Ion-Audio Video2GO Review

commentator 15 november 2015, laatste update op 5 december 2015, 221 views

Ion-Audio Video2GO

De Video2GO stick lijkt een mooie oplossing om video's te digitaliseren. Het product werkt echter niet op moderne systemen. Nieuwer dan Windows 7 wordt niet ondersteund. Echter op Windows 7 krijg ik het ook niet werkend.

Pluspunten

• Lijkt makkelijk
  • Niets in te bouwen

Minpunten

• Werkt niet
  • Enorm trage support

Driverkwaliteit Score: 1
Het product aangeschaft om nog wat oude videobanden te kunnen digitaliseren. Volgens de beschrijving is het niet meer dan het usbstickje in de computer steken en installeren. Nu weet ik uit ervaring dat drivers wel eens vernieuwd willen worden dus ook voor de zekerheid al vast de laatste versie van de site gedownload.

In eerste instantie aangesloten op een Windows 8.1 apparaat. Normaal gesproken zou het verschil Windows 7 naar Windows 8 op driver gebied geen probleem moeten zijn. Maar het apparaat komt als onbekend apparaat. De driver van de site gedownload en handmatig proberen toe te voegen maar ook dat werkt niet. Daarna ook eens op Windows 10 geprobeerd met het zelfde resultaat.

Maar eens contact opgenomen met de supportafdeling. Reactie:
With regards to your previous message, unfortunately the Video2Go device is only officially supported to work on Windows XP, Vista or Windows 7. I can therefore only recommend using the product on an officially supported operating system.
Goed, jammer maar helaas. Ik op zoek naar een Windows 7 apparaat. Inmiddels meerdere apparaten geprobeerd met helaas het zelfde resultaat dat het apparaat een onbekend apparaat is en niet herkend wordt. Ook handmatig de driver installeren werkt niet. Daarna weer contact opgenomen met support die vervolgens meer dan een week niet reageren en dan een printscreen willen hebben.

Op dit moment dus nog een waardeloos product met waardeloze support.

update 05-12-2015:
Eindelijk een reactie van support, ze gaan er van uit dat het product defect is. Ik moet terug naar waar het gekocht is.

Inmiddels de stick ook in nog weer andere computers geprobeerd. Windows krijgt nog niet eens een apparaat id te zien. Dus overleden stick.

Gezien de enorm trage reactie van support ga ik op zoek naar een ander merk.

Heb jij ook een Ion-Audio Video2GO?