Specificaties 27" @ 2560x1440 (IPS, 4ms) - Bekijk alle specificaties

Asus MG279Q Zwart Review

NassayA 13 november 2015, laatste update op 13 november 2015, 651 views

Asus MG279Q Zwart

Topper deze monitor zitten wel wat minpunten aan maar daar heb ik persoonlijk geen last van.

Pluspunten

• IPS Panel 4ms
  • 144Hz
  • 1440p
  • Bouwform en smalle Bezel

Minpunten

• Backlight Bleeding
  • Freesync 30-90Hz

Ik heb dit scherm gekocht omdat mijn vorige scherm iiyama 27 inch ips 1440p maar 60 Hz was. En dat scherm had veel last van screentearing en ghosting. Toch maar dieper in de buidel getast en voor een 144Hz gegaan wat ik eigelijk vorige keer al had moeten doen maja.

Voor het gamen is het echt een super scherm kan helaas geen gebruik maken van Freesync vanwege mijn R9 280X. De 144Hz is echt een verademing ten opzichte van de 60Hz nooit gedacht dat ik zo gevoelig voor was en dacht dat ik het nooit zou merken, how wrong was i. ^^ Mijn maximale framerate is 82 voor gw2 als ik de instellingen beperk voor wat ik aanwaardbaar vindt. CPU based game mijn FX8150 is de bottleneck voor dat spel.

Ook voor desktop gebruik bied dit scherm super veel ruimte ik had een 1440p scherm dus ik was het al gewent al is dit ips scherm scherper dan die van iiyama. maar voor die van een 180p os 120p scherm gaan zul je het verschil eecht wel merken.

Al met al super scherm makkelijk in hoogte te verstellen draaien. De smalle bezel geeft er ook een strake vorm aan en ben al aan het sparen voor een tweede. Einige nadeel is hij heeft wel last van backlight bleeding je merkt het alleen bij zwart scherm. Mocht je veel flashy dingen doen merk je niet eens vandaar dat ik mij er niet aan kan storen. Voor degenen die de Freesync willen gebruiken zal de 30-90Hz een nadeel kunne zijn maar als je er toch niet boven komt kun je het gerust gebruiken. Zover ik weet wordt Freesync geadverteerd tussen 9-240Hz dus zal die beperking bij de gpu liggen. Of je ook een boost gaat krijgen met de nieuwe generatie gpu's zal dan wel blijken.

Heb jij ook een Asus MG279Q Zwart?