Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.700dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Thermaltake Ventus X Review

Foritain 18 november 2015, laatste update op 26 mei 2017, 2.289 views

Thermaltake Ventus X

De Ventus X is een iets-groter-dan-gemiddelde palm grip muis die indruk maakt met een solide bouw, opvallende geperforeerde rug en keurige verpakking + accessoires. De sensor voldoet zeker voor de massa maar toont wel zijn leeftijd, en de software is functioneel wel basic vergeleken met sommige concurrenten.

Pluspunten

• Superdegelijke constructie, ruim bovengemiddeld in deze prijsklasse
  • Lekkere vorm voor de meeste (rechter) handen icm palm grip.
  • Opvallende uitstraling met geperforeerde rug en verlichting er onder.
  • Aardige randzaken: verstelbaar gewicht, kabel, draagtas, verpakking+inhoud
  • Instellingen opslaan in de muis, dus software niet overal nodig.
  • Sensorprestaties prima voor de meeste gebruiksdoeleinden.
  • Prijs-kwaliteitverhouding prima

Minpunten

• Avago ADNS-9500 sensor heeft inherente acceleratie. Minder geschikt als CS:GO muis.
  • Software mag nog wel wat worden opgepoetst.
  • LED feature ziet er goed uit, maar enkel rood verlicht en beperkt lichteffecten icm software.

In deze review bespreek ik twee producten, de bovenstaande samenvatting is van toepassing op het in de prijsvergelijker gekoppelde product, Voor de samenvatting en het overzicht van de plus- en minpunten van het andere product zie de review die daar aan is gekoppeld.

Review: Tt eSPORTS Ventus & Ventus X review

- Inleiding
- Sensor / Prestaties
- Conclusie

Productpagina Ventus
Productpagina Ventus X

Onlangs mochten wij de eerste Tt eSPORTS muisjes in huis verwelkomen, de Ventus en de Ventus X. Nu probeer ik in de regel alle hoofdletters in namen goed toe te passen, maar net als sommige andere gaming merken maakt ook Tt eSPORTS het mij wat dat betreft niet makkelijk en liet mij even Googlen alvorens ik de correcte caps-actie te pakken had. Officieel hoor je Ventus overigens ook met hoofdletters te schrijven, echter dat komt de leeservaring niet ten goede.

Thermaltake is natuurlijk geen onbekende in Nederland, het bedrijf bestaat al dik 15 jaar en we kennen ze natuurlijk van behuizingen, voedingen, ventilatoren en processorkoelers. Tt eSPORTS is de gaming divisie van deze Taiwanese fabrikant onder welke naam zij sinds 2010 gaming randapparatuur uitbrengen: Toetsenborden, headsets, game controllers, en uiteraard dus ook muizen. Momenteel hebben ze maar liefst 33 producten in de muizen categorie op de website! De Ventus en de Ventus X zijn er daar twee van, en vandaag gaan we ontdekken wat Tt eSPORTS heeft te bieden. Waarom deze twee? Omdat de namen wel leuk klonken en duiden op ‘iets wat ventileert’, en ik weet dat er één iemand in het bijzonder altijd uit zit te kijken naar muizen die ook voor linkshandigen zijn, en laat de Ventus nu eens ambidextrous zijn.

De Tt eSPORTS Ventus kost je normaliter rond de 50 euro, de Ventus X zou daar enkele euro’s boven moeten zitten.

De specificaties en features van de Tt eSPORTS website van de Ventus:

De specs van de Ventus X:

Niet alleen wat naam betreft, maar ook op papier lijken de Ventus en de Ventus X redelijk wat overeenkomsten te hebben. Beide hebben een Avago ADNS 9500 sensor met een maximum DPI van 5700 en zijn zwart uitgevoerd met een rode LED feature. De Ventus heeft één extra knop, al blijft ook daar het totaal aantal bescheiden. Beide maken wel gebruik van een software pakket waar je profielen in kan stellen, en deze kan je vervolgens intern in de muis opslaan om ze zo altijd bij je te hebben, dus zonder software installatie.

