Huawei Ascend G620s Wit

Specificaties 5" • 1280x720 (HD) • 8GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Huawei Ascend G620s Wit Review

gr8slayer 10 november 2015, 183 views

Huawei Ascend G620s Wit

Volgens mij is deze telefoon precies wat je zou moeten krijgen als je er een voor deze prijs koopt, met her en der een positieve verrassing.

Pluspunten

• 4G Ondersteuning op band 3, 7 en 20
  • SD-kaart slot; tot 32gig
  • Kan tegen een stootje
  • FM-Radio
  • Heerlijke alarmmuziek om rustig mee wakker te worden

Minpunten

• microfoon / geluid opnemen lage kwaliteit
  • Volgens specs NFC maar functie lijkt er niet op te zitten
  • Niet altijd even stabiel

Wat kun je verwachten van een telefoon van deze prijs?

Ik heb hem zelf in Japan gekocht omdat ik daar een Android voor iets onzinnigs nodig had en ik zelf normaal nog met een iPhone 5 rondloop. Daar was hij vanuit de Yen omgerekend trouwens $107 of vandaag de dag €100.
Voor dat bedrag is het wat mij betreft een prima smartphone, helemaal als je gebruikt maakt van het SD-kaart slot. Mijn ervaring is dat de 8gig interne geheugen gewoonweg te weinig is om redelijk gebruik te maken van de capaciteiten van de telefoon. Even een kaartje erin en je kunt als een trein aan de slag. Een stoomlocomotiefje, dat wel. Als je uit een app komt, en dan maakt het soms niet eens uit of het een zware app is of niet, dan heeft de telefoon even nodig om alle icoontjes op het bureaublad te laden. Als dit eenmaal gebeurd is dan is de telefoon weer "snappy". Het toestel loopt niet steeds vast maar heeft soms een beetje bedenktijd nodig, in ieder geval de apps.

Hij maakt acceptabele foto's maar ook niet meer dan dat.

Ik heb hem al een keer of 4 laten vallen waarvan 2 keer flink hard en alles is nog heel.

De NFC lijk ik niet aan of uit te kunnen zetten en als ik een app installeer om te kijken of het uberhaupt wel op de telefoon zit zegt de app dat dat niet zo is. Ik vraag het me dus ook af. Het is nou eenmaal nog niet erg toepasbaar. De loopband met NFC in de sportschool herkende het toestel in ieder geval niet.

Ik stoorde me enorm aan het standaard Huawei toetsenbord maar gelukkig kwam ik er snel achter dat je die uit kunt zetten en met een google toetsenbord kunt typen.

Heb jij ook een Huawei Ascend G620s Wit?