Lenovo Tab 2 A10-70F 16GB Blauw - Reviews

Specificaties 10,1" • 1920x1200 • 16GB • Android 6.0 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Tab 2 A10-70F 16GB Blauw Review

Reinoud95 4 november 2015, laatste update op 4 november 2015, 916 views

Lenovo Tab 2 A10-70F 16GB Blauw

De tablet is prettig. Voelt stevig, niet te zwaar, niet te licht. Het scherm ziet er mooi uit en de prijs is erg scherp. OS schakelt vloeiend en snel en er is zelfs een update naar android 5. Echter geen USB Xbox controller drivers.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Stereo speakers (op de achterkant)
  • Stevige bouw

Minpunten

• Geen XBOX usb controller drivers

Ik zocht naar een 10 inch tablet geschikt voor media consumptie en voor het spelen van emulator games met een USB Xbox 360 controller. Na lang overwegen (twijfel over de nvidia shield tablet, maar die had toch een iets te klein scherm) heb ik gekozen voor deze Lenovo tablet. Naar mijn mening erg goedkoop, vooral als je kijkt naar de specs en de reviews zijn ook algemeen positief.

De tablet zelf is prettig. Voelt stevig, niet te zwaar, niet te licht. Het scherm ziet er mooi uit en de prijs is erg scherp. OS schakelt vloeiend en snel en er is zelfs een update naar android 5.

Alles werkte perfect en soepel maar de USB Xbox 360 controller werkt niet. Dit had ik zelf niet verwacht, de controller werkt namelijk perfect op een nexus 5.

Blijkt dat de controller drivers niet in de tablet zitten. Je zou hem dus moeten rooten om de drivers te installeren, maar er is nog geen (werkende) root voor deze tablet beschikbaar! Helaas voor mij een miskoop, want als dat zou werken had Lenovo er een 100% tevreden klant bij.

De tablet in inmiddels teruggestuurd naar Bol, maar voor een ander is het waarschijnlijk een leuke, goedkope tablet.

Heb jij ook een Lenovo Tab 2 A10-70F 16GB Blauw?