De specificaties lijken wat vluchtig ingevuld, zo staat bij de Ventus dat het een gevlochten kabel is, maar de Ventus X heeft dat ook ondanks het ontbreken van de vermelding. Beide kabels zijn 180cm, hebben een gold-plated USB aansluiting, en beide komen ook met een verstelbaar gewicht in de vorm van enkele losse gewichtjes. Beide zijn ook voorzien van de bekende Omron switches, dus ook daar geen verrassingen.

Het grote verschil zit in fysieke vormgeving van de muis, want de Ventus X is langer, breder, hoger, en ergonomisch gevormd voor rechtshandigen, en de Ventus is symmetrisch om ook linksvoeters van dienst te kunnen zijn. Vergis je echter niet in de afmetingen, want de Ventus is nog altijd geen klein muisje met zijn 125mm lengte.

In het verleden heb ik wel Thermaltake behuizingen voorbij zien komen, echter was dit mijn eerste Tt eSPORTS unboxing ervaring en was het dus ook voor mij een totale verrassing hoe het zou verlopen. De eerste indrukken waren keurig: stevige verpakkingen, redelijk opvallend en ogenschijnlijk voor fysieke winkels vormgegeven, maar ondanks de Taiwanese roots geen overdreven ‘Aziatische taferelen’. Beide verpakkingen klappen open en geven in redelijk bescheiden woorden de features aan.

Eerst moest ik even goed bedenken hoe ik deze muizen tezamen moest noemen. Meervoud van Ventus? Ventusjes? Ventusses? Ventussen? Ventï? Komt van het Latijnse Ventus zo bleek, oftewel wind, dus Ventï. Wat ook erg positief opviel bij deze Ventï zijn de meegeleverde extra’s: je krijgt een nette handleiding, een tweetal stickers, en een lekker dikke draagzak bij beide muizen. Dat laatste zien we niet veel, zeker niet voor deze prijs. De handleiding en stickers zit ook nog eens in een net hoesje, het maakt het gewoon een bovengemiddeld luxe eerste indruk.

Alvorens we naar de muizen kijken even een blik op de kabel, die is bij beide muizen gelijk. 180cm lang, gevlochten, en met een gold plated uiteinde. Een kleine klittenbandstrip geeft het nog eens een mooi extra detail, ziet er gewoon goed uit.

We beginnen met de Ventus. Het eerste wat in mij op kwam is dat deze muis (beide overigens) gewoon verdomd stevig voelt. Geen dun pruts plastic, maar gewoon solide. Het materiaal is wat aan de stugge kant wat vooral opvalt omdat rubber- en softtouch coatings populairder worden, maar je hoort mij er echt niet over klagen. Hetzelfde materiaal zien we aan alle kanten terugkomen, dus geen rubberen grips en dergelijke. Bijkomend voordeel is dat dit materiaal niet zo vinger- en vlekgevoelig is. Wat vorm betreft is de Ventus vrij lang, maar ook vrij laag. Symmetrisch uitgevoerd, al zien we dat de ‘duim’ knop aan de linker kant wat meer naar het midden zit, en aan de rechter kant wat meer naar voren, ook zien we een ietwat doorzichtig hexagon op de linker knop, mocht je niet meer weten waar je moet klikken. Aan de voorzijde zien we tevens een deels doorzichtig scrollwiel, en twee knoppen er direct onder.

Het meest opvallende aan het design is dat de rug van de muis zweeft en een soort van gatenkaas is. Hierdoor is de Ventus aardig geventileerd (vandaar ook de naam natuurlijk). Naast de ventilatie heeft het natuurlijk een interessant en vooral ook uniek gevolg voor de uitstraling. Straks komt ook het verlichte logo nog aan bod. Aan de onderkant treffen we een klepje aan waaronder 3 gewichtjes van 4,5 gram zitten om de muis naar wens wat zwaarder of lichter te maken.

