MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G Review

The Nihilist 19 november 2015, laatste update op 19 november 2015, 868 views

MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Ondanks dat dit niet de allersnelste 970 is, is werkt hij geweldig. De fans gaan uit wanneer je pc niks doet tot en met light gamen, bij zwaardere dingen koelen ze goed. Zeker een aanrader als je een geweldige GPU voor een mooie prijs wilt.

Pluspunten

• Stil
  • Beste voor deze prijsklasse
  • Stekertje voor 6 pins naar 8 pins

Minpunten

• De 4GB Vram staat nog steeds vals aangekondigd
  • Weer geen backplate

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Hij doet wat hij moet doen, natuurlijk is de 980 en 980 ti vele male beter, maar dit is toch de kaart voor zij die geen geld boom hebben.

de kaart kan zeker alle games aan zonder problemen, al light het aan de game op welke video setting hij kan.

Heb jij ook een MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G?

Meer advertenties

Maar het blijft een mooi kaartje te zien.
Ik vond (heb m niet meer) het witte logo aan de zijkant erg mooi met het ledje erachter.
Inderdaad, past mooi bij me MSI z97 gaming 3 moederbord.
Al hoor ik mensen klagen over coil whine, heb jij dat ook gehad? ik heb er zelf nog niks van gemerkt.
En heb je weleens last gehad van de 0.5 GB slome Vram?
Geen coilwine gehad.
Al maak ik me niet zo druk om wat geluid.
Maar dit was echt een hele stille kaart.

Van die 3,5 GB vRAM nooit last gehad.
Ik las van mensen bij wie de framerate inzakte, maar heb zelf nooit problemen gehad.
Volgens mij moet je wel op een hele hoge resolutie gamen om daar last van te krijgen, en voor zulke resoluties vind ik de GPU van de GTX970 toch niet krachtig genoeg.

Een GTX970 zou ik ook zo weer kopen, voor 1080p is het een perfecte kaart.

Je kan backplates bestellen voor de MSI GTX970, ik zal kijken of ik het kan vinden :)

Van uit Amerika:http://www.v1tech.com/shop/backplates/msi-dragon-backplates/

[Reactie gewijzigd door kobus71 op 19 november 2015 13:30]

Mooi, dan hoef ik me geen zorgen te maken haha.
Ik speel ook gewoon op 1080p, me scherm ondersteund niks anders ;)

Bedankt voor de link, ik zie dat ook andere kaarten een backplate kunnen krijgen van hun.

Bedankt voor de tip en de hulp bij mijn vragen :)
Top!
Je zal nog een hele tijd schik hebben met je kaart.
Lekker zuinig, dikke prestaties.
Wat wil je nog meer?
precies!
Ben er ook er blij mee, had eerst namelijk de AMD HD 6950, maar die kan de zwaardere en zelfs de normale games niet meer aan.
Idem. Heb altijd AMD gekocht maar nu is m'n R6950 van MSI toch echt wel traag aan't worden. En de meeste games die ik speel heeft Nvidia een mooi voordeel door optimalisatie. Ik ga morgen deze kaart halen, ben erg benieuwd.
Zelf had ik eerst de Sapphire R6950, en inderdaad, die is voor de nieuwere games gewoon te zwak.
Ik hoop dat de kaart goed werkt en dat je er blij mee bent, want het is gewoon een geweldige kaart voor een goede prijs.
Zelf blijf ik weg bij de producten van AMD, ze zijn zeker niet slecht, maar Intel en Nvidia zijn betere keuzes.

[Reactie gewijzigd door The Nihilist op 14 januari 2016 08:36]

Superkaart, alleen wel wat last van coil whine, gelukkig niet met alle games. Voor de rest zo stabiel als een rots op 1920x1200 en met alle games zo goed als in de hoogste settings. Zou een backplate die coil whine wat verminderen?
jammer dat je last hebt van coilwhine, je zou hem terug kunnen brengen en een nieuwe kunnen vragen of je settings van games wat lager doen.

zelf heb ik er geloof ik geen last van, zal het nog wel testen.
en de backplate is gewoon voor de leuk, iets wat de kaart toch een stuk mooier maakt in een case met een raam.