Specificaties 25" @ 2560x1440 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

AOC Professional Q2577PWQ Zilver, Zwart Review

MikeSinner 18 november 2015, 880 views

AOC Professional Q2577PWQ Zilver, Zwart

Mooie monitor, maar misschien had ik er toch net iets meer van verwacht. Zie volledige review voor omschrijving.

Pluspunten

• Mooie metalen afwerking
  • Verstelbaarheid

Minpunten

• Geen mooie kleurweergave op fabrieksinstellingen
  • Word niet automatisch herkent door PC
  • te veel licht bij donker beeld

Ik had deze monitor verkozen boven de 25" alternatieven vanwege de looks. Ik kon er eigenlijk niet veel over vinden qua reviews, maar wat ik wel vond vertelde me al wel dat ik het scherm eerst moest afstellen om mooie kleuren te krijgen.
Elk scherm zul je toch naar smaak afstellen, dus dat was nog niet zo'n probleem.

Ik heb de helderheid nu op 40% staan (wat alleen in stappen van 20% gaat, dus redelijk lompe overgangen), omdat het wit anders gewoon zeer doet aan de ogen. Hij kan een flinke bak licht geven dus.
De hoeveelheid licht die hij geeft is vooral ook lastig als ik Skyrim speel en het daar nacht is (Of ieder ander spel met donker beeld dus eigenlijk). Dan heb ik vooral in de onderste hoeken nog te veel licht uit stromen en moet ik de monitor achterover kantelen om er minder last van te hebben.

Een ander probleem is dat hij niet automatisch herkend word. Ik weet niet of dat aan de monitor ligt, of aan iets anders, maar als ik de monitor niet eerst aan doe en dan pas de PC, dan geeft hij gewoon geel signaal door aan de monitor.
Behoorlijk irritant.

Op zich ben ik nog wel blij met de monitor, want het QHD beeld is echt heel scherp en hij is net een tikkeltje groter dan mijn 23" LG. Ik kan hem ook mooi laag verstellen, wat goed uit komt, omdat hij op een verhoogd bureaublad staat en met de vorige monitor moest ik toh net een tikkie omhoog kijken, wat nu niet meer hoeft.

Ook is het netjes dat je alle mogelijke kables ook in de doos mee krijgt.
Minder handig is dan weer de CD die full screen blijft staan, maar vervolgens de installatie via webpages doet. Beetje onlogisch bedacht.

Het is ook weer even wennen aan de druk knoppen op het scherm. Ze hebben flink wat weerstand, dus je laat steeds je hele scherm wiebelen bij het bedienen. De menus zijn verder wel prettig om mee te werken, in tegenstelling tot die van op mijn LG, die minder intuitief te bedienen is, maar van soft-touch bediening weer terug naar ouderwetse druk knoppen is toch wel wennen.

OH JA, je ziet deze monitor in de plaatjes op veel sites en ook hier op tweakers.net MET USB hub. Dat heeft deze monitor dus NIET! Mocht je dat wel willen zit je bij deze dus verkeerd.

Heb jij ook een AOC Professional Q2577PWQ Zilver, Zwart?