Samsung Syncmaster 913N Zilver Review

iwaslash 22 augustus 2005, 894 views

Samsung Syncmaster 913N Zilver

Pluspunten

• Ghosting nog niet kunnen ontdekken
  • Geen kapotte pixels/sub-pixels
  • Strak uiterlijk
  • Goede kleurweergave
  • Leuke prijs

Minpunten

• Geen USB-hub ingebouwd
  • Twijfelachtige stevigheid van de voet

Ruim een maand geleden dit scherm aangeschaft bij aankoop nieuwe PC.
Doel van de nieuwe PC en dus ook van het scherm was games spelen. Laat het scherm daar nou net erg geschikt voor zijn! Ghosting heb ik nog niet kunnen ontdekken. Ik vind dat het scherm erg scherp beeld geeft, goede helderheid en prachtige kleurenweergave. Wel vond ik de standaard instellingen van het scherm wat te "fel" de helderheid stond wat te hoog. Na handmatige aanpassing is dit een beetje beter naar mijn eigen smaak.

Als we het hebben over de featureset valt mij maar 1 ding te zeggen wat nadelig zou kunnen zijn: afwezigheid van een USB hub. Aangezien ik dit zelf niet echt een probleem vind geef ik voor de features toch een predikaat "goed."

Het scherm werd goed verpakt geleverd en het in elkaar zetten was een fluitje van een cent. Het scherm ziet er strak uit met mooie smalle randen zodat het geheel mooi compact blijft. Geen overbodige lampjes/ledjes en andere poespas, gewoon mooi strak. Eenmaal op het bureau gezet merk ik dat de stevigheid van de voet niet zo heel fantastisch is: het scherm wiebelt een klein beetje als ik tegen mijn bureau stoot. Niet echt een probleem, maar ik wilde het toch even vermelden.

Zoals uit mijn verhaal wel zal blijken: een scherm waar ik persoonlijk dolgelukkig mee ben, goede prijs prestatieverhouding, geen dode pixels/sub-pixels gevonden tot nu toe, mooi uiterlijk en snelle responsetijd.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 913N Zilver?