De Tt eSPORTS Ventus X is eigenlijk een heel ander beestje. Gezien de Ventus naamgeving zien we uiteraard weer de geperforeerde rug, maar de fysieke gelijkenissen houden daar eigenlijk wel op. De Ventus X valt ook weer in positieve zin om als een bijzonder solide knaagdier, wat zeker in combinatie met de hand vullende vormgeving een onverwacht positieve ervaring gaf. Aan de voorzijde zien we wederom het deels doorzichtige scrollwiel, ditmaal gecombineerd met één knop er naast, en we zien tevens een golf vorm in de knoppen waardoor je vingers vanzelf op de goede positieve vallen. Beide zijkanten zijn voorzien van een rubberen grip coating om, mocht je dat nog niet hebben geraden, je hand meer grip te geven op de muis. Ik hou persoonlijk wel van een stevig hand vullend muisje, en wat dat betreft stelde de Ventus X zeker niet teleur. Ook de LED feature van de Ventus X komt onder de kop ‘verlichting’ aan bod.

Net als de Ventus is de Ventus X met de gewichtjes aan de onderzijde in gewicht te verstellen.

Nadat je de software installeert krijg je een vrij typisch startscherm te zien: knoppen aanpassen, profielen maken en opslaan, etcetera. Weinig poespas maakt het prima overzichtelijk, maar je krijgt ook wel direct het gevoel dat de softwareontwikkeling aan de kant van Tt eSPORTS nog wel wat gepolijst mag worden. Het oogt en voelt allemaal wat oubollig aan, en er zijn wel wat spelfoutjes te vinden. Één van de eerste dingen die opviel was de ‘battle mode’ knop, die blijkt je verlichting aan te passen aan je klikgedrag.

Na de software enige tijd te gebruiken kan ik deze het best beschrijven als ‘functioneel maar basic’; hoewel het werkt mist het gewoon wat van de flair die sommige concurrenten aan hun software hebben gegeven. We zagen o.a. Ozone en Rapoo vergelijkbare gevoelens achter laten, maar bijvoorbeeld Corsair, Razer, of ROCCAT is wat het gevoel van afwerking en luxe in de software echt een stapje voor, althans tegenwoordig. Nog wel werk aan de winkel dus, maar gezien ik inhoudelijk geen problemen heb ervaren met de aanwezige functionaliteit blijft het minder minpunt en meer bescheiden kanttekening.

Uiteraard kan je de functie van je muisknoppen aanpassen en eventueel kiezen er keyboard functies aan te hangen, maar specifieke game acties zal je zelf via macro’s moeten instellen. DPI instellingen/profielen, polling rate, en lift-off distance aanpassing zijn wel gewoon aanwezig. LED instellingen zijn momenteel beperkt tot de basics: aan, en uit, daar zit nog wel wat rek in. De macro bouwer valt in hetzelfde schuitje: het bekende verhaal met je macro’s kunnen maken, importeren, exporteren, vertragingstimers en dergelijke, maar niet meer dan dat.

Een voldoende voor de software dus, maar geen vuurwerk.

Zoals je in het bovenstaande hoofdstuk al kon zien ontbreken echt uitgebreide licht effecten in deze Ventï. Ook wat kleuren betreft heb je de keuze uit rood, iets minder fel rood, en geen rood, dus niet de flashy RGB handel die tegenwoordig zo populair lijkt, of als we sommige marketeers mogen geloven je zelfs een heuse Pro Gamer maakt… Ahem… Toch wil dat niet zeggen dat de LED feature niet opvallend en uniek is. We zien bij beide muizen het scrollwiel oplichten, de hexagon in de muisknop van de Ventus licht ook op, en bij beide muizen zien we het Tt eSPORTS logo onder de geperforeerde rug geheel tot leven komen. Dat laatste is zeker eens wat anders, maar ik zal de foto’s het werk laten doen, we beginnen wederom met de Ventus:

En dan de Ventus X:

En dan uiteraard ook even samen een dansje.

