WD Green HDD, 4TB Review

SIII 5 november 2015, 1.168 views

WD Green HDD, 4TB

Heb de green 4TB nu 1jaar in bezit en ben hier zeer tevreden van. Naast de Green (4TB) heb ik ook nog een Blue (6TB), Black (3TB) aangekocht. Snelheden zijn als volgt: BLUE>BLACK>GREEN wat verrassend is, zie benchmark foto onderaan review.

Pluspunten

• Stille krikri sound
  • Snel voor Eco
  • Voorlopig 1jaar betrouwbaar
  • Prijs!

Minpunten

• kan sneller

Heb jij ook een WD Green HDD, 4TB?

Het is niet zo heel verbazingwekkend: De blue heeft de dubbele dichtheid van de black, waardoor ook bij lagere snelheiden (rotatie) er meer data onder de read head door kan en dus hogere sequentiele tijden gehaald worden. De black heeft wel een lagere access time, wat ook te verwachten valt.
Inderdaad bedankt voor de aanvullende info. Ben hier ondertussen ook achter gekomen bij een gelijkaardige reactie op een product review van de BLACK versie.
Ik zag hem later ook staan, maar goed. Beter dubbel dan niet ;)