Specificaties 5.1-kanaals met 100W versterker en 6x HDMI - Bekijk alle specificaties

Onkyo HT-RC630 Review

DaanVerwaaij 31 oktober 2015, 366 views

Onkyo HT-RC630

Doet wat hij moet doen, is voor de prijs van 160 goede waar voor zijn geld.

Pluspunten

• bleutooth
  • hdmi+analoog
  • krachtig

Minpunten

• ARC niet werkend

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb deze Onkyo vorig jaar voor 160 euro gekocht. Hiermee was hij in de categorie waarin ik zocht veruit de goedkoopste.
Aan de kast zie je het niet af, want die is al jaren onveranderd, maar je staat naar een geavanceerd stukje techniek te kijken.
Naast de vele bekabelde aansluitingen zit er een prima werkende bluetooth functie op.
Als speakers bij deze receiver heb ik een Pioneer actieve subwoofer van 6 ohm 80 watt, twee stereospeakers van Technics van 8 ohm 80 watt, een centerspeaker van Lambda, 6 ohm 100 watt en twee kleine Philips speakers links- en rechtsachter. Door de ruime opties om het geluid per speaker bij te stellen zijn de verschillen in ohmage en wattage prima te balanceren. De versterker is heel erg krachtig en ik heb hem nog nooit op zijn maximum getest, omdat dit simpelweg veel te hard gaat. Met feestjes is het dus ook een goede aanvulling in plaats van geluidssystemen die de hele avond op volle toeren moeten draaien om een minimum aan achtergrondmuziek boven het geroezemoes uit te krijgen. Het geluid is in vergelijking tot mijn andere set (philips lx710) een stuk voller van klank en over de 5.1 ben ik erg te spreken. Het enige minpuntje is de ARC (auto return channel) die ik niet werkend heb gekregen. Het is waarschijnlijk zo dat dit niet gelukt is omdat het signaal van mijn analoge televisie te zwak is en de reciever kan hier waarschijnlijk dus niets aan doen. De beschrijving in de handleiding is echter heel erg onduidelijk en biedt niet echt houvast.
Als ik nog een keer een receiver zou moeten kopen zou ik zeker een Onkyo (of vergelijkbare Pioneer) in deze prijsklasse overwegen, omdat hij 100% waar voor zijn geld was en heel gemakkelijk in gebruik.

Heb jij ook een Onkyo HT-RC630?

ARC werkt waarschijnlijk alleen met de DVB-HD tuner.