Specificaties 2TB 3.5" SSHD (SATA-600) @ 158/?MB/s - Bekijk alle specificaties

Seagate ST2000DX001, 2TB Review

TS.SNewbie 30 oktober 2015, laatste update op 30 oktober 2015, 424 views

Seagate ST2000DX001, 2TB

Een SSHD die net wat duurder is dan een gewoone HDD en redelijke prestaties levert.

Pluspunten

• Stil
  • Sneller dan HDD, 8GB Flashcache

Minpunten

• Zoals met alle grote opslag apparaten is en blijft het nog steeds een grote investering.

Seagate desktop SSHD ST2000DX001 review

Inhoud:
Verpakking
Prestaties
Geluidsproductie

Voor mijn eerste SSHD heb ik voor de ST2000DX001 gekozen van het merk Seagate. Niet dat er veel keuze is, want Seagate heeft op dit moment de meeste SSHD’s op de markt.

Omdat een SSHD niet veel duurder is dan een gewone harde schijf met evenveel geheugen, zou je voor die paar euro meer een SSHD kunnen proberen.

Verpakking
De ST2000 komt in een standaard antistatische verpakking.

Prestaties
Hieronder kun je een paar screenshots zien van de benchmarks die ik gedraaid heb met het programma CrystalDiskMark.

Geluidsproductie
De geluidsproductie van een opslag medium is natuurlijk ook erg belangrijk. Over de geluidsproductie van deze SSHD ben ik zeer positief omdat deze zeer weinig geluid maakt.

De prestaties van deze schijf zijn best indrukwekkend.
Een SSHD is niet veel duurder dan een normale HDD. Dus daarom zeg ik als je toch veel opslag capaciteit nodig hebt en geen SSD bij je HDD wil kopen is het het extra geld wel waard.
Als je een SSHD zou kunnen kopen voor de zelfde prijs als een HDD moet je er zeker een kopen. Helaas is dit echter niet het geval en is het toch nog even kiezen. Als je alleen maar een HDD in een desktop plaatsen, zonder SSD dan is het aan te raden om een SSHD te kiezen en een kleine meerprijs te betalen.

Maar als je voor een SSD met HDD combinatie gaat dan moet je je zelf af vragen of je de schijf voor grote bestanden zoals films gaat gebruiken, want dan maakt het SSD cache niet veel verschil. Mits je geen gebruik gaat maken van veel kleine bestanden.

Heb jij ook een Seagate ST2000DX001, 2TB?