Specificaties Radiogestuurde muis en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G700s Rechargeable Gaming Mouse Review

Jurgen.D 18 november 2015, laatste update op 18 november 2015, 241 views

Logitech G700s Rechargeable Gaming Mouse

Goeie muis en voor de prijs dat je hem tegenwoordig kan vinden zeker zijn geld waard.

Pluspunten

• Ergonomisch
  • 13 programmeerbare toetsen
  • Muis is bruikbaar tijdens laden
  • toetsen goed gepositioneerd en blindelings te gebruiken
  • tot 8200 dpi
  • laser sensor
  • beter draadloos bereik dan unifying dongle
  • op 1000mhz slechts één milliseconde lag!

Minpunten

• Batterij snel leeg in 1000mhz
  • stugge usb kabel, typische dikke usb kabel

Deze muis gekocht ondanks de vele klachten ivm de gebruiksduur.
Nu moet ik zeggen dat het best mee valt als je de 1000mhz modus enkel gebruikt tijdens gamen.
Tijdens browsen zet ik hem op 125mhz, waardoor hij flink energie bespaart.
Eerlijk gezegd merk ik in het gebruik hierdoor geen enkel verschil.
Ook op 125mhz kan hij tot 8200 dpi. Dus daarin geen compromissen.

Bij gemiddeld verbruik kan ik toch makkelijk zo'n 20 uru weg. Ga ik veel gamen zal ik hem toch na 6-8 uur moeten laden.
Maar dat hoeft geen probleem te zijn gezien je kan verder gamen tijdens het laden en je ook gewoon de batterij kan omwisselen.

Wanneer de muis aangesloten is met de usb kabel zal hij zijn signaal niet draadloos, maar via de kabel overbrengen. Al zou dit geen prestatieverschil mogen brengen gezien hij ook draadloos op 1ms reageert.
Echter is die usb kabel wat stug en kan dit voor sommigen vervelend zijn.
Zelf heb ik er niet echt problemen mee, Wie de kabel graag wat compact houdt kan zich ergeren.
Maar wie een soepele usb kabel heeft liggen kan gewoon die aan sluiten.

De software vind ik minder.
Alles werkt prima. Maar het afstellen per game vindt ik wat omslachtig. En gezien de beperkte recente gamers in de lijst moet je de profielen manueel bij maken.
Echter kan je prima werken met voorkeuzes die je buiten de software om kan gebruiken.

Heb jij ook een Logitech G700s Rechargeable Gaming Mouse?