Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router Review

michael1973Newbie 10 november 2015, 1.783 views

Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router

Heeft eerste half jaar redelijk tot goed volstaan. Sinds kort een nieuwe telefoon aangeschaft en Icm de telefoon (Samsung Galaxy S5 Neo) is de router dramatisch. Nu DD-WRT firmware op de router ge´nstalleerd en de router werkt probleemloos.

Pluspunten

• Te flashen met open software
  • Icm DD-WRT firmware top router
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Onstabiele Wifi met Netgear firmware

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 4
Ik heb deze router gekocht nav de vele goede reviews en testen welke te vinden zijn op het internet.
Router in april ge´nstalleerd en werkte probleemloos. Af en toe wel een trage wifi verbinding maar had het idee dat dit met de site of app te maken had. Bedraad heeft de router altijd perfect gewerkt maar onderstaande heeft alleen met het wifi te maken.
Sinds een maand in het bezit van een Samsung S5 neo en toen zijn de problemen pas echt begonnen! De telefoon geeft aan verbonden te zijn met de router maar de apps laden maar gedeeltelijk in (wel headers geen foto's) door linken naar websites lukt niet. Geen filmpjes af kunnen spelen etc etc. Vaak als je dan van het 2.4 Ghz netwerk naar het 5 ghz overschakelde deed hij het weer even. In eerste instantie wijd je dit aan de telefoon want overige apparaten werkte wel. In de tussentijd tweede S5 Neo in huis en precies dezelfde problemen. S5 Neo werkte probleemloos op andere routers! Contact opgenomen met de winkelier deze geeft aan niks te kunnen doen omdat de router met andere apparaten wel werkt. Netgear moet je een service contract voor ondersteuning afsluiten! dus ook geen optie.
Als je dan gaat speuren op de diverse forums dan blijkt deze router helemaal niet zo ideaal te zijn en zijn er veel klachten te vinden. Alle klachten zijn te herleiden naar de firmware op deze router. Ik heb eerst oudere versies van de Netgear firmware geprobeerd maar dit verhielp de klachten niet.
Uiteindelijk ben ik bij de open firmware van DD-WRT terecht gekomen en heb deze op mijn router ge´nstalleerd. Na deze installatie werkt de router naar volle tevredenheid!
Router werkt ook met mijn andere apparaten vele malen beter. Is sneller en super stabiel!

Hardware van de router is prima maar de firmware is naar mijn mening waardeloos en moet dan ook echt verbeterd worden. Dit is Netgear onwaardig.

Voor de duidelijkheid ik ben geen IT specialist maar heb me afgelopen weken moeten verdiepen in de router materie om een nieuwe aankoop te voorkomen. Ik heb deze review dan ook geschreven voor de mensen welke met dezelfde klachten kampen.

Heb jij ook een Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router?

Goede actie dat je dit doet. Maar de opmerking dat het Netgear onwaardig is...

Ik heb dit gezeik met de 2500, 3000, 3200, 3500, 3500L, 3500L2, 3700/1/2/4, n600, n900 en de 4000 gehad. Natuurlijk zijn dat allemaal oudere modellen. Maar mijn punt is; er is altijd wel wat mis met die Netgear krengen wat betreft WiFi en/of bridge-mode (ook WiFi gerelateerd).
Ik zal persoonlijk niet snel meer een Netgear kopen. Niet zonder vooraf al meteen van plan te zijn er xxWRT op te zetten.
Ik heb deze router ook. Werkt prima, maar haalde (draadloos) max 140 ipv 200. Laatste weken allemaal gedoe vooral op tablets om bijv YT films te kijken, etc. Lang verhaal kort, fabrieks reset gedaan, alles ongeveer standaard laten staan en nu haal ik (draadloss) 189 en draaien die tabletjes ook weer soepel.

Zie dat er net weer nieuwe firmware uit is maar durf ff niet te installeren. Alles draait nu ff goed.

Binnenkort die WRT maar eens proberen, ben benieuwd.