Specificaties 27" @ 1920x1080 (PLS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung S27D590P Zwart Review

dolaf 9 november 2015, 208 views

Samsung S27D590P Zwart

Makkelijk in elkaar te zetten, geen gedoe. Strak design, echter een beetje instabiel. Heerlijk om naar te kijken. Knop aan de achterkant rechtsonder is af en toe een beetje onhandig. Dun ogende bezels vanwege het schuine randje. Lekker groot scherm.

Pluspunten

• Mooi design
  • 2 HDMI poorten
  • Lekker groot.
  • Dun ogende bezels

Minpunten

• Onhandige knop op de achterkant
  • Beeeeeetje instabiel
  • géén 120 of 144 Hz

In de doos.

Mooie doos met piepschuim als bescherming, één HDMI-kabel meegeleverd met natuurlijk de voeding. De monitor zelf is in de doos los van het standaard, maar dit is gemakkelijk te bevestigen. De meegeleverde voeding vond ik zelf een beetje aan de korte kant, haalde de stekkerdoos maar net.
Wat zit er in de doos?
- Scherm
- Standaard
- HDMI-kabel
- Voeding

Design

Het is een zeer strakke monitor, geen ronde randjes of gedoetjes. Er is dan ook slechts een knop en die bevindt zich op de achterkant van de monitor. Het gebruik van dat knopje is af en toe een beetje onhandig. Er is aan de voorkant rechtsonder één LED-lampje dat op een of andere manier is geprogrammeerd om aan te staan als de monitor uit staat, beetje vreemd maar gewoon te veranderen in de instellingen. Vooral het ontwerp van de voet spreekt mij erg aan. Door een wat simpele bevestiging op de achterkant is de monitor wat instabiel wat dan weer een beetje jammer is, maar gezien ik niet op een schip zit heb ik er niet zoveel last van.

Scherm

Mooi en helder scherm, mooie kleuren. De kleurweergave is niet helemaal perfect, wit is niet écht wit en zwart is niet écht zwart, maar verder ziet alles er gewoon goed uit. Daarnaast is er ook een Game-mode, deze verhoogt het contrast en past de kleuren een beetje aan zodat alles wat duidelijker naar voren komt en scherper lijkt.

Mooi scherm, gewoon goed. Op alle vlakken prima, geen tegenvallers of uitblinkers hier. Vooral de 27" diagonaal vind ik heerlijk. Beetje instabiel maar niet iets waar ik last van heb.

Heb jij ook een Samsung S27D590P Zwart?