Specificaties 32GB microSDHC, 0,485 per GB - Bekijk alle specificaties

Transcend 32GB microSDHC Class 10 + SD adapter Review

sjonie100 10 november 2015, laatste update op 19 februari 2016, 726 views

Transcend 32GB microSDHC Class 10 + SD adapter

Kaartje uit verpakking en zonder formateren laten staan op FAT32 getest. Super! Bij DATAIO voor goede prijs incl. verzenden.

Pluspunten

• Snelheid!!
  • Compatibiliteit (geen XC slot nodig)
  • Adapter (nooit weg)

Minpunten

• Blisterverpakking: los is los (Twents)

Microsdhc kaartje nodig omdat microsdxc in bijna geen apparaat van mij ondersteund wordt. Na wat leeswerk op internet en eigen testwerk er toch wel achter gekomen dat de achilles-hiel van microsd toch wel de schrijfsnelheid is en zeker niet de leessnelheid.
Wil je echt kunnen pompen, dan moet je dieper in de buidel tasten en diverse aanpassingen maken. Je apparaten moeten XC ondersteunen met een USB 3.0 interface en je hebt natuurlijk XC kaartjes nodig.
Maar je kunt ook een beetje zoeken en dan maar onder die 32GB grens blijven en voor microsdHC kiezen. Met de meeste apparaten compatibel en prettig geprijsd.

Na het kaartje uit de blister te hebben gehaald, gelijk in de cardreader gestopt (http://tweakers.net/price...G4,Kingston mobilelite G4 USB 3.0 SD en MicroSD reader) om benchmark te draaien.
Yes! Dit goedkope kaartje is sneller dan ik had verwacht met schrijven. 20MB/s om even wat grote(re) files erop te zetten vind ik prima. Ik zal het kaartje voornamelijk gebruiken om films op te zetten en dat is voornamelijk sequentieel schrijven. Ik heb dit testje uitgevoerd op een USB 3 poort op mijn PCtje en is het kaartje FAT32 geformateerd.

Conclusie: Prima koop voor nog geen 12,-

Update: Inmiddels meerder 32GB kaartjes gehaald. Allemaal zelfde resultaat: applaus!
Ook 2x 16GB versie geprobeerd...Leessnelheid grote bestanden ongeveer de helft van de snelheid, maar de schrijfsnelheid ongeveer gelijk! Prima.

Hieronder nog een schermafdrukje van de CrystalDiskMark uitslag.

Heb jij ook een Transcend 32GB microSDHC Class 10 + SD adapter?