Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart Review

Dutchredgaming 13 november 2015, laatste update op 22 februari 2016, 1.683 views

Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart

Goedkope USB 3.0 stick die snel kan lezen, maar helaas trager bij schrijven en 4K. Het is van plastic gemaakt, dus behuizing kan snel kapot gaan vanwege het plastic. Voor de rest is het een goede USB stick! Review versie: 2.2

Pluspunten

• Goedkoop
  • USB 3.0
  • Sneller lezen dan geadverteerd
  • Ledje aanwezig
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• 50 MB/s schrijven
  • Plastic behuizing
  • "Sandisk" op stick vervaagt snel

Versie 1.2: Benchmark opmaak aangepast (USB 2.0 poort), minpunt toegevoegd, Foto's USB toegevoegd.
Versie 1.3: Conclusie en minpunt aangepast
Versie 1.4: Negatief punt aangepast en recent versie onderstreept
Versie 2.0: Negatieve punten toegevoegd, nieuwe layout, opsommingstekens toegevoegd, spelfouten verbeterd en aangevuld.
Versie 2.1: Nominatie link van beste reviews van de maand toegevoegd.
Versie 2.2 typefoutjes verbeterd (met dank aan AnonymousWP:D )

Ik was opzoek naar een USB stick om schoolwerk, Windows 10 Education .iso en games op te slaan. Ik keek naar een goedkope usb stick met redelijke grote opslag.

• 32GB (in werkelijkheid 28,6gb)
  • USB 3.0

USB 3.0 poort
Benchmark

USB 2.0 poort
USB 2.0 poort

Goedkope USB 3.0 stick die snel kan lezen, nog sneller wat in de specificatie staat. Helaas wel trager bij schrijven en 4K. Na een tijdje waar "Sandisk" opstaat gaat vervagen na een maand, maar voor de rest is het een prima usb stick! Vergeet niet te stemmen voor 0, +1, +2 of +3!

Heb jij ook een Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart?

Ook kan je maar 28.8gb van de 32gb gebruiken helaas.
Dat is niet iets van Sandisk, daar doen alle fabrikanten van opslag aan. Zij rekenen kilobytes als 1000 bytes en niet als 1024 bytes en dan krijg je dit verschil, omdat Windows wel met kilobytes van 1024 bytes rekent.

(edit: voor de duidelijkheid -- die redenatie zet zich ook door, fabrikanten werken dus ook met 1000 kilobyte = 1 megabyte ipv 1024 kilobyte = 1 megabyte, etc.)

[Reactie gewijzigd door Wildfire op 13 november 2015 19:13]

Weer wat geleerd, zal gelijk aanpassen :D

[Reactie gewijzigd door Dutchredgaming op 13 november 2015 19:06]

Meestal staat dat ook ergens in het klein op de verpakking vermeld.

Ja, het is feitelijk gezien een soort van oplichting, maar is in de industrie gemeengoed om zo te adverteren. Kijk maar naar je harde schijf: gegarandeerd dat die volgens Windows niet het aantal gigabyte is zoals de fabrikant beweert. :)

(zo komt mijn Intel 750 SSD van 400gb in Windows op zo'n 372 gigabyte uit)

[Reactie gewijzigd door Wildfire op 13 november 2015 19:12]

Als je Windows op heb gezet op je SSD gaat een gedeelte van je gereseveerde GB gebruiken als RAM als je alle RAM vol heb, daardoor kan je PC trager zijn door 100% van je RAM. Maar we dwalen van USB stick af
Erm, nee, je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

Je hebt het over het wisselbestand, maar da's gewoon een bestand op de schijf en verandert niets aan de totale ruimte die je ziet in de verkenner.

Plus dat ik 32GB RAM heb en het wisselbestand dus feitelijk grotendeels overbodig is :P

Maar we dwalen af ja. :)
Meestal 3GB, afhankelijk van de RAM.

Maar laten we weer over USB stickie praten
Ik zie dat ik gemiddeld een 0 heb.
Hebben jullie tips en/of aanmerkingen?
Goed dat je benchmarks hebt toegevoegd, maar verder is je review niet echt uitgebreid. Je inleiding en conclusie zijn twee regels per stuk en verder vertel je eigenlijk helemaal niets. Ook maak je behoorlijk veel grammaticale fouten.

Nou snap ik dat een enorm verhaal schrijven best lastig is over een USB-stick, maar als je ervoor kiest een uitgebreide review te plaatsen, zorg er dan ook voor dat hij wat uitgebreider is... En let op je grammatica. Hoop dat je aan bovenstaande punten wat hebt!
Thanks voor de tips,

Ik ga het aanpassen
Graag gedaan! Ik hoop dat je er wat aan hebt! De kritiek is uiteraard opbouwend bedoeld, reviews plaatsen is altijd een goede aangelegenheid! Je helpt er mensen die op zoek zijn naar een dergelijk product zeker mee.
Heb trouwens nu alles aangepast!
Ziet er veel beter uit! Veel overzichtelijkere indeling. Inhoudelijk misschien nog een beetje summier, maar het belangrijkste staat erin!
ff summier opzoeken in het woordenboek xd
Wil je nieuwkomer van de maand worden, dan moet je met minstens een +2 beoordeeld worden. Het liefst een +3 natuurlijk. Je review is namelijk niet al te uitgebreid, maar de opmaak is prima in orde :). Van mij heb je een +1 gekregen.

En nog wat foutjes...
Versie 2.0: Negatieve punt toegevoegd
Moet zijn "punten".
Ik keek naar goedkope usb stick
Moet zijn "naar een goedkope USB stick.

Bovendien is het "poort", niet port (bij je benchmarks).
Moet zijn "nog sneller dan wat in de specificaties staat".
Na een tijdje waar "Sandisk" opstaat gaat vervagen naar een maand
Moet zijn "na".

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 21 februari 2016 23:46]

Aangepast, dank je wel voor het verbeteren! :D