Specificaties MP3 speler met 40GB opslag - Bekijk alle specificaties

Epson P-3000 Multimedia Storage Viewer 40GB Review

enverlin 4 juni 2009, 2.345 views

Epson P-3000 Multimedia Storage Viewer 40GB

Pluspunten

• Adobe RGB scherm
  • 16,7 miljoen kleuren
  • hardeschijf 40Gb
  • solide en robuust
  • prijs
  • CF en SD ingang

Minpunten

• zwaar (400gram)
  • beetje lomp qua afmetingen

Geluidskwaliteit Score: 3
Sinds enige tijd de Epson p3000 in mij bezit. Allereerst mijn keuze voor dit apparaat:

Ik was opzoek naar een mobile storage device, om mijn foto's onderweg op te slaan en te kunnen bekijken. Zo kwam ik terecht bij een aantal bekende imagetanks al dan niet met of zonder display. De reden dat ik een display wilde is, dat ik dan onderweg mijn foto's kan bekijken en eventueel kan verwijderen. Verder moest het apparaat redelijk wat geheugen hebben omdat ik in .orf (raw) schiet. Minimaal 30Gb was wel een vereiste. Verder het kunnen inzoomen op een afbeelding leek me aardig, het kunnen tonen van een slideshow en een lekkere accuduur waren verplicht

Specificaties
Hard Disk Drive 40 GB (Available storage 36.5 GB).
LCD 4.0 inch Low Temperature Poly-Silicon TFT 640 x 480
Colors 16.77 million color
Interface SD memory card slot
CF Card slot {Type II}
USB 2.0 High Speed {Host Standard-A, USB devices}
USB 2.0 High Speed Device {Mini-B, PC, PictBridge}
AV out connector {NTSC/PAL}
AC adaptor connector
Audio out connector {Stereo mini jack}
Memory card support SD/SDHC Memory card /Multimedia card Up to 1 GB /Compact flash/Micro Drive
Supported Media Photo:
- WMV9 - 352 x 288 @ 30fps
- Motion JPEG - 720 x 480 @ 30fps, 720 x 576 @2 5fps, 320 x 240 @ 60fps
Music:
- MP3 - 320kbps, 48KHz, 16bit, stereo AAC - 320kbps, 48KHz, 16bit, stereo
- WMA - 48k-192kbps, 48KHz,16bit, stereo (Supported file size is up to 100 MB )
USB connection Printer which supports PictBridge /External memory device
OS Support PC:
Windows 2000 Professional/XP Home Edition/XP Professional Recommended systems requirements - Pentium 3, 1 GHz, 256 RAM, 100 MB hard disc space
Mac:
Mac 10.2 or later Recommended systems requirements - Power PC G4 700 MHz, 512 RAM, 150 MB hard disc space
Dimensions 5.9" x 3.5" x 1.3"
Weight 0.9 lbs
Power AC adaptor
Lithium-ion battery
Power consumption AC adaptor: 7.9Watt / Battery: 6.3 Watt
Included Software EPSON Link2, Quick Time(Windows)

Uiterlijk
Zoals op de afbeeldingen is te zien, is het een vrij lomp apparaat. Niet zo slank als een archos in ieder geval. Voordeel van het lompe uiterlijk is, dat hij robuust is en als een baksteen in de hand ligt. Ja als een baksteen, want echt licht is hij ook niet, 400gram.
Aan de zijkant van het apparaat zitten soort van twee grips. Klein beetje softplastic voor houvast. Aan de rechterkant zitten ook de toetsen om het apparaat te bedienen. Links zitten de aansluitingen (USB, MiniUSB, AC Adapter en Video Out).

Bediening
De bediening van het apparaat is vrij eenvoudig. Een simpel menu met daarin Muziek, Video's, Foto's, Geheugenkaart, Instellingen, Favorieten. Doormiddel van een D-pad navigeer je door het menu. Je hebt een centertoets, de OK. Je hebt een Back toets om terug te gaan, en een inzoomen en outzoomen.
Verder nog Menu, Display en Select. Menu is om in het menu te komen. Display om het display te wijzigen en Select om iets te selecteren (bijvoorbeeld om te verwijderen.

Unique Selling Points
Het scherm. Dat is haarscherp! 16,7miljoen kleuren, en het ondersteunt sRGB en Adobe RGB. Je kan je foto's dus bekijken in de kleuren zoals ze gemaakt zijn.
Kan ook dienst doen als externe hardeschijf. Het apparaat vraagt automatisch om je foto te importeren. Dit kan je overigens ook uitzetten. Het apparaat speelt slideshows af (handig voor familie). De accu gaat lang mee (ik weet niet precies hoelang, maar ik laad hem niet vaak op in ieder geval). Het openen van RAW is erg handig! Daardoor kan ik onderweg foto's bekijken zoals ze gemaakt zijn.
Het heeft een SD en CF ingang. Deze beide lekker vlot. Ik heb geen benchmarks. Maar 10 foto's in RAW duurt ongeveer 30seconden.
Het apparaat beschikt over een reguliere USB aansluiting. Je kan dus een externe HD aansluiten. Deze wordt gewoon herkent! Ook normale Digicams kunnen via USB worden aangesloten.

Heb jij ook een Epson P-3000 Multimedia Storage Viewer 40GB?

Mooie review, duidelijk geschreven. Kun je iets meer vertellen over het gebruiksgemak? Je gaat nu bij het kopje Bediening (toch erg belangrijk) meer in op de werking, dan hoe prettig je het vindt. Bijvoorbeeld de snelheid van het kopieren, de menu's en de snelheid van het wisselen van foto. En hoe is de bouwkwaliteit van de knoppen? Dat het apparaat lomp is en waarschijnlijk heel stevig, is duidelijk, maar zijn dan de knoppen bijvoorbeeld plastiekerig? Iets wat met een Archos-apparaat nog wel eens gebeurt.