Lexar Jumpdrive S75 16GB Wit Review

noguru 7 november 2015, laatste update op 21 juli 2016, 386 views

Lexar Jumpdrive S75 16GB Wit

Graaibak aankoop bij de Mediamarkt voor 7 zonder spijt. Helaas wel na 7 maanden kaput.

Pluspunten

• redelijke schrijfsnelheid, goede leessnelheid
  • degelijk schuifmechanisme
  • goedkoop
  • encryptie software meegeleverd

Minpunten

• groot

Nadeel van goedkope USB3 sticks is dat de schrijfsnelheid vaak om te huilen is, ver onder de 10MB/s. Bij deze Lexar valt dat mee. Volgens opgave zou deze stick resp. 125MB/s en 25MB/s lezen en schrijven moeten halen. Ik meet 113MB/s en 19Mb/s. En die laatste waarde is best redelijk, zeker voor deze prijs.

Het schuifmechanisme werkt met een duidelijke klik en is stevig genoeg om onbedoeld inschuiven tegen te gaan.

Voor wat ik betaald heb is het een prima stick voor "erbij", de prijs in de pricewatch zou ik er niet voor betalen.

edit: Na 7 maanden gebruik dood :(

Heb jij ook een Lexar Jumpdrive S75 16GB Wit?

Groot ja klop de stick heeft neemt 2 USB poorten in beslag. Ik neem aan dat de afmetingen van de 16GB uitvoering net zo groot is als de 256GB uitvoering.

Er bestaan korte USB kabeltjes om dit probleem op te lossen.

Ik ben zeer te spreken over deze stick super snel en 256GB opslag en dat voor rond de 60,-

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 9 september 2016 11:33]

"Na 7 maanden gebruik dood"

Wat heb je er mee gedaan? Terug naar de winkel of garantie ofzo?
Nee voor die paar euro niet. Ik heb hem uit elkaar gehaald om te kijken wat er mis was. Controllerchip doorgebrand.
Dank je wel. Jammer dat ie zo snel stuk ging. Ik dacht dat Lexar wel een o.k. merk was.