Meestal weet ik heel goed wat ik uit zoek als het op muizen aan komt, maar bij de Ventï moest ik mij een beetje laten verrassen. Ik had dan wel gezien dat de Ventus ambidextrous is, en de Ventus X ietwat ergonomisch, maar that’s it. Bij beide muizen viel in eerste instantie op dat ze iets bovengemiddeld zijn bemeten. Zo lijkt de Ventus X iets weg te hebben van de haast legendarische IntelliMouse Explorer 3.0, maar in de praktijk is de Ventus X echt een stukje groter en voller. Voor mensen die een dergelijke vorm zoeken, maar het gros van de muizen wat aan de kleine kant vinden, is het daarmee een interessante keuze zonder dat hij dusdanig groot is dat je elegante partner met lieve dames handjes er niet meer mee overweg kan, wat bij de echt grote muizen het geval is. Het lijkt een echte palm grip muis, al zullen ietwat grotere handen hem even prettig in een claw positie nemen. Dit in tegenstelling tot de Ventus die met een wat meer bescheiden hoogte een claw grip meer waarschijnlijk maakt bij gemiddeld afgemeten (en grotere) handen, en waarbij ook een fingertip grip bij grote handen geen issue is. Palm grip kan overigens wel mits je iemand bent die dat prettig vindt met een vlakke muis, maar het is niet de primaire vorm ervoor. Beide muizen zijn met hun vorm en materialen prima op te tillen voor mensen die dat graag doen. In hoeverre deze genoemde elementen prettig zijn is zeer subjectief, dus denk goed na of je een hogere, volle muis wilt, of toch liever een wat platter model. In beide gevallen moet ik stellen dat ze wel stevig en goed in de hand voelen, dus het is enkel een kwestie van kiezen welke vorm bij je past.

De Ventus moet daarbij ook geschikt zijn voor linker handen, want ook zeker het geval is. Nu ben ik zelf een redelijk ervaren linkspoot nadat enkele jaren geleden mijn rechterhand enkele maanden ‘out of order’ was, en ik kon dan ook direct lekker met de Ventus overweg met mijn linker hand. Wel valt op dat de ‘duimknop’ aan de rechter kant (duimknop voor je linker hand dus) een stukje verder naar voren zit, en eerder gemaakt lijkt als pinkknop voor rechtshandigen dan als duimknop voor linkshandigen. Met een grote hand is dat geen probleem en haal je het eenvoudig (de Ventus is tenslotte niet overdreven groot), maar toch voelt het een beetje anders dan gebruikelijk, of althans tegen het ontwerp van de Ventus in. Aan de andere kant merk je dan dat de pink-knop eigenlijk te dicht bij het midden staat, waardoor hij niet heel lekker te gebruiken is. Een echte ‘ambi’ muis zou ik het dus niet noemen, omdat je m.i. één van de zij knoppen niet heel natuurlijk kan bedienen, echter als game muis voor rechtshandigen, en vervolgens als een prima bruikbare muis voor linkshandigen die ook af en toe op de pc zitten is het zeker een optie.

Met de naam ‘Ventus’ en de zichtbare ventilatie is het natuurlijk de vraag hoe je dat ervaart, maar om eerlijk te zijn kan ik daar niet echt eenzijdig antwoord op geven. Ik vond de muis prettig bij langdurig gebruik, en hij bleef gevoelsmatig ook ‘fris’, maar ik heb met niet geventileerde muizen ook geen problemen. Als je nu geen problemen ervaart betwijfel ik of je de ventilatie als winst zal ervaren. Toch zijn er flink mensen met zweethandjes voor wie de rubbercoatings van andere muizen een echt probleem zijn. Deze muizen combineren een geperforeerd oppervlak met ventilatieruimte en een harder plastic, wat in dat geval zeker als pluspuntje mag gelden. Wel zou ik dan de Ventus X nader bekijken, want het materiaal aan de bovenzijde lijkt nog net wat harder en minder gevoelig dan de iets mattere Ventus.

