Toshiba Satellite A300-1M9 Review

loraine 3 juni 2009, 672 views

Toshiba Satellite A300-1M9

Pluspunten

• Snelle en stille LT
  • Geluidskwaliteit
  • Scherp en rustig beeld
  • Video-aansluitingen (S-Video en HDMI)

Minpunten

• Uiterlijk/design (m.n. keypad)
  • Touchpad is even wennen

Inmiddels nu zo'n drie maanden in het bezit van deze laptop en mijn 2e Toshiba.
Had hiervoor een SA30-404 die zo'n slordige 5,5 jaar meegegaan is en zwaar "mishandeld" was.

Deze laptop produceert bijzonder weinig geluid en warmte. Reageert erg vlot en na het verwijderen van alle meegeleverde en voorgeinstalleerde software, start de LT ook erg snel op.
Het glimmende uiterlijk is niet echt mijn ding, maar ach ik denk maar zo "het gaat om wat erin zit en wat-ie kan'. En wat erin zit is prima, zeker als je kijkt naar de prijs-kwaliteitverhouding. Drie maanden geleden nog kleine 700 euro voor betaald. Vergeleken met de aanschafprijs van de SA30-404 (ong 1500 euro in 2003) kan ik zonder twijfel zeggen dat deze nieuwe LT vanaf de eerste dag stukken beter draait. Duidelijk te merken dat er een C2D in zit en dat Toshi vooruitgang heeft geboekt.

Het geluid dat uit de ingebouwde Harman Kardon® stereo speakers is zuiver en aangenaam wat voor een absolute muziekliefhebber en DJ een must is!
Games zijn niet getest op deze LT.

• Samsung SH-S182M
  • LaCie Porsche Harddrive 500GB (7200rpm, USB 2.0, 8MB)
  • Windows Vista

Heb jij ook een Toshiba Satellite A300-1M9?