AC Ryan Blackfire4 UV LEDFan ACR-BF4685, 120mm Review

LlamaWereldOver 3 juni 2009, laatste update op 3 juni 2009, 354 views

AC Ryan Blackfire4 UV LEDFan ACR-BF4685, 120mm

Pluspunten

• Degelijk
  • led verlichting

Minpunten

• de kleur rood
  • geluidsproductie voor de luchtverplaatsing
  • kabels

Geluid (min) Score: 3
Geluid (max) Score: 1
Luchtverplaatsing (min) Score: 3
Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Ik heb deze rode fan van ACRYAN een keer besteld voor een spiegelmod(lampjes + voeding + spiegel) hij is er uiteindelijk toch niet in gekomen :P

De fan had rood moetten zijn maar hij is best wel knalroze. Dit was dus wel even een tegenvaller. Nou heb je dit vaak met plastic maar het is toch wel gewoon even schrikken. Ik heb trouwens ook een groen/blauwe fan in mijn bezit en in mijn systeem en die is wel esthetisch verantwoord^^

Verder is de fan een typische casemoddingfan. Waar ik mee wil zeggen dat er veel aandacht is besteedt aan de ledjes en sleeving maar dat de fan in verhouding niet erg veel lucht verplaatst voor het bijbehorende geluid. Oftewel hij maakt veel geluid :P Waarbij hij middelmatig veel lucht wegblaast(als ik hem vergelijk met de fan in mijn thermaltake waterkoelsetje en je zet de thermaltake iets harder dan de ACRYAN dan draait hij de verkeerde kant op terwijl de ACRYAN de Thermaltake bij geen enkele stand verkeerd om kan laten lopen)

De featureset:

de fan is voorzien van een tweetal gesleevede kabels die pas na 30cm samenkomen (lekker handig) hierbij wordt als het goed is een molex verloopstekkertje geleverd(deze zat er maar bij 1 vd 2 fans bij) daarom geef ik dat punt een slecht i.p.v. voldoende

Algemeen. Over het algemeen geven de fans een solide indruk en ik vertrouw er blind op dat ze niet vastdraaien of zomaar uitvallen. De stekkers van de leds en de fan lopen eerst een tijdje parrallel naast elkaar en ze komen pas na 30cm samen wat ik zonde van de kabel vind en het oogt een beetje slordig. Verder is de verlichting wel gewoon bij iedere snelheid zichtbaar en gaat niet knipperen o.i.d.

Al met al is deze fan een voldoende maar niet echt geschikt voor een overclock pc die 's nachts aan moet kunnen staan :P

Heb jij ook een AC Ryan Blackfire4 UV LEDFan ACR-BF4685, 120mm?

Op zich geen onaardige review; in elk geval leuk dat er wat foto's bij zitten. :)

Wel vind ik het een beetje raar dat je de rode kleur als een minpunt noemt. Euh.. dat is toch gewoon een feature? Dat wist je toch toen je hem uitzocht?

En nog een tip: op zich staat alle informatie geloof ik wel in je review, maar het zou handiger lezen als je het gewoon even puntsgewijs deed aan de hand van dezelfde onderwerpen waar je een score op moest geven, zonodig met vetgedrukte tussenkopjes (hangt een beetje van de hoeveelheid tekst per onderwerp af). Het is nu een beetje rommelig, waardoor je zelf ook in herhaling valt op een gegeven moment.
met de kleur rood bedoel ik dat het geen rood is maar roze en dat de roodheid van de kleur rood de negatieve eigenschap is :P

oftewel ik heb met een veel te vaag hoofd een review geschreven. Ik ben van plan om nog meer reviews te schrijven de komende tijd omdat ik gewoon ongelofelijk veel spullen gekocht heb de laatste tijd dus dan zal ik je tips meenemen want erg duidelijk is het niet zo :P
Heb je ook foto's van de fan in actie in het donker?