Met Omron switches komt het klik gevoel niet als een verrassing, deze zitten namelijk in praktisch elke game muis. Een voelbare en hoorbare klik, een redelijke feedback, etcetera, gewoon in orde. De zijknoppen zijn wat zachter, wederom zoals bij praktisch elke muis. Vermoedelijk iets van een Kailh switchje er in, maar het gevoel klopt wel. Scrollwiel is ook vrij standaard, iets aan de zwaardere kant vergeleken met mainstream muizen, maar dat komt games in de regel wel ten goede. Combineer die factoren met een bovengemiddelde solide materiaalkwaliteit van de andere elementen en het resultaat is een keurig muisje.

Nog even een fotomomentje om de muisjes nogmaals naast elkaar te zetten voor wat extra perspectief:

En de eerste indrukken en praktijkervaringen met de Tt eSPORTS Ventus en Ventus X gaven mij echt het gevoel dat we richting perfecte scores zouden gaan. Maar we hebben het hart van deze muizen nog niet bekeken: de gebruikte sensor. De meeste muizen komen met een sensor uit de stallen van Avago/Pixart, een kleiner deel komt met Philips Twin-Eye sensoren, en .. hm, nop, dat is het wel zo’n beetje. Fabrikanten geven sensoren vaak hun eigen fancy naam, maar je kan er praktisch vergif op innemen dat het een Avago/Pixart, of Philips sensor betreft. Kudos voor Tt eSPORTS dat ze gewoon aangeven dat deze muizen de Avago 9500 sensor gebruiken, en niet de Tt eSPORTS PRO GAMING DEATH STAR MEGA LAZ0R OVER 9000 sensor toepassen.

Met een maximum DPI van 5700 is weinig mis, zelfs met 4K schermen is dat meer dan zat. Ook zijn de Avago 9500 en 9800 laser sensoren, twee modellen die ik heel veel tegen kom, best fijne allemansvrienden. De sensor doet het namelijk best aardig, en gedraagt zich op de meeste oppervlaktes gewoon netjes. De gemiddelde gamer zal hem als nauwkeurig ervaren, en je kan er eigenlijk alles mee doen. Echt gekke afwijkingen of inconsistenties zie je eigenlijk niet.

Desondanks blijft het een sensor met inherente acceleratie, iets wat je vooral bij super low sense gaming kan ervaren, maar bij de 9500 ook best kan merken op wat hogere DPI instellingen. Ik blijf het een beetje herhalen: Je hebt goede muizen, en je hebt goede CS:GO muizen, waarbij de echt fanatieke CS:GO gamers die op echt lage DPI instellingen met hun muis over hun halve meter lange muismatten zwaaien hun hoofd zullen keren bij het horen van ‘laser sensor’. En dan hebben ze ook best een punt gezien acceleratie onder die omstandigheden niet alleen meetbaar, maar ook echt merkbaar is. Acceleratie houdt in dat de muis bij een hele snelle muisbeweging meer pixels aflegt dan bij een hele trage beweging, wat dus gewoon een afwijking is.

Het blijft een lastig puntje om te beoordelen, omdat slechts een klein percentage van de gebruikers weet en begrijpt wat dit allemaal inhoudt, en omdat geen hond op gangbare 1200-2400 DPI instellingen iets gaat merken in hun potje Battlefield, World of Warcraft, League of Legends, etcetera; je maakt dan zelden dusdanig grote en snelle zwiepers met je muis. Ik zou zeggen dat tenzij je heel goed weet wat je nodig hebt, dus ook precies weet welke sensor, muismat, DPI instellingen, etcetera je wilt, dat een wat gebruiksvriendelijkere laser sensor geen slechte keuze is, ondanks dat het geen theoretisch perfecte sensor is. Desondanks mag het als minpuntje worden aangemerkt, omdat er voor hetzelfde geld of minder muizen zijn met een iets betere sensor.

