Specificaties 65" Ultra HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 65UF680V Zwart Review

Lassies-roomNewbie 31 oktober 2015, laatste update op 4 november 2015, 10.149 views

LG 65UF680V Zwart

Sinds 4 dagen heb ik de LG 65UF680V in huis. Ik heb dit UHD toestel voornamelijk aangeschaft voor het grote scherm, verder stel ik geen prijs op 3D. Omdat dit toestel in de aanbieding was voor 1500 euro heb ik besloten deze te kopen.

Pluspunten

• Zeer plat scherm (+/- 4cm)
  • Goede zwart waarden (zwart is niet grijs)
  • Prijs kwaliteit verhouding
  • Snelle WebOS2.0 (valt niet tegen)
  • Zit een flink geluid in
  • Laag energie verbruik

Minpunten

• Beperkte aansluitmogelijkheden
  • Haakse HDMI connectoren gebruiken als je TV strak tegen de muur wilt hangen
  • Afstandbediening klein en onoverzichtelijk
  • Plastic pootjes
  • Geen Skype/ Webcam

Eerder dacht ik aan de PHILIPS 65PUS9109, omdat deze ook scherp geprijsd was. Nadeel van de PHILIPS 65PUS9109 is dat deze niet (alle) codecs aan boord heeft om Netflix te decoderen in UHD. Je moet dan werken met een aparte decoder. Ook heb ik gedacht aan de SONY KD-65X8505C, maar deze is een stuk duurder. Persoonlijk had ik graag een android besturing gehad maar dit heb ik in moeten leveren tegenover de scherpe prijs van de LG 65UF680V. Ik ben erg tevreden met de prijs/ kwaliteit verhouding. En geen dode pixels (tot nu toe).

Heb jij ook een LG 65UF680V Zwart?

Weet iemand hoe het contrast van deze tv is?
Ik herinner mij namelijk uit eerdere reviews dat LG het wat betreft contrast erg slecht deed bij 65' TV's.
Hij is niet gelijk aan de UF680V
Ja dat zou kunnen. Waarom denk jij dat?
Het is een ander model, zijn meer/andere aansluitingen en is er in andere maten. De Volkswagen Polo is toch ook niet gelijk aan de Golf
Jezus wat een vergelijking maar oke jij weet het ook niet zeker.
Logisch toch, het is gewoon een ander model. Hij heeft ook een ander uiterlijk. Als ze identiek waren, dan hadden een van de twee toch geen bestaansrecht. Ook staan ze hier vermeld als verschillende modellen. Het lijkt wel of jouw aanname, gebaseerd op speculatie, juist zou zijn totdat iemand het kan ontkrachten...

Het uiterlijk is eigenlijk hetzelfde alleen LG gebruikt verschillende plaatjes op hun website. De allereerste plaatje is voor beide gelijk. In TV land zijn er verschillende modellen per land/continent terwijl het dezelfde tv is. Ik heb er ook duidelijk erbij gezet "ik DENK dat die gelijk is" en nooit gezegd dat die 100% gelijk is.

De 6800 is de Amerikaanse versie met 3D en 3x HDMI. Zoals je ziet is alleen de laatste letter anders 65UF6800 en 65UF680V dus zo logisch is jou vergelijking niet.
Ik heb sinds drie dagen het zelfde model tv in de 43 inch versie voor op de slaapkamer. Heb bij de 65 inch gestaan om de beslissing te nemen (43 versie stond niet tentoongesteld), qua beeldkwaliteit zij hij gelijk zijn aan de kleinere volgens de verkoper.

De KPN HD ontvanger moet nog komen, dus ik heb 'm alleen nog maar gebruikt met mijn MacBook via HDMI en Netflix via Wifi (die traag is boven). Nog niet dagelijks echt TV mee gekeken nog. Ik merk dat de TV haperingen vertoont/stottert, maar dat komt 90% zeker door de grafische kaart in mijn Macbook Pro (entry level) en/of de goedkope HDMI kabel. Ik denk dat je er met je PlayStation geen last van hebt?

Ik kan mij vinden in je plus- en min-punten, maar is het echt zo dat maar 1 HDMI poort UHD ondersteunt? Mijn HDMI kabel naar mijn laptop zit in HDMI 2, maar hij geeft dan dus geen 4k weer? (alleen 4k upscaler doet zijn werk dan)

Verder zou je misschien wat kunnen vertellen over jouw mening van het beeldkwaliteit, wel van belang voor een review.

Groeten,
mrhp
Hoi.
ik kan je met zekerheid mededelen dat het niet aan de grafische kaart ligt zoals jij vermoed ik heb deze tv vorige week ook gekocht en kijk tv via de horizon mediabox en ook ik ervaar het schokken van het beeld.
soms gaat het een kwartiertje goed zonder haperingen maar plots is het weer aanwezig.
zelf vermoed ik dat het kan liggen aan de minder snelle processor die de 65uf680v heeft meegekregen.
Mijn tv heeft verder last van backlight bleeding en het fenomeen DSE (DIRTYSCREEN EFFECT) maar LG is van mening dat dit bij dit type tv hoort en zegt derhalve dat het geen defect is (geen garantie aanspraak dus).
Maar wat betreft de haperingen, dat weet ik tot op heden nog niet.
Bij mij komen de schokken/haperingen zowel op het beeld van de laptop als op de TV. Het is dus wel de zwakke grafische kaart, anders zou het wel heel toevallig zijn. Met de KPN HD ontvanger ziet het er prima uit.

Wat betreft backlight bleeding en DSE, ik denk dat je een maandagmorgen model hebt. Ik heb er geen last van, de backlight is bij zwart beeld bijna overal gelijk.
Bedankt voor de review, ik heb hem ook maar besteld. Voor deze prijs vind je geen betere.

Ik heb nog meer informatie kunnen vinden. Volgens mij is dit dezelfde tv:

Misschien handig de instellingen:
heb de review grondig gelezen joepiesaus
zag dat ze daar spraken over 3 hdmi ingangen en dat het een fake 4k scherm betrof.
wat is jou visie hierover
De 65UF680V is niet helemaal gelijk aan de UF6800 omdat er maar 2 HDMI aansluitingen zijn. Op de achterkant staat dat HDMI1: 4k @ 60HZ en bij poort HDMI2: ARC. Verder zullen er wel meer verschillen zijn maar die weet ik zo niet.

Ik ben zelf geen expert maar dit kan ik erover zeggen:
Ik heb een paar Youtube 4k filmpjes afgespeeld en het zag er indrukwekkend uit. Over de missende sub-pixels (fake 4k) dat zou je alleen zien als je een computer hebt aangesloten. Ik heb alleen nog geen 4k resolutie kunnen testen op mijn htpc, de Action hdmi kabels zijn volgens mij niet goed genoeg. In full hd heb ik nergens last van en is de tekst gewoon scherp.
wilde dit even delen omtrent de steeds groter wordende stroom aan berichten dat lg fake/nep 4k schermen heeft verkocht, ook de tv betreffende dit topic valt onder deze problemen.
hier word het besproken: http://hdguru.com/new-lg-...d-lcd-line-sparks-debate/
het is dan zo dat lg ons een tv heeft verkocht die voldoet aan de specs om zich een 4k te mogen noemen een sjoemel tv dus.
graag jullie meningen, kunnen we hier wat mee om een zaak te beginnen tegen lg.
het gaat er dus om dat er een extra pixel is toegevoegd( een witte) en dat de tv derhalve niet voldoet aan de 4k specs

[Reactie gewijzigd door gertjuh1972 op 6 december 2015 11:49]

Dit stond ook in de review van www.rtings.com:
"Not a "real" 4k TV. It does have the correct number of pixels, but some are missing color sub-pixels. This is not really noticeable, though, under normal circumstances."

Dus zo erg vind ik het niet. Ze zeggen ook dat ze niet de officiŽle logo gebruiken dus tegen wat wil je een zaak beginnen?
Ik was in de veronderstelling dat het een 4k tv was, dus vandaar.
Word wel als zodanig geadverteerd, wie let er op stickers
Klopt dan is het inderdaad jammer. Je kunt er ook heel weinig over vinden alleen een paar Amerikaanse websites.
Hoi,

Dan is het vrijwel zeker mijn grafische kaart die moeite heeft met een 4k scherm naast het retina scherm. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet met TV kijken. Ik heb trouwens ook het idee dat de 4k upscaler zijn werk ook wel goed doet, 1080p content ziet er ook gelikt uit :)

Bij mij staat er bij de bovenste HDMI (1) ingang 4k 60hz en bij de andere (2) HDMI ARC. Het lijkt mij sterk dat deze geen 4k ondersteunt eigenlijk. Ik denk dat dat dan de bovenste HDMI 2.0 is, die ondersteunt 4k op 60hz --> http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_2_0/
De onderste is dan denk ik HDMI 1.4. Die ondersteunt ook 4K maar dan op maximaal 30hz -- http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/
Wat betreft internet, ik ga denk ik via een powerline adapter een kabel leggen naar de TV, anders hebben de streaming apps weinig nut.

Groet, mrhp

[Reactie gewijzigd door mrhp op 2 november 2015 13:01]

Vreemde review hoor, wel graag de juiste negatieve puntten opnoemen in het vervolg

Beperkte aansluitmogelijkheden (1 UHD, 1 HD) klopt namelijk niet. zijn 2 HDMI 2.0 aansluitingen alleen is er maar 1 met ARC.

Afstandbediening klein??? is net zo klein/ groot als de Harmony die ik gebruik voor voor mijn installatie.

En als je iets koopt waarbij je van te voren al weet dat het er niet opzit omdat dat overal door de fabrikant wordt vermeld zoals geen webcam, dan kun je dit niet als negatief punt noemen alleen als het er op zou zitten en het bv slecht of helemaal niet werkt dan wel maar nu niet.

Haakse HDMI connectoren gebruiken als je TV strak tegen de muur wilt hangen, dat moet je bij veel meer tv's is vrij normaal als je een muurbeugel koopt die zo dicht mogelijk tegen de muur aankomt.

Plastic pootjes wat is daar mis mee??

Helaas vind ik dat er dus negatieve punten worden genoemd die niet correct zijn.
Beste Turbojan,

Kennelijk stel ik andere eisen aan het apparaat dan jij.
Beste Lassies-room,

Prima dat je eisen stelt. Koop de TV die er bij past. . Is deze niet naar je wensen, koop dan wat anders. Alle kritiekpunten die je noemt had je van te voren kunnen zien en lezen.
Kun je iets zeggen over de input lag van de tv? Ik overweeg hem te halen om series op te kijken en bijvoorbeeld skyrim te kunnen spelen op mijn pc vanaf de bank. Nu is bij dit soortspellen de latency niet van enorm belang, maar als deze merkbaar is is het wel vervelend. Alvast bedankt :)
Hoi mrhp,

Ik gebruik zelf de TV ook icm KPN ontvanger, werkt prima. HD kanalen keurig zonder haperen. Om Netflix UHD te kunnen zien moet je minimaal 25mb/ps netwerk aanbieden aan de TV. Ik heb ervoor gekozen om dit via een bekabeld netwerk aan te sluiten, echter heb ik dit nog niet werkend.

Net nog even gekeken op LG site: http://www.lg.com/nl/tele.../technical-specifications

Daar staat dat er 2 HDMI poorten in zitten (geen verschil in de poorten dus), echter dacht ik aan de achterkant van de TV te zien dan alleen HDMI 1 een UHD poort is. Gezien mijn TV al tegen de muur hangt kan ik dit moeilijk zien. Kun jij zien wat er bij de HDMI ingangen staan aan de achter kant van je TV? Ik ben benieuwd.

Mocht je nog meer willen lezen, probeer deze link eens: reviews: LG UF850 65": meer gebruiksgemak dankzij webOS 2

Groet
Ik heb sinds een aantal maanden deze TV. eerst tevreden maar toen.... Plots zag ik de strepen oh mijn god de strepen... Vertical Banding noemen ze dit. LG interesseert het NIETS!!. valt binnen de tolerantie zegt men.. schandalig. en dan de DSE dirty screen effect oh my God!! het is te gek voor woorden "valt binnen de tolerantie" zegt LG. Mails gezonden telefonisch contact brieven aan hoofdkantoor. men veegt er de bips mee af. Hicks ups van scherm ja echt.. zijn echt van de TV zelf.
Wat een Wan product wat een verlakkerij. dit is echt zonde van je centen ik heb nog 1499 betaald voor deze Meuk. Ik heb te snel gekocht op eerder ervaring met LG.
Waar is nu de consumentenbond, waar is nu Kassa? als het echt al het nodig is zoals, met dit soort zaken die men allemaal weet, doet men Niets! Weet je wat je lees van die lui "tja moeilijk , tja .. uuhh. poeh .. tja.. uuhhh
PAS OP!! bijna alle grotere Edge LED TV modellen hebben DSE en Vertical banding. Back light is weer anders. Doe je huiswerk voor je koopt en trap er niet in zoals ik. Nooit meer LG vanuit principe. Life's good ja voor jullie wel ...... en maar lachen hopla weer zo'n sufferd met een TV die slechter is dan het model uit 1987.. hahahahaaa lachen jongens.
Beste LG nog reactie nee zeker he...
we denken met weemoed terug aan plasma