Specificaties 29" @ 2560x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 29UM57-P Zwart Review

Bram178 7 november 2015, laatste update op 8 november 2015, 2.136 views

LG 29UM57-P Zwart

Heel simpel een erg mooi scherm en ik ga niet meer terug van deze mooie 21:9 ervaring! Heerlijk en voor deze prijs is het ook nog erg aantrekkelijk want veel modellen zijn toch een stuk duurder! Zeker een aanrader als je zoekt naar een leuk 21:9 scherm!

Pluspunten

• kleurweergave
  • prijs
  • design
  • 21:9 beeldervaring

Minpunten

• alleen maar 2x hdmi
  • onboard control/knop

Kleurweergave, contract en helderheid
Met een IPS paneel had ik niet anders verwacht maar de kleurweergave is echt top! Mooie warme kleuren en verschillende voorgeselecteerde instellingen met iet wat andere weergave.

Wit is goed helder en mooi wit en zwart is goed zwart, Helderheid is ook absoluut niks mis mee.

Reactiesnelheid & Gamen
Volgens de specificaties een snelle reactiesnelheid van 5ms. Ik heb dit niet professioneel gemeten maar merk tijdens het gamen (CS:GO, Battlefield, GTA Online, etc) geen merkbare input lagg. Ook hier weer een prima resultaat. Het extra schermoppervlak t.o.v. een 16:9 scherm, wat ik hiervoor had, is echt merkbaar omdat je gewoon een groter gezichtsveld hebt. Dit kan af en toe in games een leuk tactisch voordeel zijn!

Kapotte pixels
Hier kan ik heel simpel over zijn, ik heb geen kappotte pixels op mijn scherm :)!

Uiterlijk
Star scherm, zoals je eigenlijk ook van LG verwacht en wat je ook qua design ziet bij hun TVs (ook die heb ik een van LG). Een strak scherm met kleine randjes en een strakke onder rand waar ook de aan/uit knop, die tevens functioneert als navigatie knop voor het menu, zit. Dit navigeren gaat soms niet helemaal makkelijk maar als je er aan gewend bent is dit meer dan prima!

De voet van het scherm is een een glossy zwart plastieken voet. Het scherm is hierdoor in kijkhoek aan te passen maar niet in hoogte. Het ziet er strak uit zo nu die nieuw is maar het zal waarschijnlijk wel een mooi stofnestje worden! Poetslappen gereed dus!

Aansluitmogelijkheden
2x HDMI is niet super maar meer dan voldoende als je een PC en eventueel nog een Console op de andere poort aan wilt sluiten! Geen DVI of Displaypoort aansluiting..

Ter afsluiting dan een foto van hoe die staat!

Heb jij ook een LG 29UM57-P Zwart?

Mooi scherm! Ik heb hem hier ook anderhalve maand staan, zeer blij mee! :D
Absoluut! Ik ben er zelf ook reuze blij mee :D
Ik kreeg op mijn pc de HDMI kabel niet in de HDMI aansluiting door een of ander opstaand randje, maar ik had nog een VGA naar HDMI liggen en heb die aangesloten.
Dat werkte prima, en dat vergeet je na verloop van tijd.
Totdat ik deze monitor kocht.

Ik heb de monitor blindelings aangesloten maar kreeg de resolutie maar niet goed, nou dan ga je aan de gang, kabels verwisselen, drivers zoeken, inlezen op websites, niets hielp.
Ineens viel het kwartje, die VGA aansluiting!

Ik heb een oude HDMI kabel met een scherp mesje voorzichtig bijgesneden tot de kabel wel fatsoenlijk in de HDMI port paste, de boel opnieuw aangesloten en toen...WOW, wat een supermooi strak beeld.
Ik heb alle instellingen even aangepast zoals ik ze graag heb en ben meteen daarna mijn favoriete foto's aan gaan passen aan de nieuwe resolutie. Als ik nu een diavoorstelling laat draaien wordt ik er zelf een beetje stil van.

En dat voor 214 euro bij de MM.
Ik ben er erg blij mee! :)
214 is een mooi prijsje!! En goed om te lezen dat alles met de HDMI kabel goed is gekomen..

Het klinkt trouwens erg bekend, ik heb ook mooie vakantie foto's die op de achtergrond voorbij komen op deze pracht resolutie, yum! :D
Deze was op 25-feb 187 euro en nu 1-mrt 260 euro!
Nog even wachten maar.
Sow, dat is een behoorlijk verschil!
Prachtig scherm, maar weet iemand of deze op een Nvidia 480GTX gaat werken op 2560x1440?
480gtx heeft 1x hdmi & 2x dvi

Zou het werken op:
1x hdmi -hdmi & 1x dvi - hdmi om zodoende beide hdmi poorten op het scherm te benutten & 2560x1440 te realiseren?
Dit is een 1080p scherm, geen 1440...
Inderdaad, correct :)
Heb jij ook last van hosting met scrollen van tekst hier op tweakers? Ik heb het scherm zojuist aangeschaft, maar ik merk dat hij behoorlijk last heeft van ghosting als ik abrupt stopt. Met name met wisselen van spaces. Dit had ik op mijn oude TN paneel helemaal niet en met de IPS panelen in mijn MacBooks ook niet
Is me niet bewust opgevallen maar ik zal het vanavond nog eens een keer proberen en er bewust op proberen te letten.
Ik heb een filmpje gemaakt met mijn iPhone en dan op 240 FPS en dan is duidelijk de lag te zien van tekst die er nog achteraan komt schuiven. Met afbeeldingen is het helemaal erg. Ik dacht eerst dat het hetzelfde effect was wat je kan nabootsen door lang naar een zwart vlak te staren met een witte achtergrond en dan je ogen dicht doen, omdat je dan ook de kleuren negatief ziet, maar op het filmpje zie ik het exact hetzelfde. Echt verschrikkelijk om mee te werken voor normaal desktop werk.
Kun je het filmpje ergens uploaden en me evt per PB sturen? Dan kan ik het gemakkelijk vergelijken bij mij thuis!
Op welke instellingen heb je het scherm staan? Quick settings/picture/general? Ik zelf zit nu aandachtig naar mijn scherm te staren en jou scenario te reproduceren maar ik zie niet wat jij ziet.. (of mijn ogen zijn slecht :P )
Ik heb de gaming mode gebruikt icm gamma 0, 1 en 2. Daarnaast nog een andere setting op hoog zodat de inputlag minder is ofzo. Zou ff moeten kijken welke dat is. Krijg met alle settings wel ghosting te zien. Ik zal kijken of ik het filmpje op YT kan zetten.
Ik heb het scherm ook. In het begin (tijdens) het opstarten als het scherm net aanstaat heb ik hier last van. Nu heb ik momenteel Gamer / Gamma 02 / Reponse tijd: high. Na een paar minuten 'opwarmen' heb ik geen last meer.
Ik sta op het punt om deze monitor te kopen voor 260,-. Is het een goed idee om te wachten tot hij weer in de aanbieding is?