Mijn voornaamste punt richting Tt eSPORTS is niet zozeer voor de keuze van een laser sensor, maar waarom er is gekozen voor de oudere 9500, en niet de iets nieuwere 9800 waarbij de inherente acceleratie bij gangbare DPI’s duidelijk minder is geworden. De enige goede reden die ik daarvoor zou kunnen bedenken is dat een fabrikant toegang heeft tot een groot aantal van deze sensoren voor een leuke prijs. Vergis je niet, de Avago ADNS-9500 is m.i. echt niet slecht, en nogmaals slechts een kleine groep zal het weten of merken, maar het is zoals het is.

Als je graag reviewtjes maakt ga je meestal op zoek naar opvallende nieuwe hardware, waardoor het soms lastig is om vooroordelen te voorkomen. De keuze voor de Tt eSPORTS Ventus en Ventus X was echter meer bij toeval gemaakt, waardoor de producten zonder enig vooroordeel hun eigen beeld konden scheppen. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet een beetje bezorgd was bij het zien van twee ca 50-55 euro muizen met een Avago ADNS-9500 sensor, want die prijsklasse is druk bevolkt door tal van uitstekende muizen van allerlei grote namen. Uiteindelijk wisten deze Ventï echter toch positief uit de hoek te komen.

De Ventus X viel positief op door een redelijk typische game muis vormgeving te hebben, maar dan net een beetje groter en voller dan de bekende Microsoft/Logitech modellen, waardoor hij in onze wat grotere Hollandse handjes beter vult. Dat alleen al zal reden genoeg zijn voor sommigen om hem nader te bekijken, want het is wat vorm en feel m.i. één van de beste palm grip muizen in deze prijsklasse. De Ventus is niet zo zeer kleiner (hij is namelijk nog best lang), maar wel wat minder hoog, waardoor je hem wat sneller in een claw grip zal oppakken. Hoewel de basisvorm symmetrisch is zijn de knoppen aan de zijkant dat niet, waardoor deze Ventus eerder incidenteel voor linkshandigen lijkt, dan structureel. Beide muizen zijn niet overladen met extra knoppen, maar ze zijn wel te programmeren.

Vooral wat bouwkwaliteit en uitstraling betreft waren het zeer positieve ervaringen. De materialen zijn bij beide echt bovengemiddeld stevig. Zetten we ze naast de CM Storm Alcor/Mizar (goedkoper), de Corsair Sabre (grofweg gelijk geprijsd) of de Rapoo V900 (grofweg gelijk) dan zien we dat Tt eSPORTS voelbaar stevigere materialen weet te leveren dan andere muizen in dit segment, en het beste tegen gooi en smijtwerk bestand lijkt. Dat zijn zaken die op de foto lastig te zien zijn, maar valt in gebruik direct op. Wat vervolgens ‘mooi’ is blijft subjectief, en de Ventï zijn wellicht wat aan de grovere kant door het stevige plastic (zeker in het geval van de X die ook nog eens fors is) en ze missen wat van de delicate RGB handel die we regelmatig tegenkomen, maar het zijn ook wel opvallende en stoere beestjes met hun geventileerde bovenzijde en het onderliggende rood verlichte logo. Die ventilatie, gecombineerd met de materiaalkeuze, maakt beide muizen ook zweet en vuil bestendig, wat praktisch is en als pluspunt mag tellen.

