Specificaties 25" @ 2560x1440 (IPS, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart Review

hendrilankamp 4 november 2015, laatste update op 4 november 2015, 486 views

Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart

Prima monitor voor een zeer scherpe prijs! Wil je goedkoop toch 1440P en IPS dan is de U2515H wat voor jou!

Pluspunten

• Dunne bezel
  • 2560*1440

Minpunten

• Alleen een minidp kabel meegleverd
  • Buttons zijn niet goed te zien
  • USB 2.0 hub

Gebruikt icm:

* Macbook pro 2012 13.3

Loop al een tijdje tegen het probleem aan dat ik niet alles kwijt kan op mijn macbook schermpje.
Heb op het vraag en aanbod gekeken naar een Ultrasharp 27 of apple display, maar deze vallen helaas buiten mijn budget.

Vorige week zag ik in de pricewatch dit scherm staan voor net iets meer dan 300 euro.
Samen met zijn broertje de Dell P2416D (250E) zijn dit interessante opties voor mij.
Helaas moest het P2416D scherm van dell nogal last van ghosting hebben, ook komt de U2515h beter uit de reviews.
Op maandag 2-11-2015 heb ik bij 4launch de uh2515b besteld.

Op dinsdag 3-11-2015 stond ere en mooi pakketje klaar.
Wat me wel opviel is dat er geen bruine doos omheen zat, om zo voor de inhoud te verbergen.

Wat zit er in de doos?

• Paneel
• Voet die ook een pivot stand heeft
• Voedingskabel
• Mini dp naar normale displayport kabel
• Usb kabel

Eenmaal aangesloten

Eenmaal aangesloten heb ik een aantal instellingen veranderd.
Zo stond hij op 50 procent brightness wat mij s’avond pijnlijke ogen bezorgt.
Ook heb ik het scherm op de mode multimedia gezet, wat mij mooie kleuren lijkt op te leveren.

Wel een nadeel dat dit scherm de helederheid niet automtisch kan aanpassen.
Ook zijn de knoppen waarmee je door het menu scrollt niet goed zichtbaar en is het soms nogal moeilijk navigeren.
De usb poorten zijn in andere revieuws minpunten waard aangezien ze raar zijn geplaatst.
Ik gebruik de usb poorten toch niet aangezien het een usb 2.0 hub is, wat voor mij geen waarde heeft.

Mijn scherm bevat geen dode pixels, ook heb ik het probleem met het vergelen niet waargenomen.
Heb in een animatie een keer iets waargenomen wat mij ghosting lijkt.
Ik game veder niet kan dus ook moeilijk oordelen.

Na eenmaal een aantal uurtjes op het scherm gewerkt te hebben weet ik zeker dat ik nooit weer een full hd monitor koop.
Werken met adobe lightroom was voor mij niet te doen op mijn macbook 2012 (1280*800)
Met deze resolutie kan ik alles kwijt wat ik maar wil.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart?

Volgens de website van dell betreft het een USB3.0 hub, dus geen USB2