Specificaties 10,1" (1280x800), 32GB (flash) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion 10-n002nd x2 Review

FeronIT 14 november 2015, 319 views

HP Pavilion 10-n002nd x2

Leuke laptop/tablet, prima kwaliteit alleen had er 4 GB geheugen in mogen zitten. Niet geschikt voor het zwaardere werk, met Office, internet en zo werkt prima. Ziet er leuk, speels uit.

Pluspunten

• Design
  • Laptop + tablet
  • Goede koppeling tussen scherm en toetsenbord

Minpunten

• Geheugen
  • Als je het schem opent gaat het toetsenbord omhoog

Voor mijn zoontje (7) was ik opzoek naar een vervanging van "zijn" huidige laptop, een Lenovo Yoga 1, met Windows RT. (Deze was gevallen en alleen nog werkend te krijgen door met een draadje 2 soldeerpunten te verbinden, niet echt ideaal).

Eisen

Vanwege het doel had ik vrij specifieke eisen aan een laptop:
  • Klein, max 12"
  • Erg draagbaar
  • Touch screen ("wat moet ik met een muis")
  • Robuust
  • Windows (mij voorkeur)
Bij het rondkijken in de winkels viel me op dat er vrij veel keus is in zo'n laptops, dus kon zonemans helpen met kiezen "ROOOOOD". Toen hij in de winkel het scherm eraf zag komen was hij helemaal gelukkig.

Kopen
Zonder hem ben ik de lokale computerboer binnen gelopen en heb deze laptop meegenomen. Was nog even zoeken naar de goede verpakking, op de voorkant staat "x2 210 tablet".

Installatie
Thuisgekomen laptop uit de, mooie, verpakking gehaald. Quick-start bekeken en meteen weer in de hoek het oud papier gegooid, lader aangesloten en op aangezet.
Hierna begint de standaard Windows 10 installatie, voorwaarden accepteren, Wifi instellen, live-ID instellen en klaar. Eerste actie is uiteraard het verwijderen van de bloatware. Hierbij viel het me op dat deze laptop echt wel fatsoenlijk reageert op alles en snel genoeg is voor dagelijks gebruik.
Mijn grootste angst, het veranderen van laptop --> tablet, en dan vooral terug bleek ongegrond, een paar sterke magneten zorgen ervoor dat het bijna niet mis kan gaan.

Heb jij ook een HP Pavilion 10-n002nd x2?