Kijken we naar de concurrentie moeten we stellen dat Tt eSPORTS dus punten scoort op bouwkwaliteit en ‘solide feel’, maar wel moet incasseren op de gebruikte sensor. De Avago ADNS-9500 is een prima allrounder, maar een 9800 had eigenlijk wel gemoeten om de inherente acceleratie wat verder te drukken. Speel je geen CS:GO of andere shooters op super lage DPI, heb je sowieso geen mooie muismat, of heb je sowieso geen idee welke sensor je nu hebt, dan is de sensor in de Ventus en Ventus X nog altijd een veilige keuze die voor all-round gebruik ruim voldoet, echter voor de sensor puristen is een dergelijke sensor natuurlijk een no-go. Het gaat er m.i. niet zozeer om wat er wat mee mis is, maar in deze prijsklasse zijn dusdanig veel interessante muizen te vinden met vergelijkbare of betere sensoren dat zelfs dergelijke kleine (of eigenlijk: voor een kleine groep) puntjes van kritiek wat zwaarder wegen.

Wat software betreft is het allemaal wel functioneel, maar mist Tt eSPORTS duidelijk wat van de flair die sommige concurrenten wel hebben. Software ontwikkeling is echter niet goedkoop of eenvoudig, dus veelal is het een kwestie van tijd. Tot die tijd weet Tt eSPORTS dat echter wel goed te compenseren met onder andere een mooie draagzak voor je muis als je naar LAN party’s gaat, iets wat toch een leuke bonus is (of een leuke extra als je een Ventus als cadeautje wilt geven deze feestdagen). Het klinkt wat ‘shallow’, maar een beetje verwennerij bij het uitpakken mag best! (Ja Logitech, ik kijk naar jou…).

Beide muizen zijn over één kam te scheren wat de beoordeling betreft: Met een redelijke sensor voor de massa, een unieke look, een bovengemiddeld pakketje extra’s, en een hele dikke bouwkwaliteit zijn het gewoon prima muizen voor het grote publiek. De grote uitdaging blijft uiteraard het enorme aanbod in deze prijsklasse waarbij je afhankelijk van je wensen altijd met tig goede keuzes over blijft; ca 50 euro is een segment waarin ik mijn vingers niet zou durven branden om een winnaar uit te roepen. Met een ruime reeks muis ervaringen kan ik wel stellen dat ik in deze prijsklasse niet direct een concurrent bedenken die steviger in de hand voelt dan deze, dus als dat je aanspreekt en als de genoemde kritische noten niet van toepassing zijn op jouw zijn ze zeker de moeite waard.

Enkele hogere res fotos voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

Terug naar boven

Heb jij ook een Thermaltake Ventus X?

Weer een leuke review! :)
Ik kijk altijd uit naar jouwn reviews. :D
Upload je ze eigenlijk op speciale dagen?
Dank je wel :D Dit soort reacteis vind ik altijd leuk.

Ik probeer, in overleg met enkele andere reviewers, dat er (werk)dagelijks een review of andere content online gaat, dit om het een beetje te spreiden want het zijn wel flinke werkstukken allemaal. In principe houdt dat in dat je op Tweakers elke maandag, dinsdag, woensdag of donderdag een review of tweakblog ziet verschijnen. Zo had ik maandag een Kingston headset review online gezet, en pclinde gisteren deze: productreview: Sitecom Wi-Fi Home Cam Twist review door pclinde en als het mee zit morgen een blogje van mij.

Het moet echter leuk blijven, dus harde beloftes kan ik niet doen. Familie en werk hebben soms voorrang :)

Overigens kan je via de profielpagina op Tweakers ook mensen aardig goed volgen! Bijvoorbeeld: gallery: Foritain
Bedankt voor de reactie :)
Ik ben het helemaal met je eens dat het leuk moet blijven.
Zo ken ik een redelijk bekende youtuber (20.000 subs) die alleen maar stress kreeg omdat hij een strak uploadschema aanhield en uiteindelijk is hij gestopt. Dit zou ik doodsonde vinden als dit ook bij jou zou gebeuren.
Keep up the good work! :)
Mooie review Fori! Klopt NO_Excuses. :D Je privéleven moet er niet onder gaan lijden. Gelukkig hebben we elkaar voor de afwisseling. :D
Het is en blijft balans zoeken. Zal niet zeggen dat dat altijd eenvoudig is ;)
He Fortain, mooie review :)

Ben eigenlijk nu wel nieuwschierig waarom er gekozen is voor maandag t/m donderdag? Is het dan drukker op tweakers.net?

p.s. De linkjes in de inhoudsopgave werken niet.

