Sony Xperia Z5 Groen Review

Thadir 2 november 2015, laatste update op 2 november 2015, 240 views

Sony Xperia Z5 Groen

Na vrij lang gebruik te hebben van de Xperia SP was het tijd om uptegraden. En tot mijn verbazing is de Xperia Z5 een prima toestel en ze hadden hem nog in een leuk niet standaard kleurtje.

Pluspunten

• Snelle en handige vingerafdrukscanner
  • Stof- en waterdicht zonder klepjes
  • GPS
  • Camera
  • Goed in de hand

Minpunten

• Hoge adviesprijs
  • Camera software in locked modus
  • Batterijduur

Ik loop al enige tijd met de Xperia SP in mijn broekzak. En ik moet zeggen het was een goede toestel tot dat ik verslaafd raakte aan het spel Ingress, toen begon ik te merken dat mijn Kleine SP niet zo'n sterke accu had. Maar vooral dat de GPS en software toch niet meer bijtijd was en dat Ingress het maximum vraagt aan van mijn Oud Toesteletje. Die heeft dan nog wel even met dank van Battery packs en custom roms nog enige tijd volgehouden. Maar helaas gaf het beestje de gees en begon echt hardware problemen te tonen (Sim kaart niet detecteren enzo).

Dus tijd voor een nieuw toestel, na wat plussen en minnen op vooral dat ik makkelijk over wou van van toestel. En eigenlijk vooral weer terug wou naar stock roms die geoptimaliseerd waren. En dus kwam ik eingelijk door gemakzucht terug bij een Xperia toestel. En ik had keuzen uit 3. En de premium viel eigenlijk voor me gelijk af want ik vond hem echt te groot.

Het migreren van een oude toestel naar een nieuwe is vrij makklijk. Je start gewoon je oude toestel, en installeert de Xperia™ Transfer Desktop. Die maakt dan een copietje van bijna al je data (dus ook Whatsapp, foto's etc). Je start dan lekker je nieuwe phone up en logt in je google account. En sluit hem aan en de transfer service vraag dan of je wilt importeren. En did werkt eigenlijk vrij netjes. Al je data van je oude telefoon gaat pijnloos over, wat toch fijn is.

In gebruik moet ik zeggen dat ik hem vaak in combinatie met mijn Peble Time steal gebruik voor het lezen van berichten en het aansturen van de muziek. Waardoor het scherm eigenlijk niet zo vaak aan staat in vergelijking waardoor ik toch redelijk de dag door kom als ik geen Ingress speel.

Maar zodra ik Ingress speelt merk je toch dat scherm + GPS de accu flink op de test wordt gesteld. En als ik een dag non stop ingress speel. Dat ik dus weer de oude vertrouwde Battery Pack gebruiken. Al moet ik zeggen dat bij niet Ingress gebruik ik zeer verbaasd ben over de duur van de accu (met smartwatch connectie).

Update:
Vandaag heb ik de update binnen gedaan van de stage fright. Deze is helaas niet over the Air, maar moet je dus met de PC companion doen. Nu stoei ik al jaren ivm de Xperia SP met deze tool En het is een best nette Java Applicatie maar de heisa die je moet doen om via de tool een goede update te doen (Hij kan tijdens het pushen van de update naar de phone, ineens connecie verliezen terwijl hij verbonden is. De updte op zicht breingt een paar verbeteringen mee die ik nog gaat tesen. Ik zal ook binnen kort een aantal foto's van de camera toevoegen.

Heb jij ook een Sony Xperia Z5 Groen?

Meer advertenties