Philips Notebook-luidsprekers (Zwart) Review
Reden van aanschaf Ik was voor mijn netbook op zoek naar een setje compacte luidsprekers vanwege de zeer matige kwaliteit van de standaard ingebouwde speakers van mijn Acer Aspire One. Tijdens een tour naar de lokale mediamarkt kwam ik deze speakerset tegen en ik was bijna meteen verkocht. Compact, zonder extra voeding (of batterijen) en met een leuk clip-on systeem. De prijs is er helaas wel een beetje naar, die vond ik vrij hoog met 40 euro. Verpakking Een tegenvallertje op de verpakking mbt de beschrijving van de luidsprekers. Nergens was het frequentiebereik of het maximaal vermogen terug te vinden . Op de gok toch gekocht, omdat het een 'degelijk' merk betreft. De inhoud van de doos is verder prima in orde. In...
Pluspunten
Clip-on systeem is goed uitgevoerd en maakt ze draagbaarder Ontwerp is mooi (persoonlijk) Opbergetui inbegrepen Geluid blijft helder bij hogere volumes Weinig draden dankzij USB aansluiting (stroom + audio)
Minpunten
Prijs (duur) Beperkte bassweergave (misschien logisch) korte draad tussen linker en rechter luidsprekers USB only (werkt niet op MP3 speler) geen volume regeling aanwezig
Eindoordeel
Ik was voor mijn netbook op zoek naar een setje compacte luidsprekers vanwege de zeer matige kwaliteit van de standaard ingebouwde speakers van mijn Acer Aspire One. Tijdens een tour naar de lokale mediamarkt kwam ik deze speakerset tegen en ik was bijna meteen verkocht. Compact, zonder extra voeding (of batterijen) en met een leuk clip-on systeem. De prijs is er helaas wel een beetje naar, die vond ik vrij hoog met 40 euro.
Verpakking
Een tegenvallertje op de verpakking mbt de beschrijving van de luidsprekers. Nergens was het frequentiebereik of het maximaal vermogen terug te vinden
Specificaties wilde ik nog toevoegen
- Kabellengte: 0.75m (usb kabel)
- Type: Neodymium
- Frequentie: 100-18000 Hz
- Vermogen: 2x1 W RMS (had ik ergens op internet gevonden, kan het ff niet terugvinden op Philips site, maar sowieso redelijke aanname gezien de stroom komende uit een USB poort
- Impedantie: Nergens te vinden

- Diameter: Idem dito

Installeren is het supersimpel, gewoon aansluiten en het werkt. Windows (XP in dit geval) herkent onmiddelijk een USB audio apparaat en stuurt direct al het geluid hierover aan. Je hebt voor deze luidsprekers dus geen werkende geluidskaart nodig.
Ervaringen
Ik heb de speakers pas enkele dagen in gebruik, maar ben zeer tevreden over de geluidskwaliteit van de set. In tegenstelling tot de ingebouwde meuk in mijn Acer, kan ik nu wel genieten van een zuivere geluidskwaliteit. Ook is de bass weergave voor het formaat speakers helemaal niet verkeerd (deze heb ik toch beoordeeld met voldoende om aan te geven dat het natuurlijk geen subwoofers zijn). De luidsprekers zelf zijn wel voorzien van kleine bass pijpjes in het 2-weg systeem. Bij hoge volumes blijven de speakers lange tijd zuiver van geluid.
Een klein nadeel ten opzichte van de concurrentie is wel dat er geen volumeregeling of bass/toon regeling aanwezig is op deze speakers. Het volgt geheel het Philips credo simplicity. Persoonlijk had ik een volumeregeling wel leuk gevonden, maar met mijn netbook knop fn+pijltje kom ik er ook wel uit. Vandaar de beoordeling van featureset met 'voldoende'.
Het clip-on systeem is leuk uitgevoerd en de luidsprekers blijven goed klemmen op de zijkant van mijn tft scherm. Als je dat wil kun je ze ook los ernaast neerzetten in een horizontale positie. Ze kunnen echter niet heel ver uit elkaar vanwege de beperkte kabellengte. Edit: foto's en specs en kleinigheid toegevoegd.
Heb jij ook een Philips Notebook-luidsprekers (Zwart)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (5)
Het ziet er echt heel grappig uit, die 'grote' speakers op zo'n netbookje
hoelang gaan de battereyen mee met de boxen??? en hoelang zonder?
als het n beetje zuinig is is het een zeer intresant product
@ badtothebone, ik zal eens kijken of ik een foto erbij kan zetten van het clip-on systeem edit foto van de bovenkant gemaakt
@ woozyzpk, ik heb het niet helemaal goed getest, maar bij medium volume gok ik (gezien mijn batterijmeter) dat het me een ongeveer een 20~30 minuten van de beschikbare 5 uur kost (dat is de 6-cells batterij met wifi aan en lekker aan het internetten)
[Reactie gewijzigd door RmanX op 25 juli 2024 18:14]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/28340/crop5cef80e9d69f8_cropped.jpeg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/49970/oops.jpg?f=community)
:strip_exif()/u/167060/crop65984f9d79de6.webp?f=community)
:strip_exif()/u/293306/crop6682d9e470e27_cropped.gif?f=community)