Dell Inspiron 13 7000 Series 2-in-1 Review

kizke 10 november 2015, laatste update op 1 december 2015, 377 views

Dell Inspiron 13 7000 Series 2-in-1

Zeer goede specs (i7 Skylake, FHD, 256GB ssd, 8GB ram) voor relatief weinig (999 euro), convertible schanieren zijn stevig, dus blijft goed in 'tent' staan. Hij is wat zwaar en dik voor een ultrabook, maar daardoor voelt hij wel degelijk aan.

Pluspunten

• Veel voor weinig
  • Passieve stylus ingebouwd
  • Weinig preinstalled software

Minpunten

• Veel bleeding van IPS
  • Zwaar in tablet mode
  • Touch in hoeken werkt niet altijd optimaal

De bleeding is voornamelijk zichtbaar bij witte schermen in de vorm van een gele waas aan de rand, stoor mezelf er niet aan, maar kan me indenken dat dit wel zo is voor anderen.

Ik kom van louter Elitebooks vanuit studie en werk die 3kg plus wegen en performance claimen die echt stukken hoger ligt. Maar ik heb (met name door de ssd) niet het gevoel dat hij onder doet in dagelijks gebruik. Hij start iig bijzonder snel en vooral het na inloggen meteen kunnen beginnen was eerder anders.

De tablet modus is leuk, maar heb ik na de eerste dagen weinig gebruikt. De tent stand wel, dat is heerlijk om even TV of filmpje te kijken. Ook nooit het gevoel dat hij niet stevig is. In vergelijking tot de elite books is het wel wat fragieler, durf iig niet er op te springen (dat kan op die andere wel). Touch screen is leuk, en gebruik ik wel soms, de meegeleverde stylus is alleen niet erg precies en ik doe er vaak wel even over voor hij schermen wil sluiten.

De games die ik speel (lotro/ total war arena) lopen gewoon soepel (niet maxed out oid).

Ben er overall dus wel content mee, zocht een apparaat waar ik eigenlijk alles mee kan zonder in te moeten leveren op mobiliteit en die ik dus even snel kan pakken en daar voldoet hij aan.

Heb jij ook een Dell Inspiron 13 7000 Series 2-in-1?