Specificaties Small form factor, 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

Silverstone DS380 Review

wowi 19 november 2015, laatste update op 22 januari 2016, 463 views

Silverstone DS380

Ervaring met twee van deze kastjes, het eerste model is ok. Maar na een jaar een tweede gekocht, en dit blijkt echt een ramp. Van de sledes zijn vele krom en sluiten niet in de kast, zie de foto. [img]jQp4EJI5[/img], en van de hotswapprint zijn de condensatoren meer dan gehalveerd.!!

Pluspunten

• hotswap
  • ziet er mooi uit

Minpunten

• veranderen in de kast moeilijk alles eruit weer
  • nieuw model is rommel zie foto
  • inbouwen is precies werk om alles weg te werken
  • led 5 en r5 mogen wel eens asap omgewisseld worden

Ervaring met twee van deze kastjes, het eerste model wat ik kocht was prima, geen enkel probleem.
Maar nu na ongeveer een jaar een tweede gekocht, en dit blijkt echt een ramp te zijn,
Van de sledes zijn vele krom en sluiten niet in de kast, zie de foto.
En ja ze zitten toch echt op de goede manier in de kast.

Het tweede wat me opvalt in deze kast is dat er weer flink bezuinigd is met de printplaat, die erin zit, het eerste model heeft allemaal condensatoren erop zitten van
2200 microfarrad 16 volt, en het tweede model heeft maar 1000 microfarrad 16 volt erop zitten. Dit is dus een slechte zaak je krijgt een veel mindere stabiele voeding zo.

Maar het wordt wel verkocht onder dezelfde naam, maar je krijgt wel wat anders nu.

Ben inmiddels met de leverancier in conclaaf hoe het een en ander natuurlijk op te lossen, maar het staat wel als een paal boven water dat de kwaliteits kontrole daar wel op een zeer laag pitje staat !!!
Kwantiteit ipv kwaliteit.

Het geheel is netjes vervangen in overleg met de leverancier en de kast ziet er nu
weer normaal uit.

Er viel me aan de vorige kast al wat op en aan deze ook weer vanonderen af gerekend drive 5 daar is de led aanduiding voorop eigenlijk niet te zien.

wat blijkt R5 zou gewisseld moeten worden met led 5 omdat r5 op de plaats zit van de heldere plastiek waardoor het licht door gaat zie foto 2.
Deze fout zit zowel in de originele print als in de print met de lagere condensatoren.

Heb jij ook een Silverstone DS380?

Jeetje, dat geeft een nare smaak zeg. Ik heb er twee (gehad), beide 'oud' model (althans, vergelijkbaar met wat ik heb gereviewd), en beide zijn m.i. uitstekend en doen het nog uitstekend. Echter zou het niet de eerste keer zijn dat er na publicaties een cost-down wordt uitgevoerd. 'Het voldoet aan de specs' is dan vaak de opmerking, en dat is vaak ook wel correct. Maar als consument (of reviewer overigens) wordt je daar natuurlijk niet gelukkig van en hou je een hele nare smaak over.

Twee voorbeeldjes uit de recente geschiedenis, waar ik 'wat eerlijk is' maar even in het midden laat.

Ik ga SilverStone hier zelf even over mailen, mogelijk dat ze bereid zijn mij een toelichting te geven.

[Reactie gewijzigd door Foritain op 19 november 2015 12:30]

Foritain, heb je hier ooit antwoord op gekregen?
Helaas nog niet. Ik ga het even opnieuw aanhalen.
heb jij ooit nog een reaktie gehad van silverstone ??
echt bizar. zat er vandaag nog aan te denken! maar helaas niet...
Pff, wat zonde. Ik had hem op het wensenlijstje staan voor het bouwen van een NAS. Slechte zaak dat er mogelijk een cost-down is uitgevoerd zoals deze review suggereert; zonder dat je dat in de prijs terugziet.

Het niet reageren door Silverstone op vragen vanuit jou maakt dit ook erg kwalijk.. Ik zal in elk geval nog eens goed de alternatieven afwegen!
Als je dat toch gaat aanhalen kijk dan nog even naar me review ze moeten nog meer veranderen led 5 en r5 zitten verkeerd op de print!!
Woow, dat ziet er niet uit.
Zo krom allemaal.
Misschien een maandag ochtend exemplaar, en word het recht gezet voor je.
Al vind ik dat met die condensatoren erg fout.
Als Foritain al zegt, ze zijn niet de enigen doe zo met hun klanten omgaan (jammer genoeg)
Ja wel jammer dat het zo moet tegenwoordig, maar de consument ziet dit toch echt wel.
Ik ben benieuwd Foritain wat Silverstone u te vertellen heeft.