Freecom MediaPlayer XS Review

huferryNewbie 2 juni 2009, laatste update op 2 juni 2009, 1.424 views

Freecom MediaPlayer XS

Pluspunten

• klein, makkelijk te verbergen
  • installatie is eenvoudig

Minpunten

• Geen instelling voor beeldverhouding 4:3/16:9, beeld wordt altijd volledig op het
  • scherm gevuld.
  • Bij het afspelen van het beeld gaat het soms 0.5-1 seconde fout waarna
  • het beeld en geluid out-of-sync wordt.
  • Ondertitel is te klein en slecht leesbaar op een middelgrootte televisie
  • Geen mogelijkheid om naar de preciese tijdstip van de film te springen,
  • kan alleen met fast-forward / fast-backward.

Geluidskwaliteit Score: 3
Op het eerste gezicht heeft dit product een indrukwekkende specificatie. Compacte media-speler die de meeste media formaten kan afspelen. De formgeving van dit product is ook klein en kan makkelijk verborgen worden je moet maar zorgen dat je de usb stick makkelijk kan vervangen.

Toen ik met divx bestandjes testen, merkte ik op dat het beeld stottertde heel af en toe. Dit is wel storend en nog erger is dat daarna het geluid niet meer met het beeld synchroon loopt. Een beetje terugspoelen zal dit verhelpen maar dat wil je niet elke 10 minuten doen.

Deze speler ondersteunt ook ondertiteling. De grootte van de letters kun je helaas niet instellen. Voor degene die niet te grote televisie heeft, dan is dat moeilijk leesbaar.

Ik mis vooral de optie om de juiste verhouding van het beeld te krijgen. Het beeld gaat altijd volledig het scherm vullen.

Heb jij ook een Freecom MediaPlayer XS?