Nikon MB-D80 Multi-power Battery Pack Review

vizion88 2 juni 2009, laatste update op 2 juni 2009, 646 views

Nikon MB-D80 Multi-power Battery Pack

Pluspunten

• Verticaal fotograferen is een stuk eenvoudiger
  • 2 accu's plaatsen ipv 1
  • gebruikers met grote handen kunnen de camera nu beter hanteren

Minpunten

• Ontspannerknop voelt goedkoop aan
  • Ontspannerknop is overgevoelig

Kwaliteit Score: 4
Een fijne toevoeging voor de Nikon D80. Ik fotografeer steeds meer in portret en dus is werd de grip een must. Heb de MB-D80 besteld bij Kamera Express en had hem een dag later in huis. Zojuist terug gekomen van een gezellig weekendje Landal Greenparcs met de familie, en dus kon ik de grip testen.

Het verticale fotograferen wordt zoals gezegd een stuk eenvoudiger. De camera wordt er echter wel wat zwaar van. Positief is uiteraard dat er nu ook een 2e accu bij kan. Dit is echter niet noodzakelijk, aangezien de camera communiceert met de grip over de batterij informatie.

De ontspannerknop op de grip is wat snel ge´rriteerd. Half indrukken zorgt er meer dan eens voor dat ik al een foto heb geschoten. Ook voelt deze knop wat goedkoop aan.

Heb jij ook een Nikon MB-D80 Multi-power Battery Pack?