Sony A7 II - Body Zwart Review

rmuije 7 november 2015, laatste update op 5 mei 2016, 561 views

Sony A7 II - Body Zwart

Mooie mirrorless camera die aan alle verwachtingen voldoet.

Pluspunten

• Desing en afwerking
  • Veel zelf instelbare snelkeuzes

Minpunten

• Batterij kan beter

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 4
Jarenlang fan van Nikon en heb ik mijn Nikon D7100 verkocht om over te gaan op deze Sony A77ii. De Sony is een fantastische camera en i.c.m. de Carl Zeiss 35mm F2.8 een ideale combinatie. Het is voor het eerst dat ik met een 35mm fotografeer en zijn de resultaten i.c.m de A7II verbluffend. Fotograferen met deze 35mm prime lens maakt een mens creativer met composities.

Foto´s hebben nauwelijks nabewerking nodig via DxO PRO. Ik was al gewend aan de menu structuur van Sony (heb de RX10 al een tijdje voor de tele en een RX100 III beide cameras zijn hoogstandjes van Sony) De 4 direct zelf instelbare toetsen op de A7II dragen verder bij aan het gebruikersgemak. De algemene kwaliteit en afwerking is niks op aan te merken.

De compacte Sony flitser HVL-20FM was al in mijn bezit en zorgt voor goede resultaten. Deze flitser neemt weing ruimte in en past zo in een broekzak of een klein tasje.

Ik ben uiterst tevreden met deze A7II

Heb jij ook een Sony A7 II - Body Zwart?

Reviews door de redactie

De A7-II heeft toch geen ingebouwde flitser??
Ik verwarde de tekst met de Sony RX100 III waarmee ik ook fotografeer. De A7II heeft geen ingebouwde flitser, dat is juist. Ik heb de tekst aangepast.