Specificaties 55" Full HD 3D OLED TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 55EC930V Zwart Review

Macboe 3 november 2015, laatste update op 3 november 2015, 459 views

LG 55EC930V Zwart

Voor 1800 euro is er geen beter beeld te krijgen.

Pluspunten

• OLED
  • Design
  • 3D
  • Kleuren

Minpunten

• WebOS 1
  • Wit is grijs bij fullscreen
  • Optische aansluiting geeft veel weerstand
  • WiFi

Algemeen:
In mijn vorige review heb ik een Philips 55PUS9109 getest/gekocht, van deze TV heb ik afstand gedaan wegens het 4K probleem. Er dient en UHD-880 gekocht te worden om 4K af te spelen en het 4K content is beperkt! Ik gebruik deze TV (Philips 55PUS9109) dan ook als referentie voor deze review van de LG 55EC930V. De LG heb ik voor 1400 euro aangeschaft en dat is een goede prijs voor deze TV.

Het beeld:
Ten eerste, wit is beter op de Philips, het wit op de Philips was zo wit dat het 's avonds net lijkt of iemand een LED lamp op je gezicht schijnt. Wat je bij de LG goed ziet is dat het scherm dimt als het scherm volledig wit moet zijn (Vodafone reclame wit met rood logo), hierdoor word het grijs, dit is niet goed te krijgen met instellingen. Als bijvoorbeeld een auto koplamp/straatlantaarn brand in een film is dit wel helder wit.

Het scherm heeft wel wat calibratie nodig, ik adviseer iedereen om scherpte niet hoger te zetten dan 10. Qua kleur blijft het persoonlijk. Het TV-beeld wat ik heb is niet goed te noemen, dit had ik ook met de Philips (Telfort Glasvezel). Series zoals CSI zijn goed, maar RTL Nieuws, Editie NL is wat blokkerig. De Philips toont veel meer Ghosting, dit heb ik bij de LG nog niet gezien.

Het zwart op de LG is in een woord perfect, echter, hoe realistisch is dit vraag ik mij wel eens af. Het lijkt op de LG net of iedereen, altijd nieuwe kleding heeft wat nooit uitgewassen is. Natuurlijk kan het zijn dat alle mensen op de TV wassen met een goed product en dat de kleding niet vaal te krijgen is 8)7.

3D:
Goed, ik zie eigenlijk geen verschil met de Philips, echter maakt de Philips gebruik van active 3D. Misschien zorgt de kromming van de LG voor extra diepte, dit weet ik niet. De brillen doen wat ze moeten doen, een voordeel is dat brillen uit de bioscoop het ook prima doen, deze kosten 1 euro volgens mij! Tipje voor de Hollander ;).

Geluid:
Iedereen weet dat TV's van vandaag geen goed geluid hebben. Wat ik wel kwijt wil is dat de optische aansluiting de kabel moeilijk vast klikt, het verwijderen is nog lastiger.

Design:
Qua design doet deze TV niet ver onder van de Philips vind ik, persoonlijk vind ik de voet van Philips mooier. De LG is wat dunner, echter zijn er wat deuken te zien (4 stuks) in het scherm als deze uitstaat of als er een lamp op brand (in aan stand).

WebOS:
Simpel, clean doet wat het moet doen, soms wel wat sloom.

WiFi::
Deze heeft bij mij nooit gewerkt, de TV maakt geen verbinding met mijn Apple Airport, of deze nu wel of geen wachtwoord heeft. Bedraad geen probleem.

Conclusie:
Een goede TV, 3500 euro (release prijs) zou ik er persoonlijk nooit voor willen betalen. 1800 euro kost deze TV nu, voor dit geld kun je waarschijnlijk nergens beter beeld krijgen dan bij deze LG.

De TV is vrij groot, omdat de TV geen Ambilight heeft kijk je best wel naar een zwart gat. Ik persoonlijk kan niet wachten tot Philips OLED met Ambilight introduceert.

Heb jij ook een LG 55EC930V Zwart?