Specificaties WiFi-N (2,4GHz) max. 300Mbps met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

Asus USB-N13 Review

BlackiE1982 19 november 2015, 325 views

Asus USB-N13

Eerst had ik een duurdere Netgear gekocht, maar deze werkte niet met Kodi op de Raspberry Pi 2 en een Linux sateliet ontvangen. De Asus USB-N13 dus wel. Het bereik is goed en werkte meteen op de Raspberry Pi. Geen cd nodig gehad.

Pluspunten

• Goed bereik
  • Werkt op Linux (Raspberry Pi 2)
  • Buigzaam verloopkabeltje

Minpunten

• Fel blauw ledje

Ik gebruik deze dongle in combinatie met een Raspberry Pi 2, waarop Kodi (OpenELEC) is ge´nstalleerd. Na het uitpluggen van een geleende werkte deze Asus meteen. Het heeft een beter bereik als een oudere N-dongle. De oude gaf ongeveer 60% aan en de Asus USB-N13 heeft 100%. Dit met een afstand van ongeveer 10m tot de meterkast, waar de router staat.
Het verschil in de snelheid heb ik niet gemeten. Kodi heeft niet gehaperd tijdens het Full HD afspelen vanaf mijn server. Dat gebeurde al niet. Ik krijg wel het idee dat het beeldmateriaal sneller starten en vooruit skippen beter gaat.

Positief puntje; Er wordt een verloopkabeltje meegeleverd. Deze is stug/buigzaam en zodoende kan je de dongle richten. Slim.
Een nadeel is de blauwe led aan de bovenkant. Deze is fel en groot (doorzichtig plastic dan). Een aandachtspuntje is dat je het dopje moet opbergen en kan je dus kwijt raken. Deze kan je niet bijvoorbeeld achterop klikken.

Ik ga er nog een kopen voor een Linux satteliet ontvanger.

Heb jij ook een Asus USB-N13?