Apple iPad Pro WiFi 128GB Grijs Review

magnat505 12 november 2015, laatste update op 12 november 2015, 1.927 views

Apple iPad Pro WiFi 128GB Grijs

Prachtig product, maar heeft wel een aantal nadelen

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid
  • Bouwkwaliteit
  • Speaker systeem klinkt verassend goed voor tablet

Minpunten

• Home scherm ziet er verdwaald uit omdat er 4cm tussen de iconen zit
  • Accu gaat 8-9u mee, niet de beloofde 10u

Prachtig product, net overgestapt van de surface pro 2.
Redenen waarom ik overgestapt ben van de surface pro 2:
- Batterij scheelt toch behoorlijk, ik haalde op de surface pro 2 meestal 4 uur en op de ipad pro 8-9 uur bij de eerste poging van 100% naar 5%.
- De surface pro was veel te veel priegelen met je vingers, zelfs office was totaal niet geoptimaliseerd waardoor je snel terug pakte naar de trackpad op het toetsenbord wat overigens ook mini was.
- Prijs, als ik een windows device gebruik heb ik toch wel graag een i5 met 8gb geheugen en 256gb ssd (uit ervaring met de surface pro 2 is 128 gewoon niet genoeg) dit alles brengt de surface pro 4 op een prijs van 1500 euro, wat toch weer 400 euro meer is dan de ipad (beiden bieden overigens geen inclusief toetsenbord).

De ipad pro kan echt alles aan en alles ziet er mooi uit.
Apps werken vloeiend in multitask mode, wat ik zelf leuk vind om te doen is video's editen in imovie (video's geschoten met iphone 6s plus) en daarna dus via de ipad exporteren. Dit gaat echt enorm snel, een video van 1 minuut in 4k duurde ongeer 3 minuten om te renderen.
Wat ook prima werkt is office draaien in multiscreen mode.

De ipad weegt voor de grote helemaal niet zo gek veel en is daarom makkelijk in 1 hand vast te houden. Persoonlijk vind ik de ipad prima werken, hoewel er nog wel een paar verbeter punten zijn, zoals dat er nog geen apps zijn die de power van de ipad benutten, en multitasken kan misschien nog wat beter.

Heb jij ook een Apple iPad Pro WiFi 128GB Grijs?

Je geeft aan dat de iPad Pro alles aankan. Kun je wellicht toelichten wat je daarmee bedoelt en waarom je de switch hebt gemaakt van de Surface Pro 2 naar de iPad Pro en niet naar de Surface Pro 4?
Beter zo?, ik heb de ipad pas sinds gister dus ben nog beetje aan het wennen

[Reactie gewijzigd door magnat505 op 12 november 2015 16:24]

Ok, je geeft meer duidelijkheid over je motivatie. Vind je het de prijs waard, voor een product dat alleen. Apps kan draaien? 1100 EUR is een bak geld.
Een surface kan in principe toch ook alleen apps draaien? het enige nadeel is dat je bij ios het moet doen met de apps die in de app store worden aangeboden, maar voor mij voldoen die apps, ik kan alles wat ik wil doen en het kost me minder dan een surface pro.
Een surface PRO kan alles draaien, jij hebt het over een surface RT.
Nee de surface pro, kan gwn apps draaien als in app = applicatie... dat er voor de surface "pro" ook gewone apps buiten de store om kunnen draaien is niet wat ik bedoel. In principe is een applicatie tegenwoordig een app. Beiden producten draaien apps, waarbij de ipad pro deze alleen uit de app store kan halen, en de surface pro ook buiten een store. Nog steeds vind ik de surface pro een te duur product voor wat hij voor MIJ biedt.