Specificaties Stereo Bluetoothspeaker - Bekijk alle specificaties

Bose SoundTouch 30 Series III Zwart Review

edwardo 17 november 2015, laatste update op 5 februari 2017, 18.378 views

Bose SoundTouch 30 Series III Zwart

Pracht speaker met machtig vol geluid (check amazon.de voor aanzienlijk lagere prijzen en gratis levering naar NL)

Pluspunten

• Mooi vol kamervullend geluid
  • Dual band WiFi (2.4 / 5 GHz)
  • Bluetooth en aux ingang
  • Presets op speaker én afst. bed.
  • Inmiddels top werkende app

Minpunten

• Geen optische ingang
  • Hoge prijs (doch niet te duur)
  • Beetje schel op max volume

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Na eerder de Bose Soundtoch10 te hebben gekocht voor in de keuken ben ik zo enthousiast geraakt dat ik er een Soundtouch30 (serie 3) bij heb gekocht voor de woonkamer.

Bose heeft in oktober 2015 de Soundtouch10 en Soundtouch20 en 30 (serie 3) uitgebracht. Alle 3 modellen zijn voorzien van Bluetooth en dual band WiFi (2.4 en 5 GHz) en dat zijn goede verbeteringen t.o.v. de serie 2 speakers. Ook heb ik begrepen dat de serie 3 verbeterde luidsprekers heeft t.o.v. de serie 2.

Het aansluiten was ook bij deze Soundtouch30 weer een fluitje van een cent. Na de meest recente update van de Bose app werkt het allemaal gewoon perfect over mijn 5GHz netwerk.

De Soundtouch30 produceert een rijk en vol geluid dat met gemak een grote kamer kan vullen! Selecteer ik vervolgens 'Overal Afspelen', waarbij de Soundtouch10 mooi wordt gesynchroniseerd met de Soundtouch30, dan is het geluid helemaal fantastisch. En vind je de bass toch overheersen, dan kun je deze eenvoudig iets lager zetten middels de app. Ga naar Verkennen-Instellingen-Systemen en klik op de gewenste speaker in je systeem waarvan je de naam of de bass wilt aanpassen.

Er zijn 6 presets mogelijk die je zowel in de app ziet staan als op de speaker zelf als drukknoppen én ook nog eens op de afstandsbediening. Zo kun je hier bijvoorbeeld 6 voorkeuze radiozenders instellen of andere bronnen instellen. Druk op de knop en spelen maar!

Ik vind dit echt perfect omdat ik dus ook niet noodzakelijk mijn tablet of smartphone hoef te gebruiken wanneer even snel radio of Spotify wil luisteren. Mijn vriendin zet de radio al helemaal niet aan wanneer ze eerst een app moet starten op haar smartphone, die is dan ook erg blij met deze Bose Soundtouch waarbij ze met één druk op de knop radio kan luisteren en daar nog een afstandsbediening bij heeft ook.

Ik heb de Soundtouch30 naast mijn TV staan en deze was helaas niet te verbinden middels de optical out van mijn TV. Erg jammer dat Bose geen optische ingang heeft gerealiseerd op deze grote Soundtouch30, daarmee had Bose zich eenvoudig verder kunnen onderscheiden van merken als Sonos. Als je een smart TV met Bluetooth hebt kun je hem natuurlijk wel heel erg eenvoudig met je Bose verbinden.

Ik heb het gemis van een optische ingang zelf opgelost door een omvormertje te gebruiken van optisch naar aux (29 euro).

Het geluid van de TV loopt nu dus van de optische uitgang van de TV via de omvormer naar de analoge aux aansluiting van de Bose en klinkt verbazingwekkend goed. Geen soundbar nodig:-) Indien je een Ziggo Horizon ontvanger hebt volstaat een aux kabeltje gewoon de Horizon naar de Bose.

Al met al kan ik je de nieuwe Soundtouch speakers (de 10 of touch20 /30 serie 3) van harte aanbevelen. Voor 599 euro (amazon.de 450 euro) haal je je met de Soundtouch 30 een speaker in huis waar je alles mee kunt en met een verbazingwekkend machtig geluid. Koppel er nog meer Soundtouch speakers aan om het feestje compleet te maken.

Soundtouch 20 vind ik overigens prijstechnisch gezien de beste koop (op basis van NL prijzen dan hè). Soundtouch 30 klinkt nog iets voller maar is ook stuk duurder en aanzienlijk groter. Echter, zolang een Soundtouch 30 op Amazon.de voor slechts 450 euro wordt aangeboden zou ik die toch eerder kopen dan een Nederlandse Soundtouch 20 voor 400 euro.

(check amazon.de voor aanzienlijk lagere prijzen en gratis levering naar NL)

Heb jij ook een Bose SoundTouch 30 Series III Zwart?

Dank voor de review. Heb vraagje over samenwerking Spotify en die voorkeurknoppen. Kan je vb ook direct het zo instellen dat de bose begint met het afspelen van bepaalde afspeellijst uit Spotify? Zou de max zijn als zoontje weet door op dat knopje te drukken dat zijn muziek start.
Het is inderdaad mogelijk om afspeellijsten van Spotify onder de presets te zetten, evenals radiostations om muziek van de NAS.

[Reactie gewijzigd door remzor op 25 januari 2016 20:05]

Dank voor deze review.
Het deel vd kamer waar ik muziek luister is plm 6x5 meter.

Is een Soundtouch 30 dan goed of beter 2 x Soundtouch 20?

Is 1 x Soundtouch 30 wel stereo?
Als je 2 stuks Soundtouch20 koopt, is dat dan ook echt stereo?

Kan je er een mp3 speller aanhangen of een usb stick en vanaf daar muziek afspelen?
Hoe verbind je een smart tv met de Bose speakers?
Kan je er radio op luisteren?
Hoe selecteer ik nummers? Via een app of is het zichtbaar op de speaker?

Dank
Ron
Zou 2 keer Soundtouch 20 doen! Smart tv verbinden staat in de review. En zeker radio! Geen probleem. Werkt perfect allemaal.
Aantrekkelijke prijs bij Amazone.de. Kan ik deze zonder risico bestellen ? Krijg ik zelfde product geleverd als besteld in nl. ?