[Reactie gewijzigd door -zeehond op 18 november 2015 23:59]

Allereerst: Dank :D

Alle linkjes even getest, maar ze lijken allemaal te werken?

mbt ma-do, vrijdag maken we een korte hardware-release samenvatting, maar die kan ik op Tweakers lastig kwijt he. Nou ja, evt een Tweakblog zou kunnen natuurlijk... maar om dat nou wekelijks te doen terwijl veel releases ook in de newsfeed staan.. not sure ;)
Vreemd ik kom steed boven in de inhoudsopgave uit inplaats van dat ik naar het juiste kopje ga.
Nog altijd? Ik zie hier W8.1/Chrome gewoon alles werken. Ik werk wel vanuit mn template, dus soms mis ik wel eens een headertje bij het aanpassen aan een nieuw product, maar ik denk dat hier wat anders speelt.
Helaas werkt nog steeds niet. Probleem lijkt aan mijn browser te liggen, met een andere browser werkt wel gewoon.
Welke browser is dat uit interesse, en OS? Ben nu wel benieuwd of ik iets aan kan passen dat het altijd werkt.
Het gaat om de browser van de nintendo new 3DS.

Ik weet niet of er meer methodes zijn om te linken? Ik gebruik deze methode en daar reageert hij wel correct of.

[anchor=deel7]Inhoudsopgave[/anchor]
[jump=deel1,inleiding]1 introductie[/jump]

[Reactie gewijzigd door -zeehond op 21 november 2015 11:26]

Ah, uh.. daar kan ik weinig mee :D

... er zit een browser in de 3DS? Mijn laatste gameboy komt uit de jaren 80, ik loop wat achter :D
Ik heb mijn bericht nog even aangepast, met hoe het wel lijkt goed te gaan.

heeft net die van jouw gekruist. :)
Het probleem in het verleden was dat als je iets tussen de jump /jump tags zette dat de hele jump soms gewoon niet werkte. Dan heb ik het over 2 jaar terug op advies van terw_dan, dus ik weet niet in hoeverre dat nog accuraat is.
Bedankt Fortain. dat wist ik niet. De jump werk bij in iedergeval met firefox, de nintendo 3DS, en Safari voor ios.
Deze is wel Cool :) , heb hem al gepromote bij me neefje net. Goede Review kerel !!
Je hebt Cardreaders en Speedreaders.... Of tweakers verslaafden
Of een combinatie van de twee? :D Ik moet enkel nog sneller leren tikken...
CardSpeedTweaker ? Nieuw pruduct :P
SpeedTweaker, moet je tegen een Amerikaanse agent zeggen dat je dat bent :D Heb je gegarandeerd een leuk weekend.
Oh?

En had je na gebruik niet het idee dat er een honingraat patroon te zien was op je handpalmen?
Haha dat zal mij ook inderdaad benieuwen.
Mijn delicate handjes hebben daar niets van gemerkt ;)
Die Ventus is echt een mooie muis om te zien. Ik heb zelf aardig last van zweethanden hierom heb ik ook liever geen rubberen laag maar die ventilatiegaten lijken mij toch echt handig te zijn.
Het was zoals te verwachten weer een leuke review om te lezen.
Geen rubbercoated Zowie pakken dan ;) Persoonlijk denk ik dat een gesloten constructie van hetzelfde materiaal al zou voldoen voor zweethanden, maar de ventilatie zal ongetwijfeld nog wat helpen. Lastig vast te stellen zonder handzweters in huis :D