Acer Extensa 5230E-581G16MN Review

Ronald1975 3 juni 2009, 1.750 views

Acer Extensa 5230E-581G16MN

Pluspunten

• groot beelscherm
  • goede prijs / kwaliteit verhouding (juni 2009)
  • standaard laptop zonder veel poespas

Minpunten

• 1 GB geheugen (maar wel uit te breiden)
  • Minder krachtig (geen dual core)
  • Geen webcam

Algemeen

Ik heb deze laptop via een dag-aanbieding gekocht en inmiddels nu een week in bezit. Het model is alweer wat ouder en daarom zijn de specs wat minder (juni 2009) maar de prijs was er ook naar: 330 euro.

Wat als eerste opvalt is het formaat van de laptop. Wat groter dan normaal. Klap je hem open dan heb je gelijk je eerste voordeel: een groot (15.4 inch) beeldscherm (geen breedbeeld).

De voeding is redelijk klein en het toetsenbord loopt een beetje rond (ergonomisch verantwoord?). Voor de rest ziet het er een beetje standaard uit; zoals je van Acer zou verwachten.

Hardware

De Intel Celeron 585 (dus geen dual core!) draait voor de meeste toepassingen prima. Verwacht geen turbo-boost. Vista (standaard meegeleverd) draait prima; maar na installatie van Symantic anti-virus word het toch wat langzamer. Misschien toch nog XP erop of Symantec eraf.

Geheugen is wat minder (1GB) maar wel uitbreidbaar. Videokaart is shared en standaard slokt deze 64 mb. op. Ga hier dus niet mee gamen :-)

Heb jij ook een Acer Extensa 5230E-581G16MN?

ik draai nog steeds (de orginele) Vista, en hoewel ik het eens ben met bovenstaande meldingen voldoet Vista voor de meeste toepassingen.
heb hem gister ook besteld bij 4 Launch:)
Ben Benieuwd!
Heb jij dat ook, dat als je de laptop open doet (en hij staat in standby) dat hij niet automatisch uit zijn slaap komt ?
Ik gebruik XP
Dat klopt, gewoon op 1 willekeurige toets drukken en hij springt uit stand by.

heb hem voor een collega aangeschaft. Een simpel 720p filmpje speelt hij nog wel vloeiend af (in win xp)

Ik vind toen VISTA erop stond dat hij veel trager reageerde. VISTA vraagt al teveel van de maar 1GB geheugen. Dus advies zet er XP op.

[Reactie gewijzigd door drachir2 op 8 juni 2009 10:40]