar het staat er niet overal op gegooid zoals, bijv. Logitech en Razer dit wel doen.

De binnenkant van de hoofdband is van een microvezel achtige stof. Ik kan me voorstellen dat dit erg lekker voelt wanneer je kaal bent, echter heb ik nog een bos haar op mijn hoofd ;)

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit van de headset is ook prima. De afwerking is goed en het ding voelt over het algemeen stevig aan. Wel is hij wat licht (wat voor sommigen een pluspunt zal zijn) en zien de draden die de hoofdband 'vasthouden' er niet zo stevig uit.

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit is naar mijn mening verassend goed. Hoewel het een 'gaming-headset' is valt dat niet zozeer te merken, de onderkant is lekker stevig (al niet geforceerd) en ook de hoge tonen haalt hij prima. Natuurlijk zijn het geen studio monitors dus is er altijd ruimte voor verbetering.

Ook is deze headset niet gesloten. En hoewel deze minder geluid doorlaat dan mijn volledig open headset is het zeker een verbetering, en dit doet de geluidskwaliteit goed.

Microfoon
De microfoon op deze headset is prima. Hij is meer dan voldoende voor Skypen met vrienden tijdens het gamen maar daar houdt het wel een beetje op. Podcasts / YouTube filmpjes zou ik hier niet mee gaan opnemen.

Ook heeft de headset een bedieningsknop in de kabel waarmee de microfoon aan en uit gezet kan worden en het volume mee geregeld kan worden. (Het volume van bijv. de game, niet van de microfoon)

Hoewel de Siberia V200 een prima headset is met goed geluid, prima comfort en een ok microfoon, vraag ik me af of deze het succes van de Siberia V2 zal halen. Hij is zeker beter dan de V3 maar met een prijskaart van 80,- is deze headset wat aan de dure kant. Echter vind ik het fijn dat de headset geen schreeuwerig uiterlijk heeft en over het algemeen lekker zit.

Maar moet je deze kopen? Dat is volledig aan jou, ik raad je aan even naar een echte winkel te gaan en de headset op te proberen en de geluidskwaliteit te ervaren. Maar voor dit geld zijn er ook zeker alternatieven, zoals de pricewatch: Kingston HyperX Cloud Zwart voor een tientje minder.

Nawoord
Ik hoop dat je iets bent opgestoken van deze review. Ik heb er erg mijn best op gedaan en heb geprobeerd er duidelijke foto's bij te maken. Ook is dit n van mijn eerste wat serieuzere reviews dus ben ik erg blij met tips en feedback. Heb je nog vragen, laat deze dan hieronder achter of stuur een pm.

Heb jij ook een Steelseries Siberia 200 Zwart?

Mooie, (zoals beloofd) objectief klinkende review.
Momenteel ligt de rode versie thuis op me te wachten. Ik had tot voor kort nog de originele IceMat Siberia, maar ik had hem een keer te veel laten rondslingeren en de kinderen hebben hem vakkundig gemold. Jammer, maar hij was zijn jaren al meegegaan.
Gisteren toevallig in het promo-blaadje van Makro een aanbieding gezien van deze in het rood + een rival 100 in hetzelfde rood voor 69 . Ik heb niet lang moeten nadenken :)
Thanks!

Gebruik hem zelf nu als primary hoofdtelefoon voor games en dat gaat goed. Heerlijk comfortabel en ik wens je er veel plezier mee!
Hey,

Mooie review. Mijn Steelseries Siberia V2 heeft het onlangs laten afweten :'( en ik was naar een even comfortabel en kwalitatief alternatief aan het zoeken in de zelfde prijsklasse.
Bij de minpuntjes zeg je dat het comfortabeler kan, maar is hij dan een stuk minder comfortabel dan de V2 of zijn ze vergelijkbaar?
In bovenstaande reactie zeg je namelijk dat hij "heerlijk comfortabel" is, wat me in verwarring brengt.

Groetjes,

Jonas
Hij zit hetzelfde als de V2 en als je hem opzet is dat heerlijk comfortabel, maar na een lange sessie van enkele uren wil je hem wel even afzetten. Daardoor kan de headset comfortabeler
Dank je voor de snelle reactie.
Ik vond de V2 meestal zelfs na enkele uren nog comfortabel, dus mijn beslissing is snel gemaakt: Kopen die handel! :*)
Cool. Heel veel plezier ermee. Omdat ik overstap op een echte koptelefoon heb ik mijne recent op V&A verkocht maar het is een hele leuke gaming headset die me veel deed denken aan de Steelseries V2.