Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 4,6" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia Z5 Compact Zwart Review

StevenK 8 november 2015, laatste update op 11 november 2015, 467 views

Sony Xperia Z5 Compact Zwart

Perfect toestel voor iemand die high performance zoekt in een klein formaat met waterbestendigheid.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Batterijcapaciteit
  • Vingerafdruk ontgrendeling

Minpunten

• Opladen alleen via USB

Hi performance, small form factor. Ik heb al eerder een Z3 compact gehad (met spontaan barstend glas) en na een uitstapje bij Motorola nu een Z5 compact.
Waterbestendigheid is voor mij, omdat ik veel buiten sport, een vereiste en de reden waarom ik dit toestel kocht.
Het toestel is, ondanks dat er geen stock Android op draait zoals bij Motorola, heerlijk snel. Vergeleken met de Motorola valt meteen de geluidskwaliteit op. Vergeleken met de Z3 compact mis ik de oplaadaansluiting, maar is het een voordeel dat USB oplaadaansluiting niet langer achter een klepje zit.
De batterij lijkt - vooralsnog - goed genoeg om het een lange dag vol te houden.
De implementatie van de vingerafdrukscanner is ook goed, een stuk beter dan bij de Galaxy S5 die ik eerder had.

Heb jij ook een Sony Xperia Z5 Compact Zwart?

Vergeleken met de Z3 compact mis ik de oplaadaansluiting, maar is het een voordeel dat USB en headphone niet langer achter een klepje zitten.
De headphone-aansluiting is normaal toegankelijk bij de Z3 Compact, geen klepje.
Daar heb je gelijk in, mijn fout. Ik gebruik de headphone duidelijk minder vaak dan dat ik mijn telefoon oplaad.
Vreemdgenoeg staat er ook zoiets in de Tweakers-review van dit toestel. Ook even aankaarten :)