Specificaties 15,6" (1920x1080), 1,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI Gaming Series GE62 2QC-232NL Review

sanderth 31 oktober 2015, laatste update op 5 september 2016, 280 views

MSI Gaming Series GE62 2QC-232NL

Gisteren deze laptop gekocht dus heb nog niet veel eventuele minpuntjes kunnen vinden. Afgezien van de lawaaierige fans en de batterij, maar van de fans zal je met een goede headset zal je daar toch echt geen last van hebben. Bovendien, wat wil je als je een game zoals GTA...

Pluspunten

• Prima hardware - GTA V ziet er prachtig uit
  • Start snel op dankzij de SSD
  • Mooi IPS scherm, goede kijkhoeken

Minpunten

• Lawaaierige fans tijdens het gamen
  • Batterij gaat ook niet al te lang mee - zelfs bij simpele taken als browsen.

Gisteren deze laptop gekocht dus heb nog niet veel eventuele minpuntjes kunnen vinden. Afgezien van de lawaaierige fans en de batterij, maar van de fans zal je met een goede headset (ik kreeg van Alternate een Logitech Artemis G633 erbij) zal je daar toch echt geen last van hebben. Bovendien, wat wil je als je een game zoals GTA V nog net niet op standje ultra speelt?

Bij de batterij heb ik opgemerkt dat deze alsnog een klein beetje leegloopt als je aan het gamen bent ookal zit je op de netstroom. Dit zou uiteraard ook kunnen liggen aan hoe je de hardware belast (bijv. game graphics op het hoogst, scherm op volle helderheid). Dit zie ik zelf niet per se als een enorn nadeel, gezien het bij mij in een uurtje slechts 10%* was. Daarnaast vind ik de batterij zelf op zich wat minder, hij loopt toch wel erg snel leeg zelfs tijdens simpele taken zoals browsen.

De bouwkwaliteit vind ik verder prima, dit is pas mijn eerste laptop dus uiteraard kan het zo zijn dat er mensen zijn die hier anders over denken. Naar mijn mening oogt de laptop echter zeer stevig en robuust, ook voelt deze zeker zo aan.

Mochten mijn ervaringen met deze laptop toch veranderen zal ik dat in deze review ook laten weten.

*Edit: Heb vanavond meegemaakt dat de batterij slechts 4% verloor in zo'n 2.5 uur gamen. Dit lijkt dus niet echt een probleem dat zich steeds opnieuw voordoet, waarschijnlijk ligt het ook aan hoe helder het scherm staat (zo had ik hem dit keer niet op 100%). Dit minpunt heb ik dus toch ingetrokken..

Heb jij ook een MSI Gaming Series GE62 2